• Arar
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16-01 14:23
Mijn broer heeft een D200 overgenomen. De camera valt op het moment dat deze wil gaan focussen uit. Daarna krijgt hij de camera ook niet meer aan. Pas na het laden lukt het weer en valt deze weer uit bij het focussen. Flitsen heeft hetzelfde effect.

Wat wij hebben geprobeerd / ons is opgevallen:

-Nadat de camera is uitgevallen, duurt het kort voordat de accu weer is opgeladen.
-Met manual focus lijkt de camera een hele hoop foto's te kunnen nemen zonder dat deze wegvalt.
-We hebben meerdere nieuwe namaak accu's geprobeerd met allemaal hetzelfde effect.
-We hebben meerdere lenzen geprobeerd en uitgewisseld met mijn D5100. Mijn camera heeft dit probleem niet, dus de lens kunnen we uitsluiten.

Mocht ik er niet uitkomen, waar kan hij dan terecht? Het liefst in het midden van het land.

63kWp 3x25A 3 meterkasten

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18-01 15:19
Bel gewoon een random fotowinkel op? Die kunnen em vast ter reparatie sturen...

There is no replacement for displacement!

• pascalcv
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 09-05-2025
Heb dit ook gehad met mijn D200. Lag bij mij aan het derde pinnetje in de hoek bij de accu. Die maakte soms geen goed contact waardoor de camera dacht dat de accu leeg was. En ging alles uit...

Heb het pinnetje zelf weer omhoog getrokken. Maar dit kun je natuurlijk ook laten doen!

Mvg,

Pascal

• Arar
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16-01 14:23
De pinnetjes nog nagekeken, maar dat was het niet. De camera is inmiddels terug naar de oude eigenaar.

63kWp 3x25A 3 meterkasten