Hele trage pc!

Pagina: 1
Acties:
  • 1.242 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo dames en heren,

Ik zit met een probleem, waarbij ik veel heb geprobeerd, maar niets lijkt te werken.
Mijn pc is enorm traag. Hij begint al traag te doen bij het opstarten. En dan als ik bijvoorbeeld, een site open en dan ernaast nog een site, loopt mijn pc enorm vast. Hierbij krijg ik dan ook een melding van Google Chrome, dat de pagina niet juist meer werkt. Ik heb een update uitgevoerd, maar nog steeds krijg ik het probleem.
Ligt het puur aan mij browser? Of meer aan mijn pc, dit is wat ik zelf denk.
Wat denken en raden jullie mij aan, om dit probleem zoveel mogelijk op te lossen, zodat ik weer normaal kan surfen?

Ik gebruik CCleaner elke dag. Ik scan naar de fouten en herstel deze ook. Maar het rare is, dat ik dan honderden fouten krijg. Zoals bijvoorbeeld, vandaag had ik 519 fouten.

Ik heb een Fujitu Siemens, Intel Pentium 4,CPU 3.20, ATI Radeon Xpress 200.

Mvg,

EC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ikke denk dat je de HD eens goed moet controleren op fouten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:33

D4NG3R

kiwi

:)

Welk OS heb je en geef even een gedetailleerde lijst met je hardware. Ik mis O.A het RAM en welke HDD je hebt.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@Biideru
Ik snap niets van de afkortingen. Wat bedoel je met HD en waar kan ik deze controleren?

@ D4NG3R
Ik gebruik Windows XP, mijn RAM is 447MB. Waar kan ik de gegevens van mijn HDD zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Verwijderd schreef op donderdag 17 mei 2012 @ 15:33:
@Biideru
Ik snap niets van de afkortingen. Wat bedoel je met HD en waar kan ik deze controleren?
HD(D) = Harddisk(drive)
@ D4NG3R
Ik gebruik Windows XP, mijn RAM is 447MB.
477MB :X . (512MB - wat videogeheugen voor de IGP).
Waar kan ik de gegevens van mijn HDD zien?
Op de HDD zelf.

Deze PC is gewoonweg rijp voor de sloop, zeker als de XP installatie al wat ouder is (Lees: 1+ jaar voor een gemiddelde consument).

Herinstalleer je OS eens, dikke kans dat je dan weer even door kan. Al zou ik wel gaan kijken naar een nieuwe computer. Een andere optie is om over te stappen op een Linux distro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-09 21:35

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

HD = HardDisk, de harde schijf.

Computer extreem traag heeft meestal de volgende redenen:

1) Software vervuild/beschadigd, Windows er op nieuw op zetten helpt vaak.
1.5) RAM tekort, 1GB is toch wel echt het minimum tegenwoordig (1024MB)
2) Harddisk defect, de harddisk moet dan meer moeite doen om de data op te halen.
3) Hitteprobleem, dan schakelt de computer terug in snelheid. Komt door stof in koelers.
4) Defecte condensatoren op moederbord, dan wordt de computer onstabiel en traag.
D4NG3R schreef op donderdag 17 mei 2012 @ 15:39:
[...]
Deze PC is gewoonweg rijp voor de sloop, zeker als de XP installatie al wat ouder is (Lees: 1+ jaar voor een gemiddelde consument).

Herinstalleer je OS eens, dikke kans dat je dan weer even door kan. Al zou ik wel gaan kijken naar een nieuwe computer. Een andere optie is om over te stappen op een Linux distro.
Dat deel ik niet met je. Wij draaiden bij ons op school tot vorige week nog P4's uit die klasse en konden er toch echt redelijk op werken. Natuurlijk niet optimaal maar als je een laag budget hebt kun je hier prima mee werken.

[ Voor 39% gewijzigd door sebastius op 17-05-2012 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn eerste indruk is dat je harde schijf kapot is, maar het zou ook zo wat anders kunnen zijn.
Post eens wat logs met foutmeldingen.

Als je nie al te krap bij kas zit zal ik je al snel aanraden om een leuk nieuw pc'tje samen te stellen. Er gaat een wereld voor je open qua snelheid, gebruiksgemak ed..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lorem_Ipsum
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 26-08 15:33
Verwijderd schreef op donderdag 17 mei 2012 @ 15:33:
@Biideru

@ D4NG3R
Ik gebruik Windows XP, mijn RAM is 447MB. Waar kan ik de gegevens van mijn HDD zien?
Met HD(D) wordt Hard Disk (Drive), oftwel "harde schijf", bedoeld. De gezondheidstoestand van je HDD te checken kun je HDTune gebruiken. Overigens zijn deze specs niet helemaal meer van deze tijd en heeft die Registry Scan van CCleaner ook weinig zin. Ik denk dat je het beste je gegevens kun backuppen en een verse install van windows uit kunt voeren, dat is in de meeste gevallen voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben wel van plan om een nieuwe pc/laptop te gaan halen. Maar dat is meer tegen het eind van het jaar.
Daarom wil ik nog even met deze door.
Ik zie een aantal berichten, dat ik Windows opnieuw moet installeren. Hoe doe ik dat? Ik heb geen Cd-rom van Windows.

@Lorem_Ipsum

Een back-up maken lukt ook niet op mijn PC. Na enkele seconden komt er te staan: '' Back-up niet voltooid. Er is een fout opgetreden''.

Ik heb ook geen installatie cd van XP of een ander Windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Aangenomen dat je windows installatie legaal is: Download de versie die je hebt en gebruik de serial van je huidige installatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerwim
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15-09 09:46
Zoals aangegeven, scan je HDD met fouten. Mijn laptop werd ook erg langzaam, en gisteren wou ie niet meer opstarten (hdd stuk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lorem_Ipsum schreef op donderdag 17 mei 2012 @ 15:41:
De gezondheidstoestand van je HDD te checken kun je HDTune gebruiken.
Strak plan... even de resulaten afwachten al weet ik haast wel zeker dat de HD niet helemaal goed is. Laatst het zelfde probleem gehad bij een gast-laptop. Trouwens, die heb ik gebackuped met Acronis. Dat ging prima.

Enne de P4 + XP, dat werkt prima op mijn oude laptop. Ja, je moet er niet te veel van verwachten maar werken doet het zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barleone
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:34
Nog een vraagje: hoe vol zit je harde schijf (C:)?

Offtopic: Gezien je andere topics (MyReact van EC34) denk ik dat het VEEL VERSTANDIGER is om een nieuwe computer of laptop van pak-em-beet €300 te kopen.

Tweakers.net 6 nostalgie! - Wayback Machine
Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SKiLLa
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

SKiLLa

Byte or nibble a bit ?

1) Te weinig vrije RAM --> als je teveel achtergrond processen opstart met Windows, gebruik je in de praktijk altijd swap-file omdat je RAM volzit --> erg traag.
2) Virus dat op de achtergrond de wereld spamt ?

Download de gratis 'SysInternal Process Explorer' (ff zelf Googlen a.u.b.) en start dat.
Sluit vervolgens zoveel mogelijk programma's en post hier dan een screenshot van Process Explorer ...

'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
D4NG3R schreef op donderdag 17 mei 2012 @ 16:08:
Aangenomen dat je windows installatie legaal is: Download de versie die je hebt en gebruik de serial van je huidige installatie?
Het zit als volgt.
Ik had deze pc gekocht, met als bestuurssysteem Vista. Maar een kennis van mij, zei dat ik beter de XP kon gebruiken en deze heeft hij erop geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Barleone schreef op donderdag 17 mei 2012 @ 16:17:
Nog een vraagje: hoe vol zit je harde schijf (C:)?

Offtopic: Gezien je andere topics (MyReact van EC34) denk ik dat het VEEL VERSTANDIGER is om een nieuwe computer of laptop van pak-em-beet €300 te kopen.
Totale ruimte:232 GB
Beschikbare ruimte: 201 GB
Ik had zelf laatst nog een heleboel films verwijderd, omdat ik dacht dat, dat het probleem was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
SKiLLa schreef op donderdag 17 mei 2012 @ 16:22:
1) Te weinig vrije RAM --> als je teveel achtergrond processen opstart met Windows, gebruik je in de praktijk altijd swap-file omdat je RAM volzit --> erg traag.
2) Virus dat op de achtergrond de wereld spamt ?

Download de gratis 'SysInternal Process Explorer' (ff zelf Googlen a.u.b.) en start dat.
Sluit vervolgens zoveel mogelijk programma's en post hier dan een screenshot van Process Explorer ...
Ik scan eerst mijn HD met HDtune. Daarna zal ik deze uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 17 mei 2012 @ 16:13:
[...]

Strak plan... even de resulaten afwachten al weet ik haast wel zeker dat de HD niet helemaal goed is. Laatst het zelfde probleem gehad bij een gast-laptop. Trouwens, die heb ik gebackuped met Acronis. Dat ging prima.

Enne de P4 + XP, dat werkt prima op mijn oude laptop. Ja, je moet er niet te veel van verwachten maar werken doet het zeker.
Wat is P4?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevin33
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-09 20:52

kevin33

Welkom in Utopia.

Pentium 4 aka je processor.

Ik sta op de grens. Van vroeger en later. Voor mij een ruimte. Die ik nog niet ken. Achter mij alles. Wat ik achter moet laten Ik sta hier met niets meer. Dan alleen wie ik ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb inmiddels een scan uitgevoerd, hoe kan ik een printscreen hier toevoegen?

Edit: De ''Health Status'' = Ok (groen)
Is het dan toch zo dat mijn HD in orde is?
Het lijkt mij het verstandigste om mijn pc helemaal opnieuw te installeren. Ik heb een cd rom voor, Recovery en een voor '' Drivers & Utilities'' (alleen Vista supported).
Zal ik deze cd rom gebruiken of niet?
En kan ik via internet een gratis Xp,Vista of Windows 7 installeren? Zal ik alleen deze dan installeren?

[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2012 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barleone
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:34
offtopic:
  • Een printscreen voeg je toe door een afbeelding toe te voegen aan je reactie. Gebruik daarvoor het uitgebreide reactieveld: klik op Bekijk bericht. of bovenaan/onderaan het topic op: Reageer
  • Plaats aub geen nieuwe reactie direct onder die van jezelf. Gebruik het edit knopje.

[ Voor 7% gewijzigd door Barleone op 17-05-2012 17:17 ]

Tweakers.net 6 nostalgie! - Wayback Machine
Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Verwijderd schreef op donderdag 17 mei 2012 @ 16:24:
[...]

Het zit als volgt.
Ik had deze pc gekocht, met als bestuurssysteem Vista. Maar een kennis van mij, zei dat ik beter de XP kon gebruiken en deze heeft hij erop geïnstalleerd.
Dan ga je naar die persoon in kwestie toe en vraag je er naar? Dit klinkt vrijwel zeker als een illegale installatie, en ja dan heb je zwaar pech. WinXP word officieel niet meer verkocht en Vista zal al helemaal niet lekker draaien op die bak.

Enneh, let even op je dubbele reacties. Gebruik de Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/edit.gif knop van je laatste reactie. Als je iets nieuws te vermelden hebt terwijl jij de laatste persoon was die reageerde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tuinboontje
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 03-08-2015
gewoon een geheugen stickie van 512 MB erbij doen en je problemen zijn weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
D4NG3R schreef op donderdag 17 mei 2012 @ 17:19:
[...]

Dan ga je naar die persoon in kwestie toe en vraag je er naar? Dit klinkt vrijwel zeker als een illegale installatie, en ja dan heb je zwaar pech. WinXP word officieel niet meer verkocht en Vista zal al helemaal niet lekker draaien op die bak.

Enneh, let even op je dubbele reacties. Gebruik de [afbeelding] knop van je laatste reactie. Als je iets nieuws te vermelden hebt terwijl jij de laatste persoon was die reageerde.
Sorry voor de dubbele reactie.

Mijn zwager heeft de windows 7 op cd rom.
Zou dit kunnen werken op mijn pc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Barleone schreef op donderdag 17 mei 2012 @ 17:16:
offtopic:
  • Een printscreen voeg je toe door een afbeelding toe te voegen aan je reactie. Gebruik daarvoor het uitgebreide reactieveld: klik op Bekijk bericht. of bovenaan/onderaan het topic op: Reageer
  • Plaats aub geen nieuwe reactie direct onder die van jezelf. Gebruik het edit knopje.
Er wordt gevraagd naar een URL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14:59

Saven

Administrator

Verwijderd schreef op donderdag 17 mei 2012 @ 17:39:
[...]

Sorry voor de dubbele reactie.

Mijn zwager heeft de windows 7 op cd rom.
Zou dit kunnen werken op mijn pc?
ja maar niet veel beter dan je xp met zo weinig ram en trage processor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Saven schreef op donderdag 17 mei 2012 @ 17:43:
[...]

ja maar niet veel beter dan je xp met zo weinig ram en trage processor
Raad je het me aan?
Of heb je iets anders in gedachte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08-08 17:12
Ik zou een nieuwe pc halen. Voor 220 inclusief verzendkosten ben je klaar.
Dan heb je een hele nieuwe pc. Helemaal schoon en weer helemaal snel. Hij is ook nog eens energie zuinig!! Een van de energie zuinigste en goedkoopste systemen.

wenslijst: Nieuw pc'tje

#ProductPrijsSubtotaal
1Asus E35M1-I€ 94,-€ 94,-
1LC-Power LC-1340mi€ 32,70€ 32,70
1Samsung Spinpoint M7 HM320HI, 320GB SATA-300, 8MB, 5400rpm€ 46,78€ 46,78
1G.Skill F3-12800CL9D-4GBNQ€ 29,30€ 29,30
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 202,78

Oh ik vergeet er bij dat je hem dan ook in elkaar moet zetten. Dit kan je waarschijnlijk niet zomaar zelf. Misschien heb je iemand in de familie die dit kan, anders zou vast iemand van tweakers het wel willen doen.

[ Voor 8% gewijzigd door Heilige Kaas op 17-05-2012 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Win7 zal niet lekker draaien op 512MB RAM nee. Misschien dat het wat sneller is als je huidige WinXP installatie, maar verwacht geen wonderen.
Heilige Kaas schreef op donderdag 17 mei 2012 @ 17:48:
Ik zou een nieuwe pc halen. Voor 220 inclusief verzendkosten ben je klaar.
Fusion systemen zijn meer bedoeld voor HTPC's.
Heilige Kaas schreef op donderdag 17 mei 2012 @ 17:48:
Oh ik vergeet er bij dat je hem dan ook in elkaar moet zetten. Dit kan je waarschijnlijk niet zomaar zelf. Misschien heb je iemand in de familie die dit kan, anders zou vast iemand van tweakers het wel willen doen.
Ach eens moet de eerste keer zijn. Er zijn genoeg guides op het internet te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Het is dan wel bedoeld voor htpc systemen maar het kost bijna niks, draait windows 7 (xp misschien wat beter), is prima geschikt voor browsen en zeer energie zuinig. Zit ook in een hoop nettops.
Lijkt mij toch een goede oplossing als goedkope vervanging voor een P4? Als er toch alleen gesurft word is er vast een hoop baat bij energie zuinigheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik haal na de zomervakantie een nieuwe notebook/laptop.
Waar moet ik op letten?Mijn budget is 800.-\
Heel misschien haal ik een MAC, die zijn wat beter dan de meeste andere laptops, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Als je hem alleen voor surfen gebruikt dan kan je al voor minder klaar zijn. Er komen af en toe zogenaamde best buy guides voorbij die je de beste laptops aanraden voor verschillende doeleinden. Ik denk dat je daar wel wat aan heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie78
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 14:46
Verwijderd schreef op donderdag 17 mei 2012 @ 17:56:
Heel misschien haal ik een MAC, die zijn wat beter dan de meeste andere laptops, toch?
Daar heb je even geleden ook al een topic over geopend, volgens mij heb je daar voldoende tips gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

"beter" is niet het juiste woord. Het is normale hardware, met een wat matig scherm in een mooi ontwerp. De enige reden dat OSX zo "goed" is is het feit dat het zo dichtgetimmerd zit als het maar kan. Gebruikers kunnen vrij weinig aan het systeem verprutsen om deze reden.

Maar als je info wilt over laptops etc kun je je vraag beter stellen in een van de BBG topics. Lees IIG het centrale stuk er even over door: reviews: Notebook Best Buy Guide: april 2012

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef42
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14-09 08:54
Ik zou je aanraden om eens op internet te zoeken op vergelijkingssites. Zo mogelijk kan je ook eens een computerwinkel binnenlopen voor advies. Het is dan belangrijk kritisch te zijn op de verkoper, aangezien de opvatting heerst zij enkel je het allerduurste willen aansmeren. Je kan wel constant vragen blijven stellen hier, makkelijk is om gewoon is te gaan informeren bij een winkel.

Of een laptop met Mac OSX beter is valt te betwijfelen. Design en gebruiksvriendelijk zijn één van de punten die hoog in het zadel staan voor Apple. Windows is naar mijn mening sinds 7 niet eens slechter, het is maar net wat een gebruiker fijn vind. Beiden hebben voor- en nadelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-09 21:35

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Mocht je nog een leuke laptop voor een zeer leuke prijs willen: vanavond zet ik een tweetal CoreDuo/Core2Duo's in V&A. Leuk geprijsd en uitermate geschikt voor gewoon lekker surf en kantoorwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
sebastius schreef op donderdag 17 mei 2012 @ 18:03:
Mocht je nog een leuke laptop voor een zeer leuke prijs willen: vanavond zet ik een tweetal CoreDuo/Core2Duo's in V&A. Leuk geprijsd en uitermate geschikt voor gewoon lekker surf en kantoorwerk.
Hier ben ik zelf misschien ook wel in geïnteresseerd :)
Mijn filmkijk/skype laptop begint het te begeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga het allemaal uitzoeken. Deze topic kan op slot.
Bedankt iedereen voor al de hulp, moeite en informatie!
Top!

Mvg,

EC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14:59

Saven

Administrator

Nee die zijn niet beter, maar wel duurder.

Kijk gewoon naar een asus of toshiba. Voor 800 euro kun je een hele leuke laptop halen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebas1974
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17-08 10:59
Ik heb nog wel wat tips voor je:

PC Decrapifier dit scant je pc op onnodig geïnstalleerde programma's en verwijdert ze na jouw akkoord.

Ccleaner heeft een startup cleaner. Kijk wat hier in staat in disable alle programma's die onnodig opstarten. Kun je ook zelf met MSConfig doen maar dit is nu even makkelijker.
De registry cleaner zou ik niet te vaak gebruiken. Een keer per twee maanden is echt voldoende. De fouten die het vindt (dit zijn de gevonden fouten waar jij het over had toch?) zijn echt geen dramatische fouten. Gewoon wat missende verwijzingen en vaak onbelangrijke dingetjes. Geen zorgen hierover.
De normale cleaner hoeft ook niet elke dag. 1x per week is genoeg. Zorg dat prefetch uitgevinkt staat.

Gezien de leeftijd van je pc kun je m best even openmaken door t paneel los te schroeven en de inhoud van stof te ontdoen met een busje compressielucht (computerspeciaalzaak ca. E10) of een blaasbalgje (Mediamarkt E7 ofzo). Pas op voor statische elektriciteit en raak niets aan. Ook geen stofzuiger erin proppen. Vooral de koelfan en koelblok op de processor goed schoonmaken. WEL EERST DE STEKKER UIT DE PC :+

En als hij toch open is, misschien kun je het RAM geheugen verdubbelen of verviervoudigen. Voor een paar tientjes ben je er al. Kijk maar eens in de vraag en aanbod sectie. Er is vast een Tweaker die het over heeft. Waarschijnlijk DDR2.

Heb je al uitgesloten of er malware actief is? Dus even een scan met je AV draaien, hoe lang die ook duurt.

Last but not least: je hebt toch niet per ongeluk twee anivirus programma's draaien? Want dat is om problemen vragen.

Succes _/-\o_

Edit: niet zomaar alles uitvinken bij de startup cleaner van CCleaner. Alleen dat wat uit kan. Dus per item ff Googlen maarje mag hier ook een alt-printscreen van de startup cleaner plaatsen dan kunnen we je wel vertellen wat uit mag.

[ Voor 7% gewijzigd door Sebas1974 op 18-05-2012 21:03 ]

The Truth Is Our There ✨🛸✨

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14:14
Volgens mij mag deze wel op slot. Er wordt op GoT toch wel een beetje meer eigen inzet verwacht. Dat je niet veel weet van computers is uiteraard geen enkel probleem, maar een aantal van de dingen die je vraagt had je best zelf uit kunnen zoeken met een beetje hulp van google volgens mij.

Desktop | Server | Laptop

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.