• venomtukker
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18-04-2025
Als ik de drivers van catalyst 12.4 gebruik zeg hij steeds volgens software-update dat ik de catalyst 12.3 heb en niet de catalyst 12.4.
Heb zelf een 7970 asus

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06:29

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

En nu? Wat kunnen wij met deze informatie?
Heb je uberhaupt al zelf geprobeerd om het probleem te verhelpen?

Die update-notificatie kun je volgens mij gewoon uitschakelen.
En anders kun je op Skip drukken, waarna hij pas bij een volgende versie van Catalyst weer van zich laat horen.

Ik neig sterk om je topic te sluiten, maar ik laat je even de mogelijkheid om te antwoorden en mogelijk toch nog behulpzame tips te ontvangen. Want we willen je bovenal toch ook helpen.

[ Voor 41% gewijzigd door Ultraman op 18-05-2012 08:20 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-02 18:38

charrel

Cortisol4life..

Probeer eerst is te uninstallen met Atiman uninstaller.

• venomtukker
Sorry wilde alleen weten hoe ik dit probleem kan oplossen.daar is toch een forum voor of niet.
Sluit het maar.

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06:29

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

venomtukker schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 08:59:
Sorry wilde alleen weten hoe ik dit probleem kan oplossen.daar is toch een forum voor of niet.
Sluit het maar.
Dat is ook precies wat ik aangeeft: We willen je best helpen.

En zoals je zegt bevinden we ons op een forum. Echter lijk jij het te benaderen als een helpdesk.
We willen je best helpen, maar je bericht is dermate kort dat ik moet gaan raden dat jij die melding niet wilt.
En vervolgens meld je niet wat je al hebt geprobeerd, waardoor men en ik dus mogelijk met oplossingen komen die jij al geproeberd hebt.

Is het probleem opgelost of niet?
Zo ja, wat heb je gedaan om het op te lossen? :)

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• venomtukker
probleem is opgelost....bedankt

• Die Bruine
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-02 13:48
En hoe heb je het opgelost dan? Ben wel benieuwd want zelfs nadat ik alles heb verwijderd, reboot, 12.4 download en installeer krijg ik alsnog 12.3 te zien. Niet dat ik me er nog druk om maak, wacht wel op 12.5. Maar je maakt me wel nieuwsgierig :)

...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren

Verwijderd

misschien dat andere dit ook ervaren hebben met 12.4.. Of iig CCC in het algemeen.

korte uitleg van de bug.. mss dat andere dit herkennen/ook ervaren hebben.

Ik denk dat iedereen de BF3 bug wel kent waarbij je de melding krijgt: Bf3 werkt niet meer etc. Vervelende bug. af en toe heb je het, af en toe niet. Komt het meest voor bij de SP en af en toe bij de MP. Anyway....
Nu wilde ik laatst Deus EX via steam weer eens opnieuw beginnen. Spel geinstaleerd en spelen maar.. Dacht ik.. niet dus. Kreeg dezelfde bug als bij BF3. Toen ben ik gaan kijken onder systeeminformatie bij Steam. Daarin staat vermeld welke drivers je gebruikt etc. Ik heb hier de volgende screenshot van gemaakt. :

Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-SuQBq9Y-054/T8YA6Q2teII/AAAAAAAAArY/pHg6kxsWz0o/s1280/directx.png

Steam heeft tegenwoordig een AMD updatefunctie. Download automatisch de laatste amd driver. Dus ik dacht.. Laat ik eens kijken of er een update nodig is.. Hoewel CCC dit ook zelf automatisch bij houdt.. Maar goed, je weet het nooit. En tot mijn verbazing. Ja hoor, er was een update beschikbaar. Ik downloaden en installeren.

Na de installatie heb ik wederom een screenshots gemaakt van de systeeminformatie zoals deze in steam bekend zijn.

Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/-IZTFu4iNXqE/T8YAvly_shI/AAAAAAAAArM/6Swdzk_606o/s1280/directx%2520na%2520update.png

Wat opvalt aan beide screenshots is dat de stuurprogramma van Directx en de versienummer is veranderd. Iets wat logisch is bij een update.

Zoals een goed computernerd betaamt heb ik vervolgens de pc opnieuw opgestart. Ik start Deus EX opnieuw op en wederom krijg crashed de game. Benieuwd waarom nu weer, ben ik terug gegaan naar de systeeminformatietab en zag tot mijn verbazing dat de directx versie en het stuurprogrammanummer waren teruggegaan naar die voor de update. Opnieuw de update geïnstalleerd Deus EX nu opgestart zonder de PC opnieuw op te starten en nu draaide de game zonder problemen.

De volgende dag opnieuw geprobeerd en wederom crashed de game. Om een redelijk lang verhaal toch kort te houden. Elke x als ik een game wil spelen, of dit nu deus EX is of BF 3.. Ik moet eerst de 12.4 update installeren en daarna kan ik pas de game spelen. Ben teruggegaan naar 12.3 maar dan hou ik dezelfde bug. Heb ccc volledig verwijderd en 12.4 kaal geinstalleerd en ook dan veranderd de stuurprogramma na rebooten van de pc. Wie is hier bekend mee en of heeft een oplossing?! |:(

• Jacco011
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Ik heb gelezen dat AMD zelf aangeeft dat het probleem zich bij de 2xxx,3xxx,4xxx voordoet (bericht gepost sinds 12 mei). Voor dat probleem is er een hotfix namens 12.4
Als het probleem zich voordoet moet je terug naar de 12.3 versie. Ook word er gezecht in een ander forum dat je nooit catalyst moet gaan updaten via Steam.

• RyuuPro
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11-02 18:45

RyuuPro

That Damn Fly

Die Bruine schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 09:22:
En hoe heb je het opgelost dan? Ben wel benieuwd want zelfs nadat ik alles heb verwijderd, reboot, 12.4 download en installeer krijg ik alsnog 12.3 te zien. Niet dat ik me er nog druk om maak, wacht wel op 12.5. Maar je maakt me wel nieuwsgierig :)
Bij venomtukker gaf die zo te zien aan dat hij nog moest updaten.

De mijne geeft ook aan dat ik 12.3 heb, maar volgens software update is het 12.4 (aangezien hij zegt dat het de laatste versie is en er geen update is.)
AMD schijnt deze bug te kennen en het wordt schijnbaar gefixt in 12.5.
(Ik heb overigens een 7950)

Kaze Ni Nare

• etnerdnl
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04-12-2025
Ik heb dit probleem ook, heb alle ATI software verwijderd en zelfs nog een keer vandaag de 12.4 update gedownload, maar in mijn CCC zegt ie dat de versie 12.3 is en dat ik voor het laatst geupdate heb op 25 maart (volgens mij was dat de eerste installatie van de ATI software op m'n PC). Lijkt wel of hij niet alles verwijderd ofzo.. en hij geeft ook aan dat ie nog geupdate moet worden.. iemand een idee ? :S niet dat ik er last van heb verder maar vind het toch maar een vaag verhaal :+

PCtje :) -> http://tweakers.net/gallery/349972#tab:inventaris

• Phenomania
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 25-09-2025
Reactie van AMD is inderdaad dat het een bekend probleem is.
Als je de drivers van 12.4 hebt geinstalleerd en dat is zonder
problemen verlopen, dan gebruikt hij wel degelijk de meest
recente drivers (that is 12.4), enkel zal bij driverversie geen 12.4 staan.
Zoals gezegd een bekend probleem en bij de volgende drivers 12.5
zou het probleem verholpen moeten zijn.

Link met ondermeer reactie van AMD:
http://www.tomshardware.c...ng-drivers-cccc-installed

===
Response and Service Request History:

Thank you for contacting AMD

I understand that you installed 12.4 but the system information has not changed to 12.4 instead it states that it’s running Catalyst version 11.5. If I have missed any critical information please let me know as my suggestions may change.

It has been a noted issue that when you update to Catalyst 12.4 it does not change the system information. Our Catalyst engineering team is currently working on it and there should be a fix for it in 12.5. If you went through the 12.4 installation and it was all successful it means that the system is using the 12.4 drivers just that the system information did not change. If you do need a current version number in the system information to play games or to run a certain application my recommendation is to install 12.3 for now till 12.5 is released.

Windows 7 64bit previous drivers:

http://support.amd.com/us/gpudownl [...] sta64.aspx

In order to update this service request, please respond, leaving the service request reference intact.

Best regards,

AMD Global Customer Care

===

[ Voor 72% gewijzigd door Phenomania op 31-05-2012 10:29 ]

• RyuuPro

RyuuPro

That Damn Fly

etnerdnl schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 10:06:
Ik heb dit probleem ook, heb alle ATI software verwijderd en zelfs nog een keer vandaag de 12.4 update gedownload, maar in mijn CCC zegt ie dat de versie 12.3 is en dat ik voor het laatst geupdate heb op 25 maart (volgens mij was dat de eerste installatie van de ATI software op m'n PC). Lijkt wel of hij niet alles verwijderd ofzo.. en hij geeft ook aan dat ie nog geupdate moet worden.. iemand een idee ? :S niet dat ik er last van heb verder maar vind het toch maar een vaag verhaal :+
Ik heb gisteren 4x een clean install van mijn drivers moeten doen.
(Die waren corrupt, en reinstalls gingen niet helemaal goed, ik was oa vergeten mijn visual c++ redistribuables te deinstalleren en er waren nog wat vage Nvidia driver aanwezig)

Maar toen zei die ook 4x 12.3 :P

Kaze Ni Nare

Verwijderd

RyuuPro schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 13:52:
[...]

Ik heb gisteren 4x een clean install van mijn drivers moeten doen.
(Die waren corrupt, en reinstalls gingen niet helemaal goed, ik was oa vergeten mijn visual c++ redistribuables te deinstalleren en er waren nog wat vage Nvidia driver aanwezig)

Maar toen zei die ook 4x 12.3 :P
Ik ken het fenomeen dat er in ccc een foutief versienummer staat aangegeven maar dat de driver in kwestie wel degelijk goed is geïnstalleerd. Mijn vraag aan jou is. Behalve het versienummer, had jij problemen met het draaien van software? Games bv?
Ik heb daar namelijk wel problemen mee. Foutmeldingen na het opstarten van de game en gevolgd door een crash van de game. Pas als ik de 12.4 update opnieuw uitvoer kan ik de game draaien. Als ik de volgende dag opnieuw de pc aanzet en de game wil draaien crashed die weer en moet ik wederom de 12.4 update opnieuw installeren.

Ik heb ook al een beta versie geprobeerd. Teweten 12.6 maar dat mocht ook niet baten.

• RyuuPro

RyuuPro

That Damn Fly

Verwijderd schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 00:16:
[...]Behalve het versienummer, had jij problemen met het draaien van software? Games bv?
Ik heb alleen de bekende driver crash tijdens het gamen. (Ergens tijdens een speelsessie loopt de driver een keertje vast en reset die zichzelf, oa in Starcraft 2, Dirt 3 en Battlefield 3).

Kaze Ni Nare

• Spiritos
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 30-06-2024
Vandaag mijn ATI Radeon HD4850 vervangen door een XFX HD6870 Dual Fan.
Veel gedoe gehad met het verwijderen van de oude drivers. Uiteindelijk gelukt maar ook bij mij staat er een ander versienummer (11.12!) terwijl 12.4 wel goed is geinstalleerd.

Overigens was dit ook al het geval toen ik met mijn oude GPU update naar 12.4. Toen stond er tevens 11.12.
Vreemd vind ik wel dat nu ik echt een cleane install heb gedaan (CCC-uninstaller, driver-sweeper, CCleaner, handmatig de registry heb geschoond) er nog steeds 11.12 staat terwijl jullie 'slechts' op 12.3 staan.

Win 10 64x/i7-4790K/Asus Z97-PRO/MSI GTX 960 GAMING 2G/Seasonic M12II Evo 620W/Samsung 850 Pro 256GB/Samsung 850 EVO 250GB/Crucial MX100 512GB/Barracuda STBD2000201 2TB(2x)/Barracuda STBD3000200 3TB/Corsair Vengeance LP CML1600/Noctua NH-C12P/Fractal R5

• RyuuPro

RyuuPro

That Damn Fly

Spiritos schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 00:54:
Vandaag mijn ATI Radeon HD4850 vervangen door een XFX HD6870 Dual Fan.
Veel gedoe gehad met het verwijderen van de oude drivers. Uiteindelijk gelukt maar ook bij mij staat er een ander versienummer (11.12!) terwijl 12.4 wel goed is geinstalleerd.

Overigens was dit ook al het geval toen ik met mijn oude GPU update naar 12.4. Toen stond er tevens 11.12.
Vreemd vind ik wel dat nu ik echt een cleane install heb gedaan (CCC-uninstaller, driver-sweeper, CCleaner, handmatig de registry heb geschoond) er nog steeds 11.12 staat terwijl jullie 'slechts' op 12.3 staan.
Ook een bekend probleem van 12.4 ;) (Zoek maar op google)

Ik heb ondertussen naar 12.6 Béta ge-upgrade, die is voorlopig voor mij een stuk beter dan 12.4
(Voorbeeld: In een zeker huis in Dead Island kreeg ik eerst aan de lopende band driver-crashes, dat is nu vervangen door "slechts" flikkeringen. Heb andere games nog niet kunnen testen)

Kaze Ni Nare

• Mr Silver
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 05-02 23:33
Ja ik heb hier dus ook non-stop problemen mee gehad :(. Uiteindelijk had ik het opgelost door een andere versie te downloaden van hun site. Maar ik ben zeer zeker niet blij met mijn eerste ervaringen met CCC. Was mijn eerste non-NVidia kaart.
Pagina: 1