Usenet downloaden hindert ander netwerkverkeer

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MenN
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 02-07 20:12
Ik ben laatst noodgedwongen overgestapt van Lightning Usenet naar Sunny Usenet. Maar sindsdien heb ik problemen met downloaden via spotnet, en wel met het volgende:

Zodra ik een download aan zet via spotnet kan ik niet meer gewoon browsen op internet. De pagina's worden niet geladen. Dit geld niet alleen voor de pc waarop spotnet bezig is, ook alle andere apparaten op het netwerk kunnen niet meer op internet.

Het vreemde is dat mijn usenet accountje bij lange na niet de max snelheid van mijn internet abbo haalt. Ik heb bij sunny usenet een 20mb connectie terwijl deze van de isp 120mb is (snelste abbo van Ziggo). Het hele netwerk gaat draadloos via een wifi N router.

Wat er veranderd is tijdens mijn overstap van Lightning naar Sunny is dat ik bij Lightning 4 connecties (threads) had ingesteld en daarmee ruim de snelheid van het abonnement haalde. Bij Sunny ben ik genoodzaakt om 10 connecties aan te maken aangezien ik bij minder connecties niet in de buurt kom van de gewenste snelheid.

Wanneer ik dan spotnet weer terug zet op 4 connecties met Sunny werkt de rest gewoon weer normaal afgezien van de snelheid van de download die gewoon dramatisch is. De boosdoener hier lijkt dus de 10 connecties met Sunny Usenet.

Maar waarom zijn die 6 extra connecties zo belastend dat ze het hele netwerk platleggen? Het is toch vreemd dat alle apparaten op het netwerk worden gehinderd in hun werking door 10 connecties te maken met Sunny Usenet.

Heeft iemand een idee hoe dit kan en hoe dit eventueel is op te lossen?

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic" - Arthur C. Clark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimmyUt
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07-07 18:19
Waarschijnlijk trek je je hele wifi verbinding nu wel vol door Sunny te gebruiken.

Ik zou zelf even op zoek gaan naar een download limiter, je kan het ook in bv newsleecher doen.

(uit mn hoofd netlimiter...)

Of anders draad aanleggen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MenN
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 02-07 20:12
Het is niet zo dat Sunny (20mb lijntje) nu mijn wifi helemaal vol maakt, aangezien Lightning een snellere verbinding had (50mb) en daarnaast wel gewoon internet beschikbaar bleef.

[ Voor 4% gewijzigd door MenN op 16-05-2012 23:36 ]

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic" - Arthur C. Clark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• florholvoet
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07-07 17:02

florholvoet

aka F0x.be

Ik weet dat mijn modem het knap lastig krijgt bij 30 connecties (supernews).

Het aantal connecties heeft wel degelijk invloed op de netwerkbelasting, ik denk zelfs nog meer dan bandbreedte.
De ene modem zal al wat beter als de andere omgaan met zoveel threads.

Ik zou eens googelen, misschien lost een firmwareupdate van je modem/router het wel op.

Luxury travel on a budget - https://jumpseat.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Misschien eens http://www.supernews.com/?i=bdtImyy2gsU= proberen. Die gebruik ik nu ook en werkt erg goed met 8 connecties. (50 mbit).
Eerste drie dagen is gratis dus je kan het eerst goed uitproberen.

[ Voor 201% gewijzigd door Ernemmer op 16-05-2012 23:50 ]