lcd monitoren, te repareren?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 03-05 23:14
we hebben op het werk een aantal monitoren die het niet meer goed doen, allemaal acer, en geen garantie meer.

er zijn er twee die zo nu en dan een tekst in beeld geeft, "no signal"
dat is erg raar, want je ziet dan gewoon nog je bureaublad, en je kunt verder werken. alleen zit die tekst in de weg.
na 1 minuut of zo gaat dan het beeld op zwart, maar dat is volgens mij omdat de monitor vindt dat ie wel uit kan, omdat er geen signaal meer is.

ook hebben we een acer die op sommige plekken zeg maar het beeld laat trillen, op een paar plekken, alsof ze met een paar vegen op het scherm zijn gemaakt.

nu zijn we van plan ze maar weg te doen, maar dat is eigenlijk zonde, een 24 inch beeldscherm is toch wel erg handig :)

is dit een bekend probleem, en is het te maken, voor een bescheiden bedrag. een nieuwe 21 inch lcd of 24 inch lcd is tegenwoordig "vrij goedkoop", als je niet voor en topsegment gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 27-04 15:40
Ligt helemaal aan of je de skills zelf heb of je onderdelen zoals condensatoren en inverters zelf kan vervangen.

Als je dat niet kan en je moet het laten doen zijn in verhouden 2 nieuwe goedkoper, omdat je dan zeker 50euro ofzo kwijt ben.
En je een instap 24 al heb voor 110 ?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

Had je al gegoogled? http://www.fixya.com/supp...mes_up_shows_acer_says_no

Naar beneden scrollen en dan staan er allemaal dingen die je kan proberen.

Google string: http://www.google.nl/sear...ei=h-O0T-WKJ4fE0QW3n7X9Aw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
ja, en? wat is dan de oplossing???
ik heb wel gegoogled, maar duizende topics met mensen met het probleem heb ik niks aan als niemand de oplossing weet?

dus ik dacht, laat ik het op tweakers vragen, er zijn daar mensen die met gemak een monitor uit elkaar halen en weer in elkaar zetten, onderdelen vervangen en dat soort dingen, dus dan zal een zo bekend probleem waarschijnlijk wel eens definitief opgelost zijn door een of andere echte reparatie, in plaats van workarounds..

zie je het voor je dat je op een werkdag 5 keer je pc openieuw moet opstarten, en een deel van je werk verloren gaat? dat ben je snel beu, en dat is dus de reden dat we ze niet meer gebruiken. ik heb er alleen nog wat aan als ze echt gemaakt worden, en als dat blijkbaar niet kan op een redelijk simpele of goedkope manier, dan is een neiuwe goedkoper.

En dan zijn die acer dingen dus eigenlijk waardeloze k*t schermen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

Je hebt niet verteld wat je zelf al geprobeerd hebt en ook niet wat de gewenste oplossing is, vandaar mijn reactie. Ik zie ook ergens deze tip namelijk:
I've had this exact same problem with my new 22" monitor and after trying Acer a hundred times via email I finally received a solution that works!

While the monitor is on, unplug it. Then hold the power button down for 30 seconds. This initiates some kind of "cold" shut-down internally. Then plug the power back in. The problem will be solved-for a while. Weeks or months later it will start again, but now you know the fix!
Dat zou je een keer kunnen proberen....misschien dat ze het dan allemaal weer een paar maanden doen. Maar als dat geen optie is, dan zul je naar wat anders moeten zoeken ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:50
Waarschijnlijk elco's vervangen en het is opgelost. Kost je misschien 5 euro per scherm maar dan is het wel opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
ja, we hebben uiteraard van alles geprobeed om zon zwart scherm weer aan de praat te krijgen zonder die melding, de kabels er in, er uit etc. op knoppen drukken, etc...
het lang indrukken van de powerknop heeft tot gevolg dat alle spanning over al af gaat. het scherm probeert op te starten, maar zonder stroom wil dat niet.

en.. dat het maanden of weken duurt, voor het terugkomt, zet daar maar dagen, als je hem elke werkdag aan hebt.

het vervangen van elcos zou ik moeten laten doen, ik heb daar geen gereedschap voor, ik neem aan dat jemoet solderen etc. en daar heb ik ook geen ervaring mee, dus dan kopen we beter een nieuwe, betere, zonder kuren, en met garantie denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
Sowieso is het niet verstandig om zelf te gaan rommelen als je dermate weinig verstand hebt van elektronica. Gewoon een nieuwe kopen. Scheelt je geld, tijd en een boel gezeur ;).

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
ja, maar het kon zijn dat het iets was zoals het vervangen van een printplaatje dta je gewoon ergens goedkoop kon bestellen of zo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:52

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Je kunt natuurlijk altijd een van de exemplaren naar iemand met meer kennis van dit soort zaken brengen. Wat ik mij afvraag is wat je zelf al hebt onderzocht of laten onderzoeken? Zonder fysieke inspectie (er van uitgaande dat ze zelf ook al hebt gezocht) kan niemand hier vertellen wat er met de monitoren mis is, zeker niet omdat je diverse klachten beschrijft.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09:53
Als je ze mee mag nemen kan je er misschien in een vakantie aan gaan rommelen, maar ik zou er niet onder werktijd aan gaan zitten prutsen, kan veel tijd kosten en er is nog altijd een flinke kans dat de reparatie niet lukt.

protip voor je werk, koop geen acer.

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
ja, dat van geen acer kopen was ik ook achter
we hebben ook een hele tijd computers gehad, bij een bedrijf dat ze zelf samenstelde. na een tijdje problemen dat ze zomaar uitvielen, zonder echt een reden te kunnen vinden.
ik vermoed slechte voeding of zo. enkele keer dat daarna ook moederbord of zo stuk ging en vervangenmoest worden.
protip 2, koop dus een echte computer, met 3 jaar garantie, dan kun je de leverancier minstens de gehele economische levensduur een schop onder zijn kont geven, en bij een gerenomeerd bedrijf zullen ze er ook alles aan doen, om hun systemen goed samen te stellen, en te testen, om garantiegezeur te voorkomen, ipv er mee om te gaan.
dus misschien komt dat op hetzelfde neer, koop geen acer.

we hebben de eerste keer dat we zo'n acer beeldscherm met problemen hadden, dat ding terug gestuurd, want het was binnen de garantie. kregen we hem terug, met geflashte firmware of zoiets. verder was er niks bekend over oorzaak of oplossing, en ook na een tijdje kwam het weer terug, echter nu was het buiten de garantie.

onderzoek rijkt zo ver als wanneer het probleem zich voordeed, proberen te achterhalen wat de oorzak geweest kan zijn, en google. mar dan kom je al snel tegen dat dit probleem bekend is, maar dat er geen echte oplossing is. behalve monitor aan en uit, kabels er in en er uit, maar dat gaf soms ook niet het gewenste resultaat.

ivm de aanschaf van enkele nieuwe werkstations, en het vertrek van enkele medewerkers hebben we nu monioren over. hiervoor hadden we tot voor kort wel opslagruimte, maar dat is niet meer, dus moeten we nu iets met die dingen. dus vandaar mijn vraag, als laatste poging, alvorenst ze weg te gooien.
Pagina: 1