waar staat "co" voor in co.uk ?

Pagina: 1
Acties:
  • 144 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• kaspur
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

kaspur

#1 typo matser /o/

Topicstarter
bij uk adressen is meestal (nog nooit anders gezien eigenlijk) www.blablabla.co.uk ? waar staat co voor ??? iemand un id :?

ik zag twee beren fout parkeren....

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 21-11 12:14
coöperation?
commercial?

DIT IS MIJN WEBSITE

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Volgens mij gewoon commercial net als .com

Verwijderd

http://www.nic.uk/rules/rup3.html
The co.uk domain is for the registration of names relating to commercial enterprises.
Zie ook [topic=46145]

Verwijderd

Ik heb gehoord dat het een samenwerkingsveband is tussen een aantal landen (cooperation). In ieder gaval engeland zit daarin, vandaar dat uk en verder nog canada en nog een of twee landen.

Verwijderd

Bendertino: Ik heb gehoord dat het een samenwerkingsveband is tussen een aantal landen (cooperation). In ieder gaval engeland zit daarin, vandaar dat uk en verder nog canada en nog een of twee landen.

En wat heeft dit met domeinnamen te maken? :?

Verwijderd

Herkenbaarheid en eenheid. Daar hebben ze nu eenmaal voor gekozen.

Trouwens, leer eens quoten.

Verwijderd

Grappig die link bestaat echt.

• Blistimo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-05-2021

Blistimo

Pestcontrol

Op maandag 26 maart 2001 12:18 schreef Bendertino het volgende:
Ik heb gehoord dat het een samenwerkingsveband is tussen een aantal landen (cooperation). In ieder gaval engeland zit daarin, vandaar dat uk en verder nog canada en nog een of twee landen.
>:) Goed gequote?! >:)

Ik kan sowieso Zuid-Afrika al toevoegen aan dit lijstje...

D3 char(s)

Verwijderd

Bendertino: Herkenbaarheid en eenheid. Daar hebben ze nu eenmaal voor gekozen.

Het samenwerkingsverband tussen die landen komt tot uitdrukking in de .co van .co.uk. Zoiets gaat de logica? :?

Trouwens, leer eens quoten.

Dat kan ik al, zie boven.

Verwijderd

Canada gebruikt (of gaat gebruiken) .com.ca:
Reserved Names. CIRA will maintain a list of reserved names that are not available for registration in the CIRA Registry. This list will include, but not be limited to:

a. all the existing and future generic top level domain (gTLD) three letter names (including .com.ca, .org.ca, .net.ca, .edu.ca, .gov.ca, .int.ca, .mil.ca); and

b. the names, and all abbreviations of names, of Canada, of Canadian provinces and territories as well as the names of major Canadian cities and landmarks. CIRA uses the Canadian Geographical Names Database (CGNDB) under licence from Natural Resources Canada. The terms of the licence do not permit CIRA to disclose the data to others. Interested persons may obtain a licence of the CGNDB by contacting Natural Resources Canada or by visiting http://www.nrcan.gc.ca.
Bron: http://www2.webnames.ca/help2a.asp?xID=gEvwLP2A#a3

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Omdat ome Co de baas is van het hele zootje! ;)
Pagina: 1