Videokaart/idle problemen

Pagina: 1
Acties:

• lemco
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 27-05-2025
Hallo,

Check mijn probleem die ik net hoorde in mijn pc: http://youtu.be/MPSVMnL20Eg
Dit gebeurde wanneer het in lage energy mode ging, of iig wanner het beeldscherm na een kwartier werd uitgeschakeld.
Toen ik weer op een knop drukte hield het op.
Wat ik ook heb is dat als ik lang niet achter mijn computer heb gezeten(bijv, na een nacht downloaden) dat ik helemaal geen beeld meer krijg, dan moet ik eerst de computer restarten via de reset knop.

Mijn PC:

Asrock Z68 extreme3 gen3
3770K
2x XFX Radeon HD 7970 Double Dissipation Black Edition in crossfire.

Zou dit een driver probleem zijn?

• MineTurtle
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10-02 22:31
Zou een driver probleem kunnen zijn, mar wat ik zou proberen is met bijvoorbeeld MSI afterburner handmatig de fan snelheid in te stellen. Het kan ook zijn dat wanneer de kaart beneden een bepaalde temperatuur komt de fan zo langzaam gaat draaien dat de fancontroller op je kaart van slag raakt, of dat de fan niet helemaal lekker is en hierdoor dit gaat doen... Als je de fan gewoon helemaal van maximale naar minimale toeren toe kunt regelen (handmatig met bv. MSI afterburner) en hij blijft dan gewoon normaal draaien, ook op laagste toeren, dan is het waarschijnlijk iets met de driver. Is het probleem dan toch nogsteeds aanwezig, dan vrees ik voor je kaart... suc6 ;)

Professioneel veters-strikker / Hardware Prutser / Klusserdeklus zowel thuis als bij een lokale computerboer.- Owner Minecraft-community www.dutchkingcraft.nl - Handig met hardware, onhandig met mensen.

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 26-01 09:44

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Hij lijkt wel ergens tegen aan te lopen, kijk eens of de fan contact maakt de behuizing van de fan.
Fan draait ook niet echt in het midden lijk wel, tenzij dit aan de vorm van je van ligt lijkt mij dat niet echt goed.

Als er iets mis is met je fan, RMA ;).

Probeer inderdaad een eigen fan profiel te maken in MSI afterburner.

Ik neem aan dat je weet dat de kaart uit gaat als het beeldscherm een kwartier idle is, omdat er dan niks gebeurt gaat hij in een idle state waar hij nog maar 2.5 watt gebruikt. Als je niet gamed zal zoiezo een van de twee kaarten dat altijd al doen om energie te besparen.

• lemco
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 27-05-2025
Ik heb het fan probleem wel opgelost met MSI afterburner, maar ik heb nog steeds last van
-->
Wat ik ook heb is dat als ik lang niet achter mijn computer heb gezeten(bijv, na een nacht downloaden) dat ik helemaal geen beeld meer krijg, dan moet ik eerst de computer restarten via de reset knop