Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 459252

Topicstarter
Onlangs heb ik een HP z400 aangeschaft en ik zoek nog een bijpassende videokaart om programma's als o.a. Adobe Premiere te kunnen ondersteunen. Na het e.e.a. aan leeswerk weet ik dat ik het het beste een nVidia kaart kan aanschaffen (niet persé uit de Quadra serie). Met het budget op dit moment heb ik twee kaarten gevonden:
1. EVGA GeForce GTX550 Ti
2. Asus ENGTX560 DC/2DI/1GD5

De 550 heeft 2 Gb aan eigen geheugen, de 560 aanzienlijk meer Cuda cores. Wat maakt uiteindelijk het verschil? Er zullen ongetwijfeld meer factoren meespelen, maar dat gaat mijn pet te boven op dit moment...
Ben op zoek naar advies, maar hoor het ook graag als ik op de verkeerde weg zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03-05 20:15

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Dit:
[BBG aanschaf] Videokaarten

Op tweakers.net verwachten we enige inzet van degene die een openingspost maakt.
Dus post de specs van je nieuwe pc en zoek zelf eens wat benchmarks op van de twee kaarten die je wil aanschaffen.
Lees je meteen ook in waarom je wel of niet een kaart met veel geheugen moet nemen of niet moet nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-05 23:02
Sinds vandaag is er CAA, het Componten Aankoopadviesforum. Daar kunnen al deze vragen naartoe. :)

[ Voor 28% gewijzigd door zeef op 18-05-2012 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef42
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 05-05 21:55
Welke versie van Adobe ga je gebruiken en welke software precies? Dat is namelijk belangrijk omdat niet iedere videokaart van Nvidia 'officieel' wordt ondersteund door Adobe. Kijk hier maar eens: http://www.adobe.com/prod...ch-specs.html?PID=4003003

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 459252

Topicstarter
@Sp3ci3s8472: HP Z400, Xeon 2,8 Ghz processor, 6 GB intern en genoeg vermogen in de voeding voor een 560. Dank dat je de moeite neemt om te reageren, heb er alleen niets aan je goedbedoelde advies. Wat ik al aangeef, ik loop dood met mijn huidige kennis. Ik zit er helaas niet zo in deze materie als jij en hoop dat je me kunt helpen met wat advies of een goede link.
@zeef. Bedankt, hoop dat ik hier wat hulpvaardige leden vindt.
@Stef 42, CS 5. Heb inderdaad al bij Adobe gekeken. Deze worden officieel niet ondersteund. Vond ook dit artikel: http://www.studio1productions.com/Articles/PremiereCS5.htm en ben daarop verder gegaan.
Ik vraag me nu af wat meer effect heeft, meer geheugen of meer Cuda cores?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 459560

Ik zou in ieder geval dringend willen adviseren om geen EVGA kaarten te nemen. De koelbloeken van oa. de 550 en 560 zijn dramatisch, de kaarten worden veel te warm in veel gevallen!
Pagina: 1