Toon posts:

http://myhome.netsgo.com/wesleycrushr/WDSoft/index.html

Pagina: 1
Acties:
  • 132 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hier staat een erg wrede util waarmee je ook je BIOS kan modificeren zodat de L2 cache een andere devider heeft.

Iemand proberen?!

PS De link had ik vanaf www.amdzone.com

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:42

Verwijderd

Topicstarter
Iemand proberen? Nou, ik dacht laat ik het zelf maar eens doen. Met BIOS K7V1005.awd naar K7V1005.fix. En m'n "oude" K7M staat bij een kennis en dus kon ik altijd nog overnieuw flashen.

En wat schetste m'n verbazing: het werkt nog ook! NB Volgens hun in eerste instantie alleen met een K7V!

M.a.w. al bij het opstarten staat m'n L2 cache nu op 2/5. Hoeft je (als eigenaar van een K7V mammaplank) niet meer te solderen om te kijken of de L2 cache de bottleneck is :)

Kun je mooi testen of het overklokken belemmerd wordt door je L2 cache of je de core. Bij mij gaat ie nu 50Mhz hoger. Niet echt een verschil maar wel erg leuk om mee te spelen en bij anderen onder ons waar de L2 cache de bottleneck is zal ie weer wat hoger kunnen.
Tweakerdietweak :)

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12:21

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Cool, ik ga 't ook proberen :)).

Verwijderd

Ook voor de KA7?

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12:21

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Ik heb 't geprobeerd op de K7V en dat werkt.

Ik zit nu op 800MHz, hopelijk is het stabiel. 800MHz was niet stabiel op de KA7.

Verwijderd

Is dat echt alleen voor de athlon???
BAH!! Ik wil dat zoiets voor mijn PII hebben, en opvoeren die bak. Jammer....

Verwijderd

uuuhm Dave, die heb je NIET nodig. Bij de Athlon is de cache degene die je vaak tegenhoud om hoger te gaan vandaar. Pls laat er snel een patch voor de KA7 uitkomen. Na 2x solderen zijn die eilandjes al gaar

Verwijderd

ken 2 mensen met een athlon 500
ene draait op 750 Mhz wil niet op 800 lopen
op een msi plank krijgt hem niet geboot
de ander is ook een 500 maar die loopt op 800 ook met standaart L2 cash devider hoger nog niet geprobeerd

• Tallguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

Sake,

Zei je nou dat het ook werkte op een K7M?

"...En wat schetste m'n verbazing: het werkt nog ook! NB Volgens hun in eerste instantie alleen met een K7V!..."

Hieruit maak ik dus op dat de fix voor de K7V op een K7M werkte, of niet?

specs | 3360wP met SE3000

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 22:52
Ja ook voor de KA7 ????

Verwijderd

Topicstarter
Het werkt dus (nog)niet met een K7M maar wel met een K7V. Sorry voor de onduidelijke/misleidende zinsopbouw.

Die K7M was alleen nodig geweest om een verprutste "K7V" BIOS te kunnen herstellen. Die K7M heb ik dus niet nodig gehad. Het ging in een keer goed :)

Enne phreak: kijk eens op amdzone.com. Daar staat info(gehaald van BXboards.com) over een beta BIOS voor je KA7 waarmee je gewoon een instelling in je SoftMenuIII krijgt, waar je de devider kan aanpassen!
Pagina: 1