Wie heeft er ervaring met de Gamegadget?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groeneg2
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 05-10 13:49
Is er iemand die reeds met de Gamegadget heeft gespeeld? Wat zijn de ervaringen?

Sinds kort is namelijk de behoorlijk goedkope Gamegadget te koop. Je zou er 'oude' games op kunnen spelen
van platfortm zoals:
  • Mame
  • Atari 2600
  • Gameboy / Gameboy Colour
  • Sega Megadrive
  • Sega master System
  • NEOGEO
  • SNES
  • NES
  • C64
Afbeeldingslocatie: http://media.t3.com/img/resized/ga/xl_GameGadget_front_1.jpg

Op de site kan nog je meer info terugvinden, echt overtuigd ben ik echter nog niet. Het lijkt wellicht te mooi om waar te zijn? Met name Mame en C64 lijken me erg leuk. Heeft iemand er al ervaring mee en uit geprobeerd?

Mijn pagina op youtube http://www.youtube.com/groeneg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zakkenwasser
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Geen ervaring mee. Lijkt me wel super handig voor onderweg maar persoonlijk heb ik veelmeer voorkeur aan het origineel dan dat ik het zou emuleren.

PSP 1000 @ 6.60 Pro C2 [+256GB]
PSVita @ Henkaku Enso [+256GB]
3DS @ Luma (B9S) [+160GB]
Nintendo Switch 3.0.1 [+256GB]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Wat een vage site zeg. In die 'store' staan alleen Sega games trouwens. Vraag me af of dat dat echt legaal is, of dat je dik betaald voor wat ROMs.
Apparaat lijkt trouwens een kloon (wel een groter scherm) van de Dingoo A-320 (http://www.dealextreme.co...gb-built-in-mini-sd-23032).
Kan ook een opensource firmware voor dat apparaat draaien (opendingux).

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen ervaring mee.
Ik kan hetzelfde op de ds met een r4 kaart, dus dit ding zou in theorie ook kunnen werken.

Alleen als ik dan naar hun spellen kijk zie ik dat ze in de beta zitten en nog maar een handje vol (sega) spellen hebben.

Persoonlijk zou ik voor nu even de kat uit de boom kijken, om te zien of er ook c64 en mame spellen bij komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Niet online
(overleden)
Als je er simpelweg die firmware van opendingux opzet kan je er gewoon gedownloade roms van alle systemen die in de TS staan opzetten. De hardware zelf is niet zo duur iig.
Maar dat mag natuurlijk niet :+ .

Volgens mij kan je nl. lang wachten op '1st party' titels voor deze handheld. Iig niet van Nintendo.

Let ook hier op:

Each GameGadget is capable of playing potentially over 100,000 classic titles across multiple platforms from the early years of gaming to more recent times.

[ Voor 41% gewijzigd door MaximusTG op 17-05-2012 13:16 ]

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groeneg2
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 05-10 13:49
Persoonlijk zou ik voor nu even de kat uit de boom kijken, om te zien of er ook c64 en mame spellen bij komen.
Ok, dat is een advies wat ik ga opvolgen.

Mijn pagina op youtube http://www.youtube.com/groeneg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Niet online
(overleden)
Ook lekkere cirkelquotes op hun website;

Ze "quoten" kotaku, toch wel een bekende gaming website met "The launch of GameGadget creates a market for gamers to play the games they want to play"

Maarrrr die zin staat in hun (trouwens zeer sceptische) artikel over de GameGadget al als een quote.
Van niemand anders dan....

"GameGadget will make its worldwide debut at the end of 2011. Jason Cooper, the creator of the GameGadget said:

“GameGadget has been designed with the ultimate goal of playing every game on a single device, just as the “iPod” was for music. Hundreds of thousands of games are currently “archived” and no longer being enjoyed by Gamers, with no value being generated for the Developers and Publishers. The launch of GameGadget creates a market for gamers to play the games they want to play. The GameGadgetGames service, just like “Apple’s App Store”, allows the owners of these games, to re-market their back catalogue, in their original format, set the appropriate pricing and gain incremental revenue, BUT with no additional investment”.

Oftewel, wij van WC-eend..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
DIt is toch al heel oud? Ik heb vroeger al van die import gameboys gehad waar je sega/nintendo/snes spellen op kon doen. Legaal? Geen idee vast niet. Maar de hardware is er echt al heel lang. Zo'n PS Vita idee maar dan gewoon "unlocked" en 1/3 van de prijs. Met ondersteuning voor allerlei soorten roms. Ideaal om vroegere snes games op te spelen. Maar het is niet echt nieuw imo?

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zakkenwasser
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Postius schreef op donderdag 17 mei 2012 @ 14:02:
DIt is toch al heel oud? Ik heb vroeger al van die import gameboys gehad waar je sega/nintendo/snes spellen op kon doen. Legaal? Geen idee vast niet. Maar de hardware is er echt al heel lang. Zo'n PS Vita idee maar dan gewoon "unlocked" en 1/3 van de prijs. Met ondersteuning voor allerlei soorten roms. Ideaal om vroegere snes games op te spelen. Maar het is niet echt nieuw imo?
Retro is heel erg in. Voor de mensen die er het geld en de ruimte niet voor over hebben is dit een goed alternatief. Vraag en aanbod.

PSP 1000 @ 6.60 Pro C2 [+256GB]
PSVita @ Henkaku Enso [+256GB]
3DS @ Luma (B9S) [+160GB]
Nintendo Switch 3.0.1 [+256GB]

Pagina: 1