We lopen nu al enkele weken tegen dit probleem aan..
Situatie:
1 HP Proliant VMWARE 4.1u2 (5.0 u1 durf ik nog niet aan)
Hierop draaien 6 virtuele servers. (Ubuntu, 2003 tot 2008 64bits)
een paar maanden geleden begonnen de problemen (toen draaide de vmware nog op U1).
Diverse VM's (behalve de linux) raakten om onduidelijke redenen de connectie met het netwerk kwijt (onafhankelijk van elkaar). Binnen de VM ziet ie nog wel Link, maar verkeer naar buiten/binnen is niet mogelijk
Een reboot van de virtuele machine loste dit tijdelijk op.
een reinstall van de NIC van E1000 naar VMXNET3 heeft het op praktisch alle Windows gebaseerde VM's
Totdat de DMC ineens problemen ging geven..
De DMC draait op SBS2008 en is in principe up to date. (silverlight wil een update zie ik net)
De DMC is gister weer de netwerk connectie kwijt geraakt.. Een reboot lost dit dan tijdelijk wel weer op.
Ik heb me al suf gegoogled, maar de meeste issues waar ik op kom hebben allen met vMotion te maken welke we niet gebruiken.
De VM's zitten op dezelfde virtuele switch.
Loadbalancing zit op: Route Based on the originating virtual port ID
Failover staat op Beacon Probing
Notify Switches op Yes
Failback op Yes
VMNIC 0 en 1 zitten onder active adapters.
Nogmaals.. als de DMC zijn verbinding kwijtraakt werken de andere vm's gewoon nog.
Heeft iemand nog wat tips voor mij?? ik zie het niet meer
Situatie:
1 HP Proliant VMWARE 4.1u2 (5.0 u1 durf ik nog niet aan)
Hierop draaien 6 virtuele servers. (Ubuntu, 2003 tot 2008 64bits)
een paar maanden geleden begonnen de problemen (toen draaide de vmware nog op U1).
Diverse VM's (behalve de linux) raakten om onduidelijke redenen de connectie met het netwerk kwijt (onafhankelijk van elkaar). Binnen de VM ziet ie nog wel Link, maar verkeer naar buiten/binnen is niet mogelijk
Een reboot van de virtuele machine loste dit tijdelijk op.
een reinstall van de NIC van E1000 naar VMXNET3 heeft het op praktisch alle Windows gebaseerde VM's
Totdat de DMC ineens problemen ging geven..
De DMC draait op SBS2008 en is in principe up to date. (silverlight wil een update zie ik net)
De DMC is gister weer de netwerk connectie kwijt geraakt.. Een reboot lost dit dan tijdelijk wel weer op.
Ik heb me al suf gegoogled, maar de meeste issues waar ik op kom hebben allen met vMotion te maken welke we niet gebruiken.
De VM's zitten op dezelfde virtuele switch.
Loadbalancing zit op: Route Based on the originating virtual port ID
Failover staat op Beacon Probing
Notify Switches op Yes
Failback op Yes
VMNIC 0 en 1 zitten onder active adapters.
Nogmaals.. als de DMC zijn verbinding kwijtraakt werken de andere vm's gewoon nog.
Heeft iemand nog wat tips voor mij?? ik zie het niet meer
It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku