• heplu
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 21-11-2025
Sinds een paar weken heb ik de monitor Samsung syncmaster P2350 aangesloten op het moederbord
(asus P8Z77-V LE) middels DVI en heb bij de meeste films matig tot slecht beeld.
Donkere scenes zijn korrelig en de gezichten krijgen regelmatig een ongezonde rode kleur.
Voorheen nooit problemen gehad met de radeon HD 4850 met dezelfde monitor en software ( vooral VLC en totalmedia theater 5)
Heb diverse instellingen van de intel graphics geprobeerd zonder goed resultaat.
Ook de nieuwste driver staat erop.
Met foto's ed heb ik geen probleem.
Iemand hetzelfde probleem en een oplossing??

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12-02 23:31
Dus voorheen had je dezelfde monitor en software.
Wat is er dan wel verandert? Moederbord en processor dan? Clean install?
Ik zou richting codec's denken aangezien het enkel films zijn, maar als je vroeger al VLC gebruikte lijkt me dat geen probleem te zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door Malantur op 17-05-2012 14:14 ]

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

• barchettanl
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15-12-2025
De videokaart is blijkbaar vervangen door de onboard video van de nieuwe Ivy Bridge i5 processor.
(voor mij interessant om te horen hoe dit afloopt omdat ik ook een Ivy Bridge cpu wil gaan aanschaffen om gebruik te maken van de onboard GPU).

Zelfbouw mini-ITX | i7-3770T
Fossil Carlyle HR Gen.5
Philips 55PUS6412
Sony Xperia 5 III

• johanwit
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 07-01-2025
Hier een 3570k op een P8Z77-M.Kijk eens in de bios,hij kreeg hier standaard 64MB geheugen toegewezen,veranderd in 1024MB,misschien scheeld dat iets?

• heplu
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 21-11-2025
Bedankt voor het meedenken.
Het was effe zoeken maar in het bios stond inderdaad 64mb.
Veranderd in 1024 mb.
Even geprobeerd met google maps ,met mapsGL ingeschakeld, zag er al veel beter uit.
Bedankt voor de tip.