• XAEROCOOL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09-02 14:31
Beste tweakers,

Gisteren was ik een spel aan het spelen wanneer plotseling het spel vastliep. Op dit moment kon ik nog het muisaanwijzer bewegen, dus ik dacht het zal wel aan het spel liggen dat het vastliep. Ik heb alt+tab geprobeerd, werkte niet, daarna control+alt+del om zo de taakbeheer te starten, werkte ook niet. Dan maar het power knopje van de pc ingedrukt om het opnieuw op te starten, maar bij het opstarten kreeg het artifacts, dit was ook het geval bij bios. Hierna startte windows wel op maar op de laagste resolutie, ik heb bij apparaatbeheer gekeken en hier stond er een bericht bij videokaart dat het apparaat niet goed werkte. Dus ik dacht videokaart kapot, dat was dus allemaal gisteren, nu heb ik vanmiddag pc weer aangezet en er is niets aan de hand. Ook een paar spellen geprobeerd en het werkt perfect. Weet iemand misschien wat er is gebeurd? Ik heb dit zelf nog nooit eerder gehad, meestal krijg ik helemaal geen beeld wanneer mijn videokaart kapot is. Zijn er misschien tools waarmee ik de videokaart kan testen?

Ik heb de nieuwste drivers van nVidia.
EVGA 8800GT
Asus M2N32 moederbord
Athlon 64 X2 5200+

Ik dank u alvast voor uw tijd.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:40

D4NG3R

kiwi

:)

Another one bites the dust:
Het doodgaan van GeForce 8000 serie kaarten

Zet je oven maar vast aan op 200C :9 .

[ Voor 18% gewijzigd door D4NG3R op 17-05-2012 15:29 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• MineTurtle
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10-02 22:31
Jup, het bekende probleem. Bakken is de simpelste en goedkoopste oplossing hiervoor...

Professioneel veters-strikker / Hardware Prutser / Klusserdeklus zowel thuis als bij een lokale computerboer.- Owner Minecraft-community www.dutchkingcraft.nl - Handig met hardware, onhandig met mensen.

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14:24

Nemesizz

Untouchable

_-SaVaGe-_ schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 08:58:
Jup, het bekende probleem. Bakken is de simpelste en goedkoopste TIJDELIJKE oplossing hiervoor...
Fixed ;)

Verwijderd

Ik heb exact het zelfde probleem met een Radeon HD5850 OC 1GB.

Ook onder het gamen, liep vast, reageert nergens meer op, kan de muis bewegen, niks opstarten of afsluiten, Pc uit moeten zetten dmv de aanknop in te houden, opnieuw opgestart, eindig ik in een zwart scherm, herhaal ik dit een aantal keer met opstarten kom ik er wel in, dan werkt het prima en snel, en dan heb ik er zo een paar dagen geen last meer van.

Dus ik heb net ook eens even gevoeld, en de heatsinks van de videokaart zijn erg warm, Ik weet niet wat een normale temperatuur is, maar ik kan m'n hand er geen 5 seconden ophouden. dan verbrand ik mezelf gewoon.

Kan het misschien aan de videokaart liggen?

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

_-SaVaGe-_ schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 08:58:
Jup, het bekende probleem. Bakken is de simpelste kan een simpele en goedkoopste oplossing zijn hiervoor...
Now I really fixed it..

Ik heb al eens een kaart gebakken voor een bekende, deze doet het nu (2 jaar later) nogsteeds zonder mankementen. In de meeste gevallen houd de kaart er snel alsnog weer mee op, maar soms ook niet ;) .
Verwijderd schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 12:59:
Kan het misschien aan de videokaart liggen?
Vandaar dat ik ook direct naar dat topic verwees. Dit is een erg bekend probleem waar het gros van de 8000 en 9000 (En schijnbaar zelfs de 200) series last van hebben.

[ Voor 21% gewijzigd door D4NG3R op 18-05-2012 13:12 ]

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10-02 20:49
Yup :)

Maar helaas bij veel tijdelijk

[ Voor 73% gewijzigd door Mektheb op 18-05-2012 13:13 ]

Verwijderd

Is dit ook mogelijk bij een Ati Radeon HD5850 dan?

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

@Keun1 Tuurlijk alles kan, ik zie het zelfde probleem beschrijving als bij mijn GTX570 die nu na de RMA is. Want als ie na 46 sec op tilt slaat dan is dit niet juist. Wil je meer weten DM me maar even...

Johann Sebastian Bach

• MineTurtle
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10-02 22:31
Ik heb al eens een kaart gebakken voor een bekende, deze doet het nu (2 jaar later) nogsteeds zonder mankementen. In de meeste gevallen houd de kaart er snel alsnog weer mee op, maar soms ook niet .
zelf ook vaak gedaan, soms werken ze een week, ik heb er ook een (8800GTS320) welke al 14 maanden zonder problemen werkt...

Professioneel veters-strikker / Hardware Prutser / Klusserdeklus zowel thuis als bij een lokale computerboer.- Owner Minecraft-community www.dutchkingcraft.nl - Handig met hardware, onhandig met mensen.

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14:24

Nemesizz

Untouchable

Verwijderd schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 13:16:
Zou het niet meteen proberen, maar eerst heeeeel zeker van zijn dat het niet anders is.

Je hebt een zogeheten OC model (factory overclocked), die zijn wel vaker na een tijdje instabiel, soms is een simpele "underclock" (gewoon naar normale 5850 clocks) al de oplossing.
Aan de andere kant kan ook bijvoorbeeld een voeding zijn die aan z'n einde begint te raken (ja, ook goede voedingen gaan/kunnen kapot, en genoeg wattage zegt niet alles).
Ook instabiele overclock of settings van CPU/RAM kunnen de gekste problemen veroorzaken.

Daarom zeg ik, eerst andere dingen uitsluiten en dan pas een ding in de oven mikken.
Al denk ik dat een 5850 nog garantie heeft, dus een RMA is dan verstandiger.
En een oven lost niet alle videokaart problemen op (blijkbaar denken veel mensen dat tegenwoordig). De oven werkt alleen bij gevallen waar het soldeer iets gebroken is, en niet voor alle andere mogelijke kuren!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Verwijderd schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 13:16:
Nee. De HD4/5/6/7 serie heeft geen rukke soldeersel, bakken zal geen nut hebben omdat het probleem hier waarschijnlijk niet ligt.

Verwijderd

D4NG3R schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 16:18:
[...]

Nee. De HD4/5/6/7 serie heeft geen rukke soldeersel, bakken zal geen nut hebben omdat het probleem hier waarschijnlijk niet ligt.
alle symptomen komen toch wel overeen, hoef het niet persee te bakken, bestel wel 'n nieuwe. Maar ik heb exact 't zelfde probleem.

• Seth_Chaos
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 12:52:
[...]

alle symptomen komen toch wel overeen, hoef het niet persee te bakken, bestel wel 'n nieuwe. Maar ik heb exact 't zelfde probleem.
Je weet helemaal niet of je hetzelfde probleem hebt. Daar heb je te weinig onderzoek voor verricht. Je hebt enkel dezelfde symptomen.

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Dat de symptomen hetzelfde zijn zegt weinig. Je kan in games grafische artifacts hebben, en toch kan het bijv je RAM zijn wat ruk is IPV je videokaart.

De kaarten van AMD hebben gewoonweg geen (veel voorkomende) problemen met het soldeersel wat word gebruikt. Er zullen altijd wel uitzonderingen zijn dat het wel aan het soldeersel ligt. Maar dit kan in principe met elk elektronisch product gebeuren.

Verwijderd

Seth_Chaos schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 12:58:
[...]

Je weet helemaal niet of je hetzelfde probleem hebt. Daar heb je te weinig onderzoek voor verricht. Je hebt enkel dezelfde symptomen.
Heb geheugen getest, Voeding getest, Zelfs een nieuw moederbord gebruikt. en het probleem doet zich nog steeds voor.
Pagina: 1