Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Elazz
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 25-10 21:33
Binnenkort (over enkele weken) komen 3 nieuwe NXT telefoons uit van Sony. Deze nieuwe generatie heeft allemaal een dualcore processor van 1GHz met goed geoptimaliseerde software. Elk van de 3 toestellen heeft weer andere eigenschappen maar hierdoor heeft Sony mijn keuze knap lastig gemaakt.

Ik kom van een Low-End HTC wildfire die ik heb gekregen. Mijn telefoon daarvoor was een Nokia N73 gedurende 5 jaar. Mijn HTC heb ik nu 1.5 jaar en eerlijk gezegd vind ik het geen goede telefoon. De resolutie is laag, de telefoon blokkeert wel eens, ontvangen berichten geven 1 op 2 keer geluid en vele formaten kunnen niet meer worden afgespeeld. Ik heb geen zin meer om om de zoveel tijd mijn HTC te resetten om er dan achter te komen dat een paar dagen later dezelfde problemen opduiken. Maar dit even terzijde.

Ik had een maand geleden mijn blik laten vallen op de Sony Xperia Sola en ik was toen van plan deze sowieso te halen vanwege de lage prijs van 299 euro. De Floating Touch is voor mij geen must maar het scherm zeker. Deze wordt door een Bravia Engine aangedreven op 480p. De 5MP camera zorgt ervoor dat je een seconde nodig hebt om foto's te maken. Echter heb ik vorige week gezien dat er ook nog een Xperia U en een Xperia P uitkomen.

Xperia P: 4" 540p WhiteMagic Bravia scherm, 8MP camera, 399 euro, aluminium behuizing (mooiste design)
Xperia U: 3.5" Bravia scherm, 5MP voor 199 euro

Wat is nu de telefoon die ik het beste zou kunnen halen met dit in het achterhoofd: Ik surf elke dag op internet, maak gebruik van applicaties (maar niet zoveel omdat mijn HTC die niet aankan), ik wil geoptimaliseerde software, Ik hou ervan om foto's te maken (niet professioneel ofzo) en ik wil die zeker een 3-tal jaren behouden. De batterijduur is belangrijk.

Nu blijkt dat de Xperia P witte subpixels heeft waardoor het scherm heel helder is. Zorgt dit er dan voor dat je op dezelfde helderheid met vergelijkbare toestellen een langere accuduur hebt of blijft deze hetzelfde?? Dat zou mijn keuze makkelijker maken.

Indien de Xperia S binnen 3 weken een prijs van 399 heeft koop ik sowieso die. Daar bestaat geen twijfel over. Sony heeft het wel erg moeilijk gemaakt om een keuze te maken. Mijn budget is dus ook max 399. Ik wil geen alternatieven van andere fabrikanten, ik heb thuis alleen maar Sony producten staan op mijn desktop na en wil een mooie samenhang (TV, Vita, Blu-Ray PS3 en nu ook een GSM).

Zal ik dus gaan voor de Sola of voor de P

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
→ MAA

• kevin33
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:07

kevin33

Welkom in Utopia.

De S kost inclusief verzenden 425,- wellicht een mogelijkheid om je budget iets te verhogen?

Ik sta op de grens. Van vroeger en later. Voor mij een ruimte. Die ik nog niet ken. Achter mij alles. Wat ik achter moet laten Ik sta hier met niets meer. Dan alleen wie ik ben.

• jayjey
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Deze, de iets oudere Arc S?

[ Voor 62% gewijzigd door jayjey op 18-05-2012 20:17 ]

• Elazz
Ik wil toch wel een NXT telefoon van Sony en op dit moment is er eentje uit namelijk de Xperia S. Als ik die goedkoop vind dan haal ik hem wel. 4.3" vind ik wel een beetje groot. 4" is een grote maximum.

Op 25 mei komt de U uit en ik veronderstel dat die andere twee op dezelfde datum verschijnen. Mijn keuze ligt al vast. Ik ga namelijk de P halen aangezien je er bij Vandenborre in België een gratis speakerdock van 60 euro bij krijgt. Maar als die actie op één of andere manier niet in de winkel zelf geldt dan ga ik weer twijfelen.

• Elazz
Keuze is gemaakt. Ik heb de Xperia P voor 399 besteld waarbij de smartdock er gratis bij krijg (t.w.v 59 euro). Hoe goedkoop de S te krijgen is via webshops verkies toch nog altijd bankcontact bij een echte winkel. Heb het ook in de Vandenborre (Brussel besteld).

Reden was uiteindelijk dat de S in de winkel toch nog te duur is met een prijs van 469 euro. Andere merken zijn ook goed maar de prijs van bijv. de HTC ONE S overstijgen de 500 euro. En aangezien bij mij thuis zowat alles van Sony is zijn verbindingen maken makkelijker tussen de apparaten. En het design was veel mooier dan die van de Sola die hier in België voor 299 wordt verkocht, die telefoon blijkt wat minder vanwege de mindere camera en slechter scherm (geen WhiteMagic en Floating Touch werkt maar half).
Pagina: 1