Toon posts:

15" gaming laptop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een 15" gaming laptop budget ongeveer €1500.

Kwam op 2 modellen uit http://tweakers.net/pricewatch/compare/496/310800;310297

De Medion lijkt de betere specs te hebben en is €100 goedkoper.
-16Gb(1333) vs 8Gb(1600)
- 80GB SSD+750 GB vs 750GB

Maar hoe is de build kwalitiet, accu duur (alhoewel niet echt mobiel gebruikt gaat worden, alleen op diverse plaatsen) en vooral de kwaliteit van het scherm.

Heeft er iemand ervaring met een van deze twee systemen?

Verwijderd

Ik heb geen ervaring met de Medion in kwestie, maar over het algemeen zijn de Medion laptops van goede kwaliteit.

Ik heb hier een 18.4'' Medion laptop, ook met Full-HD resolutie, waarvan het scherm erg goed is kwa kleur en zwartweergave. Beter zelfs dan de Dell 17'' full hd die ik hiervoor had.

Daarnaast is het prijsverschil inderdaad erg groot, dubbel geheugen, plus al een SSD erin. Ik zou er niet lang over twijfelen. Daarnaast heb je in nederland vrij veel rechten kwa terugbrengen van spullen die niet bevallen, dus mocht je de medion niks vinden, gewoon alles netjes houden (doos e.d.) en dan breng je 'm zo weer terug.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2012 09:42 ]

• John767
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:06
Vragen over aanschaf van een gamenotebook kan je beter hier doen: [NBBG Aanschaf] GameNotebook - December 2011

Met dat budget is het misschien interessant om voor een BTO laptop te gaan. De ervaringen van BTO laptops kan je hier lezen (let op, geen aankoop topic!): [Ervaringen] BTO notebook / laptops

Succes met je uiteindelijke keuze :)

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
Verwijderd schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 09:40:
Ik heb geen ervaring met de Medion in kwestie, maar over het algemeen zijn de Medion laptops van goede kwaliteit.

Ik heb hier een 18.4'' Medion laptop, ook met Full-HD resolutie, waarvan het scherm erg goed is kwa kleur en zwartweergave. Beter zelfs dan de Dell 17'' full hd die ik hiervoor had.

Daarnaast is het prijsverschil inderdaad erg groot, dubbel geheugen, plus al een SSD erin. Ik zou er niet lang over twijfelen. Daarnaast heb je in nederland vrij veel rechten kwa terugbrengen van spullen die niet bevallen, dus mocht je de medion niks vinden, gewoon alles netjes houden (doos e.d.) en dan breng je 'm zo weer terug.
Ligt in zijn geheel aan wat voor medion je kijkt..

De goedkoperen modellen van medion (GE series met GT555m bijvoorbeeld) hebben zulke slechte koeling dat je zelfs met een laptop met een mindere grafische kaart nog beter kan gamen dan de desbetreffende medion.

Als je kijkt naar de duurdere series dan praat je over machines die koeling technisch uitstekende prestaties hebben. Maar die zijn in verhouding al zo duur dat je met alienware over het algemeen beter af bent (Mits je creatief aan de slag gaat met kortingsbonnen, *kijkt naar donkere steen*). De alienware heeft daarbij ook nog volgens vele gebruikers een betere en stevigere chasis, betere accuduur, betere toetsenbord en een beter scherm. En daarbij dat Dell een erg hogere waardering heeft op het gebied van service en kwaliteit.

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

• aron225
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03-05-2021
die notebooks die er aangehaald worden in de ts (medion)
zijn msi barebone's..
matte schermen daarvan zijn beroerd (echt beroerd)
bouwkwaliteit is ERG plastic..

enigste wat er dan overblijft, is de bto/xnb/clevo barebone's.
ook zijn deze kwalitatief niet erg goed, bouwkwaliteit laat in veel gevallen te wensen over.
touchpad's zijn slecht, de chiclet keyboard is beroerd, het backlit keyboard heb ik geen ervaring mee, maar meerderre reviews vinden ze: matig

verder is er weinig tot niets in het gaming 15inch segment.

alienware heeft een m14x (14 inch) die wel oke is, maar ook daar is het scherm niet top van, en kwa hardware (vooral gpu) een stukje minder als de clevo's en de medion.

M17x r4 | i7-3610qm | gtx 675 2gb gddr5 | 120hz 1080p 3d display | 6gb 1600mhz ddr3 | nvidia 3d vision | recon3d audio | win 7 hp | samsung 840PRO 256gb | seagate momentus 500gb 7200rpm

• John767
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:06
Als de bouwkwaliteit van de laptops van BTO niet goed was, dan zullen er ook niet 100den van verkocht worden in een jaar. Net als touchpads en toetsenborden, dat is een persoonlijk iets of het prettig werkt.

@aron225: In het BTO topic begon je ook al te klagen over de laptops van BTO. Maar een oplossing laten (onder)zoeken door de dealer/BTO heb je niet gedaan. In plaats daarvan ga je naar de concurrent....

Verwijderd

Topicstarter
aron225 schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 10:48:
die notebooks die er aangehaald worden in de ts (medion)
zijn msi barebone's..
matte schermen daarvan zijn beroerd (echt beroerd)
bouwkwaliteit is ERG plastic..

alienware heeft een m14x (14 inch) die wel oke is, maar ook daar is het scherm niet top van, en kwa hardware (vooral gpu) een stukje minder als de clevo's en de medion.
Ben erg benieuwd of iemand inderdaad all handson ervaring heeft met dit scherm van deze Medion.

Het scherm van de GT60 is volgens deze review http://www.laptopmag.com/review/laptop/MSI_GT60.aspx wel erg strak.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2012 12:47 ]

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-11 01:17
Move naar LAA. :)

Verwijderd

Vinand schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 10:44:
[...]

Ligt in zijn geheel aan wat voor medion je kijkt..

De goedkoperen modellen van medion (GE series met GT555m bijvoorbeeld) hebben zulke slechte koeling dat je zelfs met een laptop met een mindere grafische kaart nog beter kan gamen dan de desbetreffende medion.

Als je kijkt naar de duurdere series dan praat je over machines die koeling technisch uitstekende prestaties hebben. Maar die zijn in verhouding al zo duur dat je met alienware over het algemeen beter af bent (Mits je creatief aan de slag gaat met kortingsbonnen, *kijkt naar donkere steen*). De alienware heeft daarbij ook nog volgens vele gebruikers een betere en stevigere chasis, betere accuduur, betere toetsenbord en een beter scherm. En daarbij dat Dell een erg hogere waardering heeft op het gebied van service en kwaliteit.
Dit dus. Ik heb vanmorgen nog een diagrammetje in elkaar gegooid:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/MtiqSBzh0cWnycjnHddWbNPq/medium.png
De bovenste 3, de onderste zijn van vorige week.

Op het moment dat je in dit segment zit heb je volgens mij 2 keuzes:Of je neemt iets waarvan je op voorhand al weet dat de prijs/kwaliteit van de M17x veel beter is, of je neemt de M17x. Klinkt cru, maar het is nu eenmaal een erg goede notebook, en de enigste op dit moment waar je de HD7970m kan krijgen. En dat is een gruwelijke kaart. Her vereist, inderdaad, wel wat gegoochel met kortingsbonnen...

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 13:17:
[...]

[afbeelding]

Op het moment dat je in dit segment zit heb je volgens mij 2 keuzes:Of je neemt iets waarvan je op voorhand al weet dat de prijs/kwaliteit van de M17x veel beter is, of je neemt de M17x. Klinkt cru, maar het is nu eenmaal een erg goede notebook, en de enigste op dit moment waar je de HD7970m kan krijgen. En dat is een gruwelijks kaart. Her vereist, inderdaad, wel wat gegoochel met kortingsbonnen...
Leg mij dat truukje met die kortingsbonnen eens uit, waar haal ik die vandaan?

Verwijderd

Pak de sheet: Verwijderd in "[Ervaringen] Dell XPS 15 - Deel 8"
volg de gewenste URL, en verander 'cs=nldhs1' in 'cs=nlepp1'

Reken vervolgens 5.88% minder vanwege http://www.shopkorting.nl/winkel/Dell cashback.

Het is wat gedoe, en je kan er het beste gewoon van uitgaan dat de sheet klopt.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 13:17:
[...]

[afbeelding]

Op het moment dat je in dit segment zit heb je volgens mij 2 keuzes:Of je neemt iets waarvan je op voorhand al weet dat de prijs/kwaliteit van de M17x veel beter is, of je neemt de M17x. Klinkt cru, maar het is nu eenmaal een erg goede notebook, en de enigste op dit moment waar je de HD7970m kan krijgen. En dat is een gruwelijke kaart. Her vereist, inderdaad, wel wat gegoochel met kortingsbonnen...
Enig idee tot welke Normale grafische kaarten deze HD7970M zich verhoud. Volgens passmark zit ie in de buurt van de normale 7870, maar dat is wel heel erg optimistisch. Wel klapt ie de 675M er met meer dan 30% hogere framerates uit in de belangrijke games. En is ie eigenlijk net zo duur als de 675M.

Verwijderd

HD7970m = GTX675m + 50% ongeveer. Het is echt een monsterkaart, nvidia's antwoord gaat nog even duren. Volgens de geruchten is de GTX680m slechts 20% sneller dan het vorige topmodel, de GTX675m.

Ik gebruik zelf notebookcheck. En dan de game benchmarks, niet 3Dmark. Let er wel op dat een groot aantal games V-sync of CPU bottlenecked zijn met een dergelijke kaart.
Pagina: 1