Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent_Mertens
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 30-05 17:23
Voor een vriend heb ik een budget game-pc in elkaar gestoken waar voornamelijk LoL op wordt gespeeld
op lage resolutie met volgende onderdelen:

Asrock A75 Pro 4
Crucial M4 64GB
AMD A6-3670K
Be Quiet! 350 W Pure Power
Sweex 300N Wireless adapter
dit in een Sharkoon Value White

De PC loopt stabiel, alleen het internet haalt de halve snelheid van de laptop in dezelfde kamer. Deze zijn allebei wireless aangesloten op een Belgacom Bbox (afstand 4 meter met muur tussen). Wanneer ik de PCI kaart erin stak merkte ik wel dat deze niet volledig paste zoals in volgende topic : http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1501746
De kaart stak er niet mooi horizontaal in, waardoor de pinnetjes aan de linkerzijde net nog zichtbaar waren.
Maar dit hebben we uiteindelijk opgelost door een stuk van de bracket af te breken. Uiteindelijk paste het dus volledig in de PCI slot.

De PCI kaart werd direct herkend door W7 64bit en installeerde automatisch de ingebouwde driver van W7. Ik kon direct connecten met de router, wel waren er veel minder Acces Points zichtbaar dan op de laptop. Ook waren er maar 2 tot 3 blokjes gevuld terwijl er op de laptop 5 gevuld waren. Achteraf bleek dat surfen op het internet traag aanvoelde. Daarna heb ik de windows drivers verwijderd en de drivers van de sweex website gebruikt, zowel de setup als de drivers apart. Deze herkennen de PCI kaart niet terwijl W7 dat wel doet, heb dus terug deze geinstalleerd. Speedtest.net gaf een snelheid van 5Mbps waar normaal 15 Mbps gemakkelijk wordt gehaald. Verder heb ik gekeken in de adapter properties of de adapter niet in spaarstand stond of iets dergelijks. Internet blijft relatief traag en bij het spelen van LoL krijgen we vaak een disconnect,

Iemand hier ervaring mee? Zie ik een instelling over het hoofd?

Google geeft de bureau als reden: Bureau stoort signaal

[ Voor 2% gewijzigd door Vincent_Mertens op 17-05-2012 01:00 . Reden: Website sweex aangepast ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Zekrer compleet andere netwerkkaart dan de laptop

Pci kaart met vaste antenne naast stalen behuizing kan afhankelijk van de positioneren flink nadelig werken.

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent_Mertens
Dan zou elke PCI adapter dit probleem toch moeten hebben? En ik zou denken dat een PCI adapter sneller zou gaan dan een build-in wifi kaartje in een laptop behuizing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Waarom zou je dat denken ? een wifi kaart in een laptop is ook vaak (mini)pci-x hoor

Afbeeldingslocatie: http://www.laptopparts101.com/wp-content/uploads/2008/12/mini-pci-e-wireless-card.jpg

En daarnaas een slak kruipt net zo hard op de snelweg als op het fietspad. zelfs usb2 bied nog genoeg bandbreedte

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:35
En laptops hebben vaak achter het scherm mooi plek om de antennes weg te werken.
Vincent_Mertens schreef op donderdag 17 mei 2012 @ 00:26:
.. vindt het alleen raar dat W7 deze direct herkend en de juiste drivers installeert, terwijl de Sweex drivers aangeven dat de kaart niet aanwezig is.
Weet je zeker dat je de juiste drivers hebt, in je ts heb je het over de Sweex LW322 en je linkt naar de LW312 op de Sweex site.

[ Voor 155% gewijzigd door Nielson op 17-05-2012 00:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent_Mertens
Bedankt voor deze opheldering, ik denk er vanuit te gaan dat deze kaart gewoon brak is, vindt het alleen raar dat W7 deze direct herkend en de juiste drivers installeert, terwijl de Sweex drivers aangeven dat de kaart niet aanwezig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Sweex maakt geen drivers het is een ralink chipset zo te zien volgend de website: Ralink RT3062

drivers-> http://www.ralinktech.com/en/04_support/support.php?sn=500

Wat zie je over het hoofd. je power settings en de postitie van de antennes en de behuizing

[ Voor 21% gewijzigd door Fish op 17-05-2012 00:36 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent_Mertens
Bedankt voor de link, zal het hem morgen laten testen. Dan vraag ik me toch af wat die drivers van Sweex op hun website lopen te doen :p Als dit het niet oplost, kopen we vrijdag wel een TP-link PCI adapter, lijkt me iets betrouwbaarder

Edit: De Power settings had ik dus al nagekeken. ( Als je deze bedoelt onder het advanced tabblad bij eigenschappen in apparaatbeheer)

[ Voor 22% gewijzigd door Vincent_Mertens op 17-05-2012 00:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent_Mertens
Drivers van RAlink maken het alleen nog erger, die van windows werken beter, maar nog altijd niet hoe het moet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

goed traag aanvoelen, en traag zijn zijn 2 dingen.

Wat is ping tijd, en wat is je bandbreedte ? wat voelt er traag aan wat niet ?

Iperf

Pagina: 1