Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roger128
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09-05 19:03
Hallo

Recent heb ik mijn DVD-brander in mijn systeem gehangen. Dit is de eerste DVD-brander die ik in mijn stille systeem heb gehangen, deze heb ik in eerste instantie voor budget redenen eruit gelaten.
Nou heb ik de allergoedkoopste (LG GH24NS70) brander gekocht, het probleem is dat deze een bak met herrie maakt. Dit kan me tijdens het branden of het lezen een worst wezen (ik doe dit >1 keer per maand), maar hij maakt ook herrie tijdens het opstarten (en soms ook als hij gewoon idle is)

Ik heb nu hem gewoon losgekoppeld (voeding + sata eruit), maar als ik er wat in wil doen moet ik hem weer vastkoppelen. Dit is voor die ene keer in de maand (nog niet eens) niet zo erg maar ik zou het fijner vinden om hem gewoon via software aan en uit te zetten. Bespaart ook nog eens een bak met stroom (green thinking :9)

Is dit mogelijk?

Groet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-09 19:10

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Wat voor herrie maakt de brander dan? Als er een schijf inzit lijkt het probleem me al opgelost door die eruit te halen, zodat 'ie niet spint tijdens het starten van de PC, bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Gewoon geen schijf er in laten zitten, dan maakt ie geen herrie. Simpeler kan het gewoon niet.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• real[B]art
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-09 19:42

real[B]art

CTRL+ALT+D1337

RaZ schreef op donderdag 17 mei 2012 @ 22:59:
Gewoon geen schijf er in laten zitten, dan maakt ie geen herrie. Simpeler kan het gewoon niet.
Dit.

Als je er toch een schijf in wilt hebben, er zijn tooltjes (geen idee of die specifiek voor bepaalde merken / types zijn of voor 'alles' werken) waarmee je de maximale snelheid van je optische drive kan instellen. Dan maakt die minder herrie (en is die uiteraard ook langzamer).

"The general rule on about people on IRC seems to be "Attractive, single, mentally stable: choose two"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-09 20:46
http://www.usbgear.com/SATA-Switch.html
Je zou dit nog kunnen doen, of het werkt weet ik niet.
Ik heb er een besteld in china. (nog niet binen).
http://www.dealextreme.co...control-100399?r=88474882

Deze zet de stroom uit van je hd of dvd speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 13:48
Het is al een oud stukje software maar het werkt volgens mij nog steeds en het is gratis... Nero Drive Speed downloaden en installeren, daarmee kan je de snelheid van je optische drives instellen. Moet nog ergens op de website van Nero terug te vinden zijn, anders kan je het wel vinden op een van de vele bekende freeware download sites zoals Softpedia e.d.

Of deze: http://www.cdspeed2000.com/

Dat zijn ook al zeer oud gediende op hun gebied, ik kan mij herinneren dat ik cdspeed nog in de DOS periode heb gebruikt... dat is dus echt al flink wat jaartjes geleden inmiddels.

[ Voor 16% gewijzigd door MicGlou op 18-05-2012 09:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Doet hij het ook als je de drive uitschakelt in apparaatbeheer? En laat er geen CD insteken ;)
Pagina: 1