Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustNutszz
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 04-09 15:44
Hallow heren&dames,

Specs:
Ik heb een HP laptop pavilion dv9700 oftewel dv9780ed model
Windows vista home premium
Intel R core (TM)2 Duo CPU T7250 @ 2.00 Ghz
3.00 GB RAM
Nvidia Geforce 8600m GS

Het probleem is op die laptop heb je 2 harde schijven, de ene waar alles op zit en de andere als extra..
Het extra schijfje gaf een fout aan, die eruit geplukt.. en opnieuw een destructief herstel gedaan.
Wat er nou gebeurt is de laptop is heel traag geworden.. en geeft als cijfer een 4,7 aan..

Mijn eigen desktop van Pentium 4 is zelfs sneller...

Kan iemand mij alsjeblieft helpen en tips geven...

Ik waardeer het heel erg..

Dank u wel!

Groetjes Cem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09:16
Dus je hebt een 2 schijven:
de eerste met OS en documenten
de andere is leeg en gaf een fout

de laatste heb je dan destructief herstelt (wat moet ik me daarbij voorstellen? :9 )
en na deze er weer in te steken is de pc traag?

Wat was dan de foutmelding en wat heb je gedaan om hem te 'herstellen'?

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07 11:44

Speedy-J

AMD Enthusiast

Malantur schreef op donderdag 17 mei 2012 @ 14:18:

de laatste heb je dan destructief herstelt (wat moet ik me daarbij voorstellen? :9 )
Waarscheinlijk een low level format..
Maar dat wil niet zeggen dat hij dan weer "gezond" is en op volle snelheid weer verder gaat.

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een clean install gaan doen raad ik aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-09 17:01

M2M

medicijnman

Bovendien, zonder benchmarks ben je nergens. Check dus de performance van de onderdelen apart. Draai bijvoorbeeld HDtune voor je schijven, superPI voor je processor en een oude 3dmark versie voor je GPU+processor.

Als je die data hier neergooit kunnen wij je vertellen welk onderdeel er te langzaam werkt. Windows cijfers zeggen namelijk vrij weinig.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SharpKnight
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 02-04-2022
Ik ben net als Malantur ook wel benieuwd wat precies de betekenis van "een destructief herstel" is. :P

En welk deelcijfer van de Windows-score is lager geworden, zodat je totaalscore lager is geworden? Als dat inderdaad de harde schijf is zou daar natuurlijk wat mis mee kunnen zijn, maar voordat we verder gaan denken is het denk ik handiger om eerst te weten wat die fout precies inhield.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustNutszz
Goedenavond,

Foutmelding weet ik niet meer is al tijdje geleden maar er was mis met de extra harde schijf (extra geheugen) van Seagate 160GB, die eruit en de normale harde schijf waar alles op zit..
De laptop doet het gwn nu en draait op windows vista volledig was het 320GB aan harde schijf maar omdat die extra eruit is, heeft de laptop geheugen van 160 over.. en met destructief herstel dan zet hij de fabriek instellingen van af de eerste dag weer terug..
Laptop doet het weer goed alleen heeeeeel erg traag krijg een cijfer als 4,7....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-09 11:51
Je weet dat de Windows prestatie index een cijfer geeft van 1 tot 5,9. In dat op zicht is 4,7 niet slecht.
Maargoed denk eerder dat er na de factory reset een aantal drivers missen.
Ga even naar deze site: klik
Volg de instructies en HP installeert automatisch de juiste drivers voor je.

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

>CSL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jackorobot
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12-09 13:03
Meekoh schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 11:34:
Je weet dat de Windows prestatie index een cijfer geeft van 1 tot 5,9. In dat op zicht is 4,7 niet slecht.
Maargoed denk eerder dat er na de factory reset een aantal drivers missen.
Ga even naar deze site: klik
Volg de instructies en HP installeert automatisch de juiste drivers voor je.
Even als correctie, de prestatieindex gaat tot 7,9.
Dat maakt die 4,7 dus al een stuk lager dan je eerst dacht.

Check de schijf eens op kapotte sectoren, als daar ook maar 1 mist kan je schijfprestaties al veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .ScorpionSquad
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 11-09 23:22

.ScorpionSquad

Nickname van een 14-jarige

Is vista niet het probleem? die weet zelfs mijn laptop met SSD traag te krijgen... kun je niet naar win7 upgraden?

kijk ook eens naar mogelijke programma's die het RAM volzetten.

verder zou ik inderdaad elk onderdeel afzonderlijk testen dvm andere benches dan windows-index (mijn mid-high-end desktop is volgens die index geweldig, de desktop is zeker niet slecht, maar geen 7,9-7,8-7,8-7,8-7,9 waard als je systemen met X79 en GTX680's meerekent)

'Quaevis terra patria' - Desiderius Erasmus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipside
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12-06-2024
jackorobot schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 18:55:
[...]

Even als correctie, de prestatieindex gaat tot 7,9.
Dat maakt die 4,7 dus al een stuk lager dan je eerst dacht.

Check de schijf eens op kapotte sectoren, als daar ook maar 1 mist kan je schijfprestaties al veranderen.
De prestatieindex gaat in Windows Vista tot 5,9.
In Windows 7 gaat die tot 7,9 maar in de openingspost staat dat het gaat om Vista.
4,7 is een normale score voor een laptop met een HDD.
Is vista niet het probleem? die weet zelfs mijn laptop met SSD traag te krijgen... kun je niet naar win7 upgraden?
In dit geval gaat het niet om een SSD. Het verschil in prestaties zit niet tussen Windows Vista of Windows 7 maar tussen een installatie van de fabrikant of een schone installatie.

Het lijkt me dat er hier een systeemherstel is gebeurd, dus weer terug naar de oude, trage installatie.
Een volledig schone installatie, met nieuwe stuurprogramma's, geeft bijna altijd een goed resultaat, ik zou dat eens proberen. Het maakt niet uit of dat Vista of 7 is, als het maar geen systeemherstel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustNutszz
Heeey

Hoe voer ik een schone installatie uit dan in plaats van
Systeem herstel die alles terug zet op de eerste dag...

Maar kan het niet zo zijn dat het te maken heeft met het extra
Harde schijf eruit is dat hij juist daarom trager is geworden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SharpKnight
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 02-04-2022
Er zijn op internet veel handleidingen te vinden voor het uitvoeren van een schone installatie van Windows Vista. Voorwaarde is wel dat je een Windows Vista installatie DVD hebt. Heb je zo'n DVD bij je laptop gekregen?

Als je zelf geen installatie DVD hebt kan je er ook één lenen van een familielid/vriend en die gebruiken voor de installatie, zolang je maar je eigen licentiesleutel invoert. ;)

Dit is bijvoorbeeld zo'n handleiding voor het installeren: http://www.schoonepc.nl/vista/windows_vista_setup.html

En ik denk niet dat het een performance probleem kan geven als je een secundaire HDD uit je laptop haalt, want in de meeste gevallen gebruikt een computer alleen de primaire HDD als systeemschijf. De secundaire HDD gebruik je meestal alleen voor dingen als opslag. Alleen als je je pc hebt ingesteld om bijvoorbeeld de page-file op de tweede harde schijf te zetten, zou Windows hem gebruiken voor het systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustNutszz
Dat is em juist wat ik me heel erg aan irriteer... Ik heb geen windows vista cd erbij gekregen i.v.m systeem recovery van hp...

Ja key heb ik wel wat onder me laptop staat.. alleen geen cd...
Het harde schijf loop op goeie..
alleen dat linky wat ik heb gekregen loopt vast krijg een error server run time error nog iets....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipside
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12-06-2024
Een andere mogelijkheid is nog 2 weken wachten en de Release Preview van Windows 8 downloaden. Dat is eenvoudige manier om een gratis Windows te kunnen gebruiken. Deze werkt een aantal maanden, mogelijk een half jaar. Tegen dan kun je nog zien of je Windows 8 koopt of Windows Vista downloadt, zonder licentie want die heb je al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Download CCleaner, deïnstaleer alle onnodige zooi, doe een aantal register cleans enz. Kijk ook je opstartitems na en vink uit wat niet nodig is. Moet een boel schelen.

Kortom schoon je installatie een heel eind op.

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
Cemalcicek7 schreef op zondag 20 mei 2012 @ 21:18:
...
alleen dat linky wat ik heb gekregen loopt vast krijg een error server run time error nog iets....
Heb je wel een virusscanner geïnstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustNutszz
Nou kijk heb norton erop geïnstalleerd...
CC cleaner gratis om te downloaden en ook echt dingen verwijderen..?? of is het weer
zo een trial bullshit..

Fout melding

Visual C++ RUntime library

Runtime Error!

Program: C:\Use..

This application has requested the Runtime to terminate it in an unusual way.
Please contact the application's support team for more information...

pff wordt er ziek van :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
Ik adviseer je niet voor niets natuurlijk he? CCleaner is idd gratis en heeft zijn sporen al verdiend. En omdat het nogal failproof is durfde ik het je wel te adviseren.

Ga dat progje maar eens gebruiken, en doe een paar keer de register clean. Ik denk dat het een heel stuk zal verbeteren.

Enne als je ergens de ballen verstand van hebt kun je beter adviezen gewoon opvolgen ipv. problemen te blijven spammen :)

[ Voor 17% gewijzigd door warhamstr op 20-05-2012 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustNutszz
hahaha oke ga ik doen war...

En nog een probleempje als ik een spel open om te kijken
komt er meteen een fout melding aan..
instellingen van videokaart...??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
GA NU EERST DAT HOK FF OPSCHONEN! ;)

Dan kun je kijken wat er blijft terugkomen en wat er opgelost is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustNutszz
okeeeeeeeeeeeee!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Practics
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-08 07:30
Cemalcicek7 schreef op zondag 20 mei 2012 @ 22:14:
hahaha oke ga ik doen war...

En nog een probleempje als ik een spel open om te kijken
komt er meteen een fout melding aan..
instellingen van videokaart...??
Welk spel en welke fout code?

Dit hele topic zit vol gespam van je dat dit en dat niet werkt maar je kijkt zelf nergens verder op in.
wij kunnen niks met dat verhaal. Dus voortaan even opschrijven welke fout codes en waar je de fout code krijgt.
Probeer zo duidelijk mogelijk te zijn, wij hebben geen glazenbol waar wij in kunnen zien wat er aan de hand is.
Wij hebben niks fysieks voor ogen, jij bent onze ogen, post ook op die manier.

Heb je heel windows hersteld door HP recovery? of wat heb je nu gedaan?
Als je hp recovery hebt gebruikt kan het zijn dat je drivers ontbreken out to date zijn en er daarom lagere scores hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustNutszz
je heb gelijk sorry inderdaad.

even spel achterwege..

Ja ik heb mijn laptop via HP Recovery hersteld naar fabriek instellingen..
Ik heb geen stuur programma's opnieuw geïnstalleerd..
Behalve Windows update's.. Zoals service pack 1 en daarna 2... en de overige updates...

excuses voor dat ik onduidelijk bent geweest..

Wat wil je nog meer weten om nog duidelijker te zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Practics
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-08 07:30
Cemalcicek7 schreef op zondag 20 mei 2012 @ 22:30:
je heb gelijk sorry inderdaad.

even spel achterwege..

Ja ik heb mijn laptop via HP Recovery hersteld naar fabriek instellingen..
Ik heb geen stuur programma's opnieuw geïnstalleerd..
Behalve Windows update's.. Zoals service pack 1 en daarna 2... en de overige updates...

excuses voor dat ik onduidelijk bent geweest..

Wat wil je nog meer weten om nog duidelijker te zijn..
controleer windows handmatig op updates en kijk ook welke updates die wil installeren vaak staat onder het kopje optioneel driver updates. Deze kun je aanvinken als ze er staan. Daarnaast is cc cleaner zoals hier boven is aangegeven iets wat je hoe dan ook moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustNutszz
OKe dankjewel voor al het informatie...
Ik ben er al mee bezig.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-09 14:27
Aangezien een recovery naar fabrieksinstellingen (destructief systeemherstel) niet heeft geholpen, raad ik je net als anderen aan een install te doen zonder HP-zut, met een originele OEM DVD.

Kweste van een Windows Vista OEM DVD downloaden / lenen en de licentiecode gebruiken die onderop je laptop staat. Tip: pak als het even kan een versie waar zoveel mogelijk updates als in zitten (minimaal servicepack 2)

Download van te voren even de de belangrijkste drivers van de HP site (grafische kaart, wifi en lan), de rest kan altijd nog.

Doe bij de herinstallatie gelijk even een volledige format van je schijven (dus niet snel formatteren).

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

Pagina: 1