Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pabz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10-09 00:23
Beste Tweakers,

Ik probeer een 2 router achter mijn Tele2 modem te hangen, maar dit wil niet lukken. Ik heb bij de vorige router al de handleiding van Cornfed gebruikt en dat werkt als een zonnetje (met een Netgear WND3700v2).

Ik probeer het nu met een sitecom 300N, heb de DHCP-server en NAT uitgezet, maar de computer blijft een ongeldige IP ontvangen. Soms doet hij het (net na het instellen) maar daarna is het weer drama. Als ik dan vervolgens de kabel die direct uit de Davolink inplug heb ik wel weer signaal.

Iemand nog suggesties? Configuratie moet dus worden: Davolink --> Sitecom 300N en WNDR3700v2 voor 2 subnetwerken.

Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21:03
Maak je gebruik van de WAN/Internet poort op de Sitecom of gebruik je een van de LAN poorten?
Bij een switch/ap opstelling is het noodzakelijk dat je geen gebruik maakt van de WAN poort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je specifiek twee gescheiden netwerken wilt hebben, snap ik niet waarom je in de eerste plaats van je router een switch hebt proberen te maken. Laat ze dan gewoon lekker een router zijn(scheelt je een hoop gedoe)!. Je moet er alleen voor zorgen dat alle subnets(inclusief die van je tele2 modem) in aparte ranges zitten. (normaalgesproken x.x.a.x, x.x.b.x en x.x.c.x)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pabz
@Cornfed:
Ik maak gebruik van de LAN poort zoals beschreven in jouw handleiding. De Davolink staat op een range van 192.168.1.2 - 100 en de Sitecom heeft 192.168.1.200 gekregen. Zodra ik dan een laptop in de sitecom plug dan krijgt deze het IP-adres 192.168.1.101 toegekend, maar volgens mij moet dat helemaal niet kunnen aangezien de range 2-100 is. Ik kan op dat moment wel verbinding maken met de Sitecom maar niet met de Davolink via 192.168.1.1. Trouwens soms springt hij ook op een eigen toegekend IP-adres.

@r-vos:
Ik zie op de Sitecom nergens een mogelijkheid om apart een IP adres in te stellen voor de Sitecom zelf en voor subnet. Dus dat je in kan stellen dat hij 192.168.1.200 in verbinding met de Davolink heeft maar dan bijvoorbeeld wel 10.0.0.1 heeft om hem te benaderen in zijn eigen netwerk.

[ Voor 4% gewijzigd door Pabz op 17-05-2012 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:49

chromeeh

the Gnome

Waarom wil je 2 routers? Of een switch of VLANs oid....
2 routers geeft problemen mits je exact weet waar je mee bezig bent :)

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
chromeeh schreef op donderdag 17 mei 2012 @ 22:54:
Waarom wil je 2 routers? Of een switch of VLANs oid....
2 routers geeft problemen mits je exact weet waar je mee bezig bent :)
offtopic:
Mits / tenzij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pabz
Allen dank voor jullie reacties.

Inmiddels lijkt het probleem toch opgelost. Misschien had het met Hemelvaart te maken ;-). @Cornfed: nogmaals jouw handleiding gevolgd en nu werkt het. Toch vreemd maar goed.

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikee007
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14-07 20:24
Ik heb de Sitecom 300N X2 router gekocht en een nieuwe modem geinstalleerd. Maar echt werken wil het niet!
Rechtstreeks via de modem heb ik gewoon internet maar met de router kan ik maar geen verbinding maken, Als dit wel zo is dan is het 3minuten hooguit en dan vliegt die eruit! Zelfs die IP adres wat bij de router zit wil niet werken.
Heeft iemand een oplossing? Of is iemand bekend met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het was net "happy hour" bij de wasstraat dus de glazen bollen zijn nog beslagen.....

Hoe is alles aangesloten, wan/lan poort op router?
DHCP uit/aan op de router, wat is het IP adres van de router en van je modem?
Welke adres krijgt de laptop/pc waar je achter zit?
Heeft de modem überhaupt een router functie of krijgt de pc rechtstreeks een extern adres als je via de modem op internet zit?
Etc,etc..

(standaard) IP adres van de router (uit de handleiding) kan goed in een andere range zitten dan je modem/DHCP/netwerk, dan zal je inderdaad niet (zomaar) op de webinterface komen van dat ding.. (als je dat bedoeld met "IP adres wat bij de router zit werkt niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 13:18
Ik heb zelf een sitecom 300nN x5 gehad,wat een drama ding was dat.Het hele netwerk ging op zijn gat,zat geen snelheid meer in.Hij heeft 10 minuten aangestaan ,toen heb ik de oude 54g netgear router er maar weer tussen gehangen.Nu hangt ie in de meterkast van mijn ouders om het draadloze signaal naar de tv te verzorgen.Wel eerst een firmware update gedaan,dus misschien dat het probleem opgelost is.Maar voor mijn voorlopig geen sitecom meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikee007
Verwijderd schreef op maandag 18 februari 2013 @ 19:26:
Het was net "happy hour" bij de wasstraat dus de glazen bollen zijn nog beslagen.....

Hoe is alles aangesloten, wan/lan poort op router?
DHCP uit/aan op de router, wat is het IP adres van de router en van je modem?
Welke adres krijgt de laptop/pc waar je achter zit?
Heeft de modem überhaupt een router functie of krijgt de pc rechtstreeks een extern adres als je via de modem op internet zit?
Etc,etc..

(standaard) IP adres van de router (uit de handleiding) kan goed in een andere range zitten dan je modem/DHCP/netwerk, dan zal je inderdaad niet (zomaar) op de webinterface komen van dat ding.. (als je dat bedoeld met "IP adres wat bij de router zit werkt niet)
Het gaat om een draadloos netwerk, via de modem naar de routen via een wan poort.
Deze modem is geschikt voor een router.
Het ip van de router is 192.168.0.1, deze is ook ingesteld op de pc.
Het is nu vooral op de laptop die problemen geeft, constant vliegt internet eruit of heb ik beperkte toegang qua internet flipt die dus. op me tablet werkt internet wel redelijk maar bepaalde websites wil die ook niet openen ook een beetje vreemd! Tevens heeft iet internet nog niet de snelheid wat die moet hebben maar dat kan komen omdat ik 2verdiepingen erboven zit

[ Voor 9% gewijzigd door Mikee007 op 18-02-2013 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:12

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Het ip van de router is 192.168.0.1, deze is ook ingesteld op de pc.
Je hebt hetzelfde IP aan twee devices in je netwerk toegekend :?

Lijkt me al wat verklaren...

Begin eens met de tweede router instellen als AP (dus DHCP en NAT uit, en via een switch (LAN) poort op eerste router aansluiten)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikee007
dion_b schreef op maandag 18 februari 2013 @ 23:18:
[...]

Je hebt hetzelfde IP aan twee devices in je netwerk toegekend :?

Lijkt me al wat verklaren...

Begin eens met de tweede router instellen als AP (dus DHCP en NAT uit, en via een switch (LAN) poort op eerste router aansluiten)
Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt. Er staan een heleboel ip adressen er staan er namelijk ook tussen van 192.168.0.100 en 192.168.0.200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikee007
Ik heb de Netgear WNDR4500 vanochtend aangesloten. Ging allemaal makkelijk en ik had snel verbinding. wat ik bij mijn vorige Sitecom router niet had.
Nu heb ik alleen het idee dat me snelheid nog wat laag is. als ik via Configuratiescherm\Netwerk en internet\Netwerkcentrum kijk naar de opties komt die daar uit op 72,2Mbps. dit lijkt me wat aan de lage kant of ligt het aan mij? wij hebben dit internetabbonement bij Caiway:
Downstream tot 25 Mbit/s
Upstream tot 3 Mbit/s

Hoe kan ik mijn snelheden verhogen? Moet ik wat aan me instellingen veranderen van de router of zit ik gewoon al aan me limiet?
Ik zit trouwens op de 2.4GHz op me pc. ik kan op me pc namelijk niet op de 5GHz dat wel op me tablet kan. wat ik ook wat vreemd vind.
Op een andere pc helemaal geen internetverbinding, daar heb ik alleen Lokaal internet herstarten modem en router had helaas geen zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowAS1
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-07 11:44

ShadowAS1

IT Security Nerd

Dat je op je PC niet op 5Ghz kan heeft er simpelweg mee te maken dat de netwerkadapter het niet ondersteund.
En die 72,2Mbit die je PC weergeeft is de link-snelheid en niet de daadwerkelijke snelheid. Als je fatsoenlijke snelheid wil moet je niet wireless gaan werken maar gewoon met kabel.

PA-ACE / RHCE / SCE // Any post or advice is provided as is, and comes with no warranty at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikee007
ShadowAS1 schreef op zondag 21 april 2013 @ 01:06:
Dat je op je PC niet op 5Ghz kan heeft er simpelweg mee te maken dat de netwerkadapter het niet ondersteund.
En die 72,2Mbit die je PC weergeeft is de link-snelheid en niet de daadwerkelijke snelheid. Als je fatsoenlijke snelheid wil moet je niet wireless gaan werken maar gewoon met kabel.
Okee! Hoe kan ik me daadwerkelijke snelheid meten?
Hoezo komt het dat de 5Ghz nog niet ondersteund wordt? Ik heb een gloednieuwe laptop!

Weet je misschien ook hoe het komt dat ik op 1 pc geen verbinding kan maken? Er staat alleen lokaal - onbekend netwerk.
Bekabeld kan ik wel verbinding maken. Maar die pc moet draadloos router en modem ressetten heeft geen zin
Pagina: 1