Internet valt weg, router zichtbaar

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noq
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-09 19:25
Hey GoT,

Afgelopen week á weken hebben wij hier thuis een probleem met ons internet.

Het betreft een huishouden met 2 computers aan kabel en een laptop en iPad draadloos. Thuis draaien wij op de router Linksys WAG354G.
Het internet valt spontaan uit, maar de router is nog wel zichtbaar. Windows Troubleshooter vertelt ons dat de router niet functioneert en deze 10 seconden van het stroom moeten afhalen.
Deze oplossing werkt niet.

Na contact te hebben gehad met onze provider, heeft de service ons geholpen met het resetten van de router en alles werkte weer.

Helaas was dit voor korte duur, want na ongeveer 4 dagen viel het internet alweer weg. Na een reset was het weer terug en hebben we wederom ongeveer een weekje internet gehad.

Vanochtend viel het toch weer weg en nog maar eens gereset, maar dit is natuurlijk geen oplossing.

Wat zou dit probleem kunnen veroorzaken? Is de router defect of moet de firmware geüpdate worden?
De router is alweer zo'n 6 jaar oud.

Alvast bedankt,

Lars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkCreative
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15-09 15:53
Kan je op de pagina van het modem zien of je verbindingen hebt met de centrale? (Bij Alice //Copperjet 1616-2p kun je dit bijvoorbeeld zien op de status pagina: x bij DSL is down vinkje is up).

Heb je geprobeerd om met een laptop rechtstreeks via het modem internet te verkrijgen?
Al eens geprobeerd de router te resetten?
Doet het internet het weer voor een week na een reset van het modem? Of verschilt dit telkens en helpt een reset niet altijd?

[ Voor 16% gewijzigd door ThinkCreative op 17-05-2012 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Toevallig net met p2p begonnen te ondekken? vuze utorrent etc.

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:15

chromeeh

the Gnome

* Controleer of je DSL nog up is op het moment van "down" gaan van de router, is deze nog up?
* Draait niemand in je lan ranzige troep zoals Torrents?
* Syslogje van de router?

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noq
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-09 19:25
Laat antwoord, maar bij deze:

Het internet is tot nu nog niet weggevallen. Ik kan helaas geen antwoord geven op jullie vragen, omdat ik dit niet heb gechecked de keren dat het internet was weggevallen.

Daarom stel ik deze vragen om wanneer het weer gebeurt, ik alle informatie kan geven;
Hoe kan ik controleren dat DNS up of down is en wat zou dit kunnen betekenen als deze wel functioneert maar internet niet?

Wanneer wij de router resetten doet het internet het direct weer. Dit is dan voor een willekeurige periode, soms 2 dagen en dan 2 weken.
En nee, hier wordt niet gedaan aan torrents of andere grote downloads.

Wat ik ook nog wil melden;
Ik had het laatst erover met een vriend van me. Die zei dat hij ook weleens problemen had met internet en dat bij hen de oorzaak was met IP-adressen. Deze stonden verkeerd ingesteld als ik het goed begrepen, zoals 192.168.1.60. De laatste moest dan iets anders zijn.
Kan ik controleren of dat hier het geval is?

[ Voor 21% gewijzigd door Noq op 20-05-2012 15:45 ]