Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Review] Diablo III: hoe Blizzard je aan het spelen houdt

Pagina: 1
Acties:

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15:25
Er wordt gesproken over de hoogste moeilijkheidsgradaties in het artikel:
Je hebt de basis gehad en de weg opent zich naar Nightmare en Hell, de hoogste moeilijkheidsgradaties.
Maar naar mijn weet is er nog een hogere moeilijkheidsgraad: Inferno.

En ook dit:
Vanaf dat moment wordt het opeens een stuk pittiger, al zullen vaste Diablo-fans ook met Act III en IV op Normal geen moeite hebben en pas halverwege Hard een echte uitdaging krijgen.
Als ik het goed lees wordt hier verwezen naar Hard als moeilijkheidsgraad en dat klopt niet.
Normal > Nightmare > Hell > Inferno (toch? :>)

[ Voor 41% gewijzigd door Fleximex op 18-05-2012 09:22 ]

• Maupertus
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:07
Pagina 5 voldoet niet echt aan de standaard van de doorsnee Tweakers review.

De eerste zin beantwoord een vraag in de titel, maar aangezien de titel "Moeilijk? Of Niet?" is, leest het antwoord "Nee, [...]" heel raar. (Los van het feit dat het stylistisch niet mooi lijkt, dat is een mening)

Laatste zinnen zijn ook erg onduidelijk:
Overigens gaan we binnenkort veel dieper in op de eisen die Diablo III aan je pc stelt. Overigens is wat er tussen het vechten door is te zien aan cutscenes wel weer ouderwets hoogstaand.

Meestal, als Tweakers nog een dieper technisch artikel gaat plaatsen wordt dat beter en duidelijker aangekondigd. Het feit dat er hier twee keer Overigens wordt geplaatst is heel lelijk, zeker omdat de tweede "Overigens" niet echt op zijn plaats is. Het gaat om het uiterlijk van de game en de cutscenes, welke zeker bij Blizzard altijd een prominente plek innemen, worden naar een rare bijzin verwezen.

My 2 bitcoins

Jezus saves and takes half damage.

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:56

Rannasha

Does not compute.

Ook maar even een paar commentaar-puntjes toevoegen:
quote: Pagina 3
Zo zijn bij alle classes de defensieve skills gegroepeerd onder één en dezelfde cijfertoets. Ook de andere skills zijn gegroepeerd. Dat wil dus zeggen dat je steeds maar één defensieve skill kunt selecteren
Dit is niet helemaal waar. In de opties zit een checkbox "Elective Mode" waarmee je de mogelijkheid kunt krijgen om alle skill-combinaties te selecteren in plaats van 1 skill per categorie. Goed verstopt en niet erg duidelijk, maar het is er wel.
quote: Pagina 4
Zo is het toewijzen van lopen en de voornaamste aanvals-skilll aan dezelfde linkermuisknop wat lastig, vooral voor ranged classes als de Wizard. Als je in het heetst van de strijd net naast het character klikt dat je aan wilt vallen, loop je er naartoe in plaats van dat je het aanvalt. Dat kan voor fysiek zwakke classes dodelijk zijn.
Als je Shift ingedrukt houdt, zal je karakter altijd aanvallen in de riching waar je klikt, ongeacht of dat een vijand of een leeg stuk grond is.

[ Voor 32% gewijzigd door Rannasha op 18-05-2012 15:00 ]

|| Vierkant voor Wiskunde ||

• MatHack
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

MatHack

Dev by day, Gamer by night

Je kunt uiteraard alleen op pad, maar als je geen zin hebt in samenspel krijg je van Blizzard een metgezel opgedrongen, in de vorm van een Follower.
Er wordt niets gedwongen qua Follower, je kunt spelen zonder.
Om meer aandacht te kunnen besteden aan de artistieke kant van het geheel, heeft Blizzard ervoor gekozen om de boven- en onderwereld een vaste plattegrond te geven, terwijl deze in Diablo II nog gedeeltelijk random werd gegenereerd. Dat is nu niet meer zo. De plattegrond ligt vast. Er is echter nog wel een random factor aanwezig. Bij elk bezoek zal de inhoud van de dungeon anders zijn. Dat wil zeggen dat groepjes tegenstanders op andere plekken staan, net als de kisten met loot. Het is dus wel degelijk elke keer een verrassing wat je binnen aan zult treffen.
De plattegronden van dungeons liggen niet vast, ook die zijn elke keer random (met vaste bouwblokken vanwege quests & artistieke redenen). De plattegronden van de buitenwereld liggen wel vast, maar nog steeds met random blokken op sommige plekken.
Voor wie nog meer diepgang in de game wil, kan bovendien twee beroepen aanleren, Blacksmithing en Jewelcrafting. Je hoeft niet te kiezen, je kunt beide leren. Met Jewelcrafting kun je edelstenen maken die in speciale slots passen in de uitrustingsstukken die je vindt of maakt met Blacksmithing.
Dit leer je niet zelf, maar doen (account brede) Artisans, dat wordt niet duidelijk uit het verhaal.

There's no place like 127.0.0.1

• Paul Hulsebosch
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 24-07-2024
Fleximex heeft helemaal gelijk. Hard is gewoon een fout, dat moet uiteraard Nightmare zijn en dat is inmiddels aangepast in de tekst. En ik ben Inferno vergeten te vermelden, dus dat is ook aangepast.

@ Rannasha: je eerste punt (over pag. 3). Ik bedoelde mijn opmerking niet als kritiek, maar meer als omschrijving van de manier waarop Blizzard het aanbiedt. Het gaat te ver om in een review alle menu-opties te beschrijven.

@ MatHack: Mijn 'opgedrongen' was niet zo letterlijk bedoeld als jij het opvat, maar meer als een speelse omschrijving van het systeem van Followers. Ik de tekst echter wel aangepast.

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik betwijfel of de reviewer in kwestie wel de beste persoon was om de review te schrijven. Als je iets als Elective Mode mist dan vraag ik me af of je je wel in het spel verdiept hebt en of je wel echt flink gespeeld hebt. Dit was tijdens de beta fase al bekend als mogelijkheid.
Daarnaast vraag ik me af of de reviewer wel op een hogere difficulty dan normal heeft gespeeld aangezien zijn review dat niet laat zien. Als het over de moeilijkheidsgraad gaat kan je zien dat de reviewer na normal al is gestopt en difficulty Hell niet eens aangeraakt heeft. Dan merk je pas hoe moeilijk het spel is en dat elke dungeon tientallen manieren kent om je dood te krijgen. Je krijgt opeens een totaal ander beeld van het spel.
Daarnaast vraag ik me af of de reviewer opzettelijk enorm positief blijft. Van teksten als "Dat het niet alles uit je pc trekt is ook een bewuste keuze. Blizzard wil dat zijn games met veel verschillende configuraties speelbaar zijn" wordt ik wel zeer argwanend. Ga je nu excuses voor de uitgever verzinnen waarom hun games grafisch minder zijn? Sinds wanneer zijn graphics niet meer aanpasbaar aan de hand van een systeem?
Combineer dit met stukken zoals "Om meer aandacht te kunnen besteden aan de artistieke kant van het geheel, heeft Blizzard ervoor gekozen om de boven- en onderwereld een vaste plattegrond te geven, terwijl deze in Diablo II nog gedeeltelijk random werd gegenereerd. Dat is nu niet meer zo. De plattegrond ligt vast" en ik ben benieuwd wat de reviewer aan het doen was tijdens het spelen.

Aardig wat feitelijke onjuistheden die ik op mijn eerste speelronde al direct ben tegengekomen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Pagina: 1