Warmtebehoefte: 12kwh/m²a | panasonic 3J R32 split met 2 Jaga Briza 12 | WTW Q450 ERV | PV 6800Wp met SMA 5kW inverter | Home Assistant | warema external venetian blinds
Pbm is lastig te maken met een atmega. Kost heerlijk veel tijd maar het is mogelijk 
Kun je die 4 fans niet op je moederbord zetten? Je moederbord heeft wel functies om je te waarschuwen als een fan faalt en heeft ook pbm ingebouwd. Voor <150 euro kun je wel een fatsoenlijk nieuw bord halen met jou eisen.
Kun je die 4 fans niet op je moederbord zetten? Je moederbord heeft wel functies om je te waarschuwen als een fan faalt en heeft ook pbm ingebouwd. Voor <150 euro kun je wel een fatsoenlijk nieuw bord halen met jou eisen.
Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.
de atmega 8535 heeft toch 4 pwm uitgangen en 8 ADC inputs? Met 4X LM35, atmega 8535, 4X PWM fans, een LCD'tje en wat drukknoppen, moet het toch relatief eenvoudig te verwezenlijken zijn? Juist voor het inlezen van de tacho's weet ik niet direct een oplossing maar dit moet ook wel relatief eenvoudig zijn denk ik.
Het bovenstaande is maar een snel idee wat in me opkwam toen ik geen kant en klare controller vond.
Ik zou het willen gebruiken voor een homeserver. De ventilatoren MOETEN uitschakelen als de temperatuur te laag wordt. Kun je een zuinig moederbord aangeven met ingebakken temperatuurcontroller?
Het bovenstaande is maar een snel idee wat in me opkwam toen ik geen kant en klare controller vond.
Ik zou het willen gebruiken voor een homeserver. De ventilatoren MOETEN uitschakelen als de temperatuur te laag wordt. Kun je een zuinig moederbord aangeven met ingebakken temperatuurcontroller?
Warmtebehoefte: 12kwh/m²a | panasonic 3J R32 split met 2 Jaga Briza 12 | WTW Q450 ERV | PV 6800Wp met SMA 5kW inverter | Home Assistant | warema external venetian blinds
dat is niet echt mogelijk met een moederbord of fancontroller, alleen met een schakelaar.De ventilatoren MOETEN uitschakelen als de temperatuur te laag wordt.
dat word dus programmeren
ik heb zelf alleen ervaring met een atmega8515.
Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.
Verwijderd
Is een aquaero 5 een idee? http://forum.aquacomputer.de/images-ac/aquaero_5_eng.pdf Het kost wat, maar dan heb je ook wat...
Je kan er inderdaad een moederbord van kopen.
Bedankt! Dit is het product waar ik op zoek naar ben 
http://www.highflow.nl/mo...ntroller-graphic-lcd.html Deze controller kost 120 EUR
Als je zelf een controller wilt bouwen
- Atmega 8535 = 10EUR
- 4X LM 35 = 7,24EUR
- LCD 2X 16 = 10 EUR
- printplaat = 8EUR
-...
Het zal je dus al rap 50 EUR kosten en dan moet je het zelf nog programmeren ook. Ik denk dat je voor 120 EUR zelf geen controller kunt gaan bouwen. Ik zal er nog eens over denken maar ik denk niet dat ik zelf een controller ga maken.
http://www.highflow.nl/mo...ntroller-graphic-lcd.html Deze controller kost 120 EUR
Als je zelf een controller wilt bouwen
- Atmega 8535 = 10EUR
- 4X LM 35 = 7,24EUR
- LCD 2X 16 = 10 EUR
- printplaat = 8EUR
-...
Het zal je dus al rap 50 EUR kosten en dan moet je het zelf nog programmeren ook. Ik denk dat je voor 120 EUR zelf geen controller kunt gaan bouwen. Ik zal er nog eens over denken maar ik denk niet dat ik zelf een controller ga maken.
Pagina: 1