Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Lijbrandt TV en Telfort Internet+Bellen op 1 glasvezel

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik overweeg over te stappen op glasvezel (reggefiber). Belangrijkste reden is de hogere internet snelheid die ik dan kan bereiken (haal nu max 8 mbit met ADSL en VDSL is niet beschikbaar).

Huidige situatie:

Telfort ADSL T6 internet + bellen totaal (onbeperkt vast bellen, inclusief 2 nrs)==> kost me slechts Eur 20,34 p/m! (oude Tiscali prijs met inflatie correctie die ze in 2009 hebben doorgevoerd)
Ik gebruik als modem de Fritz!box 7270 (incl. DECT en VOIP)

UPC Digtale TV Royaal + extra mediabox ==> totaal Eur 30 p/m incl analoge TV (korting)

Ik blijf graag bij Telfort omdat ik geen zin heb 5 emailadressen van het gezin te veranderen en hun telefonie aanbod gunstig is .

Telfort biedt nu (sinds vorige week) glasvezel aan. Echter geen analoog/dvb-c voor de coax en dat wil ik graag gebruiken zodat ik van de vervelende decoder kastjes af kan (nu ook bij UPC).

Idee is daarom: TV via Lijbrandt (16,50 p/m) en Internet+Bellen (via glasvezel) bij Telfort ==> zou dan 47,50 p/m kosten.

Ik had met Lijbrandt gebeld en volgens hun moet het mogelijk zijn dit te combineren op 1 glasvezel aansluiting. De medewerker kon mij echter niet precies de details vertellen.

Telfort kon mij nog niet vertellen of ik mijn huidige Fritz!box kon blijven gebruiken als router op het NTU (is ditGenexis modem?)

Iemand ervaring met het combineren van providers op 1 glasvezelaansluiting?

1. Zijn er technische beperkingen?
2. Zou ik mijn Fritzbox ipv het het bijgeleverde Telfort glasvezel modem (nog niet bekend welke dit wordt) kunnen gebruiken op de Genexis modem? Of moet ik dadelijk 3 apparaten laten draaien in de meterkast . (heb nu alleen een Fritzbox draaien, maar daar komt dus zowieso een Genexis modem bij heb ik begrepen)

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 17 mei 2012 @ 19:32:
Ik overweeg over te stappen op glasvezel (reggefiber). Belangrijkste reden is de hogere internet snelheid die ik dan kan bereiken (haal nu max 8 mbit met ADSL en VDSL is niet beschikbaar).

Huidige situatie:

Telfort ADSL T6 internet + bellen totaal (onbeperkt vast bellen, inclusief 2 nrs)==> kost me slechts Eur 20,34 p/m! (oude Tiscali prijs met inflatie correctie die ze in 2009 hebben doorgevoerd)
Ik gebruik als modem de Fritz!box 7270 (incl. DECT en VOIP)

UPC Digtale TV Royaal + extra mediabox ==> totaal Eur 30 p/m incl analoge TV (korting)

Ik blijf graag bij Telfort omdat ik geen zin heb 5 emailadressen van het gezin te veranderen en hun telefonie aanbod gunstig is .

Telfort biedt nu (sinds vorige week) glasvezel aan. Echter geen analoog/dvb-c voor de coax en dat wil ik graag gebruiken zodat ik van de vervelende decoder kastjes af kan (nu ook bij UPC).

Idee is daarom: TV via Lijbrandt (16,50 p/m) en Internet+Bellen (via glasvezel) bij Telfort ==> zou dan 47,50 p/m kosten.

Ik had met Lijbrandt gebeld en volgens hun moet het mogelijk zijn dit te combineren op 1 glasvezel aansluiting. De medewerker kon mij echter niet precies de details vertellen.

Telfort kon mij nog niet vertellen of ik mijn huidige Fritz!box kon blijven gebruiken als router op het NTU (is ditGenexis modem?)

Iemand ervaring met het combineren van providers op 1 glasvezelaansluiting?

1. Zijn er technische beperkingen?
2. Zou ik mijn Fritzbox ipv het het bijgeleverde Telfort glasvezel modem (nog niet bekend welke dit wordt) kunnen gebruiken op de Genexis modem? Of moet ik dadelijk 3 apparaten laten draaien in de meterkast . (heb nu alleen een Fritzbox draaien, maar daar komt dus zowieso een Genexis modem bij heb ik begrepen)
Volgens mij is dit administratief gezien onmogelijk. Dit is administratief namelijk niet ingeregeld...

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
Dit kan simpel gezegt niet ;)

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12:56
Mijn advies zou zijn: Door de zure e-mail appel heen bijten en overgaan naar een glasprovider die dan wel de DVBC/analoge signalen levert (Vodafone, Lijbrandt, Kick, etc...). Als je Telfort kan kiezen zit je blijkbaar in een gebied dat nog moet worden aangelegd en heb je dus nog een hele tijd om 1) onafhankelijke mailadressen te nemen (Gmail o.i.d) en 2) alle familie, relaties, vrienden, mailinglijsten e.d. te informeren over die nieuwe adressen. En dan hoef je voor de toekomst nooit meer te veranderen van mailadres en ben je dus een stuk vrijer in je keuzes de komende jaren.
En als Telfort hetzelfde biedt als KPN dan zou ik het laten lopen. Matige TV kwaliteit, opnemen met harde schijf niet meer mogelijk (alleen in de cloud, op de KPN servers), etc..
En geloof me: ze bieden hetzelfde maar met een andere naam en lagere prijs. Het is tenslotte het budgetmerk van KPN.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

• Barre73
Oh, en ik zie de tweede vraag: Je krijgt alleen een Genexis modem bij bijv. Lijbrandt, niet bij Telfort. Telfort zal net als KPN en XS4all gebruik maken van een kleine modem met 1 poort die op de glasvezelaansluiting wordt gemonteerd. Vanaf daar komt 1 kabeltje naar de Experiabox (KPN, de Fritzbox (XS4all) of het nog onbekende Telfort modem.

En ik kan je verzekeren: Twee aanbieders over de glasvezels is technisch geen probleem (want je hebt twee vezels in huis) maar op dit moment absoluut 100% onmogelijk. En dat had de Lijbrandt medewerker moeten weten en vertellen.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie reacties. Ben blij dat ik nog niet besloten heb.

Ik heb inderdaad nog tijd.
Werken jullie in de business? Jullie zijn namelijk heel stellig dat dit administratief niet zou kunnen?

• Barre73
Voor mij geldt: Ja, ik werk inderdaad in "de business".

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
Verwijderd schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 00:07:
Bedankt voor jullie reacties. Ben blij dat ik nog niet besloten heb.

Ik heb inderdaad nog tijd.
Werken jullie in de business? Jullie zijn namelijk heel stellig dat dit administratief niet zou kunnen?
Yup, sterker nog: ik heb zelfs voor xms/lijbrandt gewerkt ;)

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

• Barre73
Ik hou het even in het midden maar ik doe wel wat met glasvezel ja ...-:)

Verwijderd

2 providers in één huishouden mogelijk omdat je 2 vezels hebt? Is dat technisch gezien wel te doen? i.v.m. het feit dat de operators achter de providers kunnen verschillen, lijkt me dit niet mogelijk, maar ik kan ernaast zitten...

Normaliter wordt één vezel voor IP diensten ingezet, en de ander voor analoge televisie...

ik wordt graag verbetert als ik ernaast zit:)

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-10 08:48
Technisch zou 't wel mogelijk zijn. Alleen is het niet mogelijk in de praktijk.

Een provider kan 1 of 2 vezels gebruiken naar je huis aansluiting. Maar een tweede provider mag niet een eventueel door provider 1 ongebruikte vezel gebruiken. Dus antwoord is nee, is niet mogelijk.

Wel kan je twee providers hebben als ze op verschillende infrastructuur leveren. Bijvoorbeeld 1 op Glasvezel, en 2 op de coax (tv) kabel of DSL (telefoon). En wat wel kan, als je toevallig twee lijnen hebt is twee ISP's naast elkaar op twee DSL lijnen.

[ Voor 31% gewijzigd door bjck op 13-07-2012 09:38 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• DJSmiley
  • Laatst online: 13-11 18:21
Verwijderd schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 09:25:
2 providers in één huishouden mogelijk omdat je 2 vezels hebt? Is dat technisch gezien wel te doen? i.v.m. het feit dat de operators achter de providers kunnen verschillen, lijkt me dit niet mogelijk, maar ik kan ernaast zitten...

Normaliter wordt één vezel voor IP diensten ingezet, en de ander voor analoge televisie...

ik wordt graag verbetert als ik ernaast zit:)
Technisch kan het idd (kan zelfs over 1 vezel in principe) maar op dit moment bied Reggefiber dat niet in zn orderprocessen aan. (je neemt als operator, kpn wholesale meestal, 1 of 2 vezels af en dan is het adres 'in gebruik'))

Meestal is de 2e vezel voor CATV, maar niets staat je tegen om deze voor data te gebruiken (met gebruik van de juiste pigtails, normaal is de 2e vezel SC/APC (groen) afgelast.

Wat wel zo kunnen is een operator die vlans aanbied op de 1e vezel, dan kun je daar een verbinding naar een 2e provider op zetten, maar de reguliere consumentenproviders bieden dat niet aan.

• Barre73
In principe werkt het juist wel zo. Die tweede analoge vezel wordt in de PoP op andere apparatuur gepatcht van een andere partij, dan de eerste digitale vezel. Dat die andere partij zojuist is overgenomen door KPN doet even niet ter zake.
Glashart Media heeft ervoor gekozen om niet zelf apart analoge TV/DVB-C aan te bieden aan klanten maar het zou technisch gezien geen enkel probleem zijn. En in huis 2 NT's plaatsen op de FTU. Eentje met digitale poorten en eentje met een Coax poort. Er zitten nu toch ook twee blindkappen op?
@DJ Smiley: In principe neemt KPN Wholesale 1 vezel af en Glashart Media (onder een andere naam dan) de andere. De ene vezel gaat naar de D-slam van KPN en de andere naar de Cisco router van GHM.

Verwijderd

Zou om zulke soort DB vragen te beantwoorden een postcodes zoeker met providers op deze site handig zijn?

[ Voor 255% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2016 18:47 ]

• DJSmiley
  • Laatst online: 13-11 18:21
Barre73 schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 17:29:
In principe werkt het juist wel zo. Die tweede analoge vezel wordt in de PoP op andere apparatuur gepatcht van een andere partij, dan de eerste digitale vezel. Dat die andere partij zojuist is overgenomen door KPN doet even niet ter zake.
Die andere partij is meestal KPN Wholesale. En dat maakt niet uit of dat nu XMS, Lijbrandt, Solcon of whatever. Fysieke patchings gebeuren tussen klantaansluiting en operator. In theorie kun je dan ook met '1 vinkje' over van provider, mits ze beide WMP+ afnemen. Alleen bij een change van operator (bv naar Glasoperator) is een patching nodig.
@DJ Smiley: In principe neemt KPN Wholesale 1 vezel af en Glashart Media (onder een andere naam dan) de andere. De ene vezel gaat naar de D-slam van KPN en de andere naar de Cisco router van GHM.
dslam? 't is glas, in het geval van RF dus meestal een Cisco 64xx uit mn hoofd. (een dslam is een xDSL iets...) De 2e vezel gaat niet naar een Cisco voor CATV, maar meestal naar een (passief) splitterveld wat achter een EDFA hangt. IPTV gebeurt over de eerste vezel, en dan wordt er idd een vlan richting GHM naast het providervlan gezet.

• Barre73
Verwijderd schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 17:41:
[...]

Die gedachte had ik eerst ook maar mijn ouders zijn alleen maar blij met de overstap naar Gmail. Overigens zijn er ook tooltjes om je berichten over te zetten naar gmail, eerst ging dat via een mail fetcher maar nu lijkt het ingebakken te zijn tussen de gmail opties: http://digitaljournal.com/article/272606
Mocht dat niet werken kan je altijd nog een third party tool zoeken voor de migratie.

Als je een keer de overstap maakt naar Gmail hoef je je nooit meer druk te maken over:
1) E-mail backups en offline email opslag
2) Verliezen van email-adres bij overstap van provider (zo kan je bij de goedkoopste/beste blijven)
3) Grote verandering van email GUI

Daarnaast is gmail ook gewoon stukken beter dan outlook. :P
Over dat laatste hoef je ook niet druk te maken. Gmail als IMAP instellen en gewoon in je Outlook gebruiken. Werkt perfect.

Verwijderd

Maakt wel degelijk uit of je naar KPN of xms gaat. Xms klantenservice is top, KPN namaakt helaas iedere keer zijn slechte naam weer waar

• bjck
  • Laatst online: 15-10 08:48
Je hebt in huis maar één glasvezel aansluiting. Deze bestaat uit 2 vezels (blauw en groen).

Een provider die je een dienst levert, al is het alleen internet, heeft daarmee de hele aansluiting in gebruik. Alleen deze provider kan besluiten, als zij producten aanbiedt, om bijvoorbeeld analoge TV (en DVB-C) over de tweede vezel te leveren.

Je kan dus niet op één glasvezel aansluiting twee afzonderlijke providers over een vezel laten beschikken.

Wat wel kan is dat meerdere ISP's analoge en DVB-C TV signaal leveren op de 2de vezel en dat afnemen via dezelfde fysieke aanbieder die apparatuur in de POP locatie heeft staan. Je kunt je voorstellen dat er niet 5 aanbieders dezelfde dienst bouwt in elke POP.

[ Voor 22% gewijzigd door bjck op 16-07-2012 19:27 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• Barre73
@bjck: Het ging hierboven al niet meer over de administratieve mogelijkheid maar de technische. En die technische belemmering is er niet. In de PoP is de aansluiting fysiek apart gepatcht. Een KPN klant krijgt maar 1 patch naar de actieve apparatuur, een Lijbrandt klant krijgt een patch naar de KPN apparatuur en naar de splitters van de CATV router.
Als je die laatste in je verbeelding zou vervangen voor actieve apparatuur van bijvoorbeeld Glasoperator, dan kan je gewoon twee verschillende aanbieders binnen krijgen.
Maar nogmaals: De orderprocessen staan het nu nog niet toe.

Pagina: 1