Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Asus k51ac vraag.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Voor mijn partner zoek ik een leuke laptop om mee te kunnen internetten, facebooken en te e-mailen, en kwam de Asus k51ac, nu zijn hier diverse AMD processoren voor te krijgen.

Nu zegt de verkoper dat het een 'd300' processor is. Iemand die mij hiermee opweg kan helpen, aangezien ik dit niet terug kan vinden op google.

Alvast bedankt.

Mvg,
M de Haas

• kjtm
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 05-11 23:43
Is het mogelijk dat de verkoper een AMD e-300 processor bedoelde? Al zou dit wel vreemd zijn aangezien de asus k51ac geloof ik al niet meer werd geproduceerd toen de amd e-300 op de markt kwam...

Intel Core i5 3570K @4.2ghz -- Asus P8Z77-M -- 2x4GB G.Skill Ares -- Asus GTX660-DC2T-2GD5 -- Crucial M4 128GB -- Seasonic G-Serie 550 -- BitFenix Prodigy M -- Asus Xonar D1

Verwijderd

Topicstarter
Precies, zo zat ik ook al te kijken. Hij vermeld tweemaal dat het een d300 is.
In die periode had de k51ac AMD X2 processoren.. Vandaar dat ik er niet uit kwam.

Zit wel standaard 4GB geheugen in, dus zal voldoende snel zijn?
Gisteren wezen kijken bij een ander T7500, maar nummerieke eiland deugde niet.. Die was snel genoeg..

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
d300 processor bestaat voor zover ik weet niet. De K51AC heeft een Turion X2 processor en het klopt idd dat die dingen worden verkocht met 4GB standaard. Ik zou persoonlijk geen Asus laptops met AMD op leeftijd kopen overigens, heb hier recent een K51AC zien sterven net 2 maand buiten de garantie vanwege een dood moederbord, en ook zijn grotere 17" broer met verder dezelfde specs heeft het inmiddels al begeven.

Zo te zien zit jij vnml in tweedehands laptops te kijken. Let je daarbij op dat je niet een oor aangenaaid wordt? Een instap SandyBridge laptop met Pentium Dualcore of zelfs een Celeron loopt rondjes om de K51AC. Nieuw kosten die dingen 400 euro, heb je ook 2 jaar garantie. Die tweedehands laptops moeten wel heel goedkoop zijn wil je daar serieus naar gaan kijken.

• kjtm
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 05-11 23:43
Zowel 3 als 4 GB geheugen zal voldoende zijn om soepel te kunnen internetten, facebooken, e-mailen etc.
Persoonlijk zou ik echter kijken naar een laptop met een iets nieuwere processor wanneer het budget dat toestaat. Zo zal een intel i3 of zelfs een "budget processor" als de intel b950 of b960 behalve het leveren van betere prestaties (vergeleken met een t7500) ook een stuk zuiniger zijn, wat dan weer positief is voor de accuduur. Daarnaast heeft vrijwel elke recentere laptop ook een led-scherm wat ook weer een stuk zuiniger is.
Wanneer het merk Asus je aanspreekt kom je dan bijvoorbeeld uit bij een laptop als:
pricewatch: Asus X54C-SX109V
Maar of dit een eventuele meerprijs ten opzichte van de asus k51ac waard is zal een persoonlijke afweging zijn.

Succes er mee.

edit: ik sluit mij aan bij het advies van _JGC_

Intel Core i5 3570K @4.2ghz -- Asus P8Z77-M -- 2x4GB G.Skill Ares -- Asus GTX660-DC2T-2GD5 -- Crucial M4 128GB -- Seasonic G-Serie 550 -- BitFenix Prodigy M -- Asus Xonar D1