Toon posts:

Programma uit dock verwijderd, maar weet niet welke!

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal,

Ik heb het nu al een paar keer gehad. Als ik een beetje laveloos zit te surfen sleep ik wel eens per ongeluk een programma omhoog vanuit het dock. Vervolgens laat ik hem los waardoor hij zich uit het dock verwijdert. 9 van de 10 keer gebeurt dit zo snel dat ik niet weet welk programma ik heb verwijderd.

Nu is het makkelijk om te denken/zeggen: ''Daar kom je de eerste keer dat je het programma wil gebruiken wel achter...''

Ik irriteer me mateloos aan het feit dat ik niet weet welk programma ik zojuist heb verwijderd. Kan ik dit ergens terug vinden en/of hier iets aan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14:23
Kijk eens in de map programma's en welke je in je dock mist? Zo veel moeite kost dat toch niet?

Anyway, volgens mij kun je - ofja, ik weet geen manier - dit nergens terug zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eitje, schiet een screenshotje op t moment dat je dock is zoals je hem wilt hebben en verwijder je iets kijk je effe op je screenshot wat je mist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkstar
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-01-2023

Darkstar

BSOFH

Spotlight gebruiken om apps te launchen ipv het dock ;)

Verder heb ik dit nog gevonden: Lock the dock of dit: Lock the dock with deeper

 MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAzN
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Naast de al gegeven suggesties:

1. verberg de Dock, ding staat alleen maar in de weg en in combinatie met de tweede suggestie heb je 'm niet zo vaak nodig.

2. al gegeven: gebruik spotlight, of eigenlijk nog beter: gebruik Alfred. Uitermate handige applicatie die een volwaardige vervanger is van Spotlight. Ook te krijgen in de Mac App Store.

Ik klik zelden in de Dock, ik gebruik CMD-Spatie om applicaties te openen en CMD-tab en Swipe-omhoog (op mijn trackpad) om te wisselen tussen applicaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09-10 16:06
Daarnaast, ik zet alleen programma's in het dock die ik veel gebruik, waardoor mijn dock mooi clean is. Dus wanneer ik er iets uit zou verwijderen, merk ik het snel genoeg. Wanneer je niet weet welk programma je verwijderd hebt, is het dus ook geen vereiste lijkt me.
Dit helpt je natuurlijk niet, maar persoonlijk is mijn dock puur voor bepaalde apps.

Andere tip als aansluiting van eerdere reacties, ik gebruik de app Alfred voor het snel starten van apps en documenten, die ik op de Spotlight shortcut heb gezet (CMD+Spatie).
Krijg je netjes een heel klein venster met alleen een zoekbalk en typ je de eerste letters van wat je zoekt zoals 'Ch' voor bijvoorbeeld Google Chrome, of de eerste letters van een document ofzo.
Werkt heel makkelijk, en je krijgt dan ook een korte lijst met andere suggesties die matchen.

Dat stukje over Alfred is de reden waarom mijn dock eigelijk altijd ge'hide' is, die ik alleen tevoorschijn haal om te zien of er badges zijn voor ongelezen mailtjes e.d.

// EDIT //

En natuurlijk heb ik de reactie boven me niet goed gelezen waar Alfred al in vermeld. Maar goed, laat zien dat die toch wel goed aangeraden wordt. :9

[ Voor 17% gewijzigd door xoniq op 18-05-2012 08:40 ]

Pagina: 1