Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Computer stoort radiosignalen

Pagina: 1
Acties:

• Verzo
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 06-11 11:11
Beste tweakers,

Ik wist niet zo goed waar ik mijn vraag moest plaatsen, dus modjes als ie niet goed staat, sorry alvast.

Nu mijn probleem:
Ik heb sinds vorig jaar september een nieuwe computer gekocht en heb deze zelf geassembleerd. Alles werkt perfect en ben zeer blij met mijn pc. Mijn vader is echter wat minder blij. Als mijn pc aanstaat verstoord deze in het hele huis de radiosignalen. ( alleen de simpele radio's en wekkerradio, kabel heeft nergens last van)

Nu heb ik verschillende dingen al geprobeerd zoals andere stekkerdozen gebruiken, andere stekkeraansluitingen in het huis gebruiken, maar niks helpt. Als de pc aanstaat terwijl die verweg is van een radio is er niks aan de hand, maar als de computer met een heel lang verlengsnoer aan de andere kant van het huis is aangesloten maar wel naast een wekkerradio staat dan verstoort ie wel. Dan lijkt me dat het uitgesloten is dat het in het elektriciteitsnet zit en dus echt in de computer.

Ik heb geprobeerd te googelen maar het schijnt dat niemand hetzelfde probleem heeft als ik, daarom vraag ik het aan jullie.

Alvast bedankt!

Systeem: (gallery: Verzo)

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Inkoppertje, en ik weet ook niet of het relevant kan zijn, maar is de computer aangesloten op een geaard stopcontact?

Treedt het probleem ook op als je enkel de stroom aansluit (geen rand-, in- of uitvoerapparatuur) en dan inschakelt? Zo ja, kun je een andere voeding proberen?

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• Mikayu
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-11 06:59

Mikayu

.srt

Alle metalen afdekplaatjes zijn ook nog aanwezig? Geen window in je kast oid?

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Zet je pc eens op rubberen pootjes of glazen onderzetters en zorg dat je metalen kast helemaal dicht is. Hang je pc aan een geaard stopcontact en zet hem niet tegen een metalen tafelpoot ofzo aan.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

Zijn behuizing (Welke ik ook heb) staat op 1" rubberen poten, dit zal geen probleem zijn :+ .

Zoals eerder al aangegeven: Zit je PC aangesloten op een geaard stopcontact?

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 16:11
De pc zit in een metalen behuizing. Dat lijkt me niet het probleem,
Je 3 monitoren zijn daarentegen voorzien van CCFL, wat hoogspanning vereist. Hiervoor zitten er speciale inverters in.
Deze kunnen flink storen.
if the CCFL inverter produces too much electromagnetic interference, it may interfere with electronic receiver operations such as for radio and television broadcast.
http://www.wisegeek.com/what-is-a-ccfl-inverter.htm

Update:
Als je een "contactloze" spanningszoeker hebt, zul je ook zien dat een inverter hem laat oplichten.

[ Voor 16% gewijzigd door jeroen3 op 17-05-2012 15:45 ]

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 26-11 00:31
Misschien dat het wel eens aan de voeding kan liggen? Sluit je computer eens aan op een WCD met randaarde (e.v.t. met geaard verlengsnoer). Heb je de behuizing verder helemaal dicht? (Kooi van Faraday)

edit:
Verder kun je de 'storingsbron' met een klein draagbaar radio'tje op batterijen pinpointen. :)

[ Voor 21% gewijzigd door Puch-Maxi op 17-05-2012 15:49 . Reden: Aanvulling ]

My favorite programming language is solder.

• Verzo
Het probleem doet zich ook zonder randapparatuur voor. Ik heb voor de zekerheid maar even geprobeerd alle monitoren uit te zetten en ook uit het stopcontact te halen maar de ruis bleef. Zoals D4NG3R al aangaf staat mijn pc inderdaad op rubberen poten.

Wat Mikayu bedoelt met metalen afdekplaatjes weet ik niet?
De kast is gewoon dicht zoals dat bedoelt is, heb ik verder niks aan gedaan

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

Maar zit je PC aangesloten op een geaard stopcontact of niet? En dan bedoel ik dus niet alleen dat je zo'n modern stopcontact hebt met 2 aardingspinnen, maar dat die 2 pinnen ook daadwerkelijk met de aarde verbonden zijn.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Verzo
De stopcontacten van het huis zijn geaard en de stekkerdozen ook

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15:32
Kijk eens in je BIOS of 'CPU Spread Spectrum' Disabled is, en als dat zo is dan zou ik het op 1% zetten (vermindert namelijk EMI).

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

• jeroen3
Probeer anders enkele fan opening af te dichten met aluminium folie. Met name de CPU fan aan de achterkant van je moederbord.

En schakel je harde schijven eens uit. Inclusief ssd.

• Verzo
Ook het afschermen met aluminium folie geeft geen resultaat:(

• jeroen3
In hoeverre zou het mogelijk zijn dat de voeding storing veroorzaakt op het net?

• Verzo
Geen idee zeg jij het maar? Ik heb corsair tx750 voeding
Pagina: 1