• Interlace84
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22-04-2022
Het volgende begon eigenlijk als een reactie op een dit nieuwsitem over het downloadverbod en heffingen maar ik heb het in een topic gestopt om hopelijk door jullie voor gek te worden verklaard. 8)7

Nu zijn sommigen nog bang dat ze over een paar jaar eindelijk allemaal gigabit internet hebben maar de lol er voor hun af is door het downloadverbod... maar wat als je zelfs zonder verbod niets te downloaden zou hebben?

Ik durf te voorspellen dat we uiteindelijk allemaal gedwongen zullen worden over te stappen op OnLive-achtige clouddiensten van grote uitgevers, en onze content (games/videos/muziek) alleen nog maar kunnen streamen. Klinkt misschien raar maar als je tegenwoordig toch altijd al online moet blijven voor DRM zoals bij Diablo 3; waarom niet? Ik zie vanuit de industrie alleen maar voordelen; minder kopzorgen over multiplatform ontwikkeling (ps3/360/pc), distributie, piracy... etcetera.

Wat zijn jullie meningen over de mogelijkheid van dit verhaal; sla ik de plank helemaal mis? En hoe zal het met piraterij gaan als de toekomst er zo uit zou zien? Ik zie de gevolgen van het in de toekomst niet meer bestaan van games als software, maar enkel als streaming medium, maar somber in. Geen doosjes meer in de kast, alleen nog maar accounts met geunlockte, aangeschafte content. Blech.

Met "nu al overbodig" in de titel bedoel ik dat de technieken en bedrijven om dit allemaal mogelijk te maken er al zijn, zie bijvoorbeeld Spotify, Gaikai en Onlive, Netflix enzovoorts. On-Demand digitale content van bv Ziggo/UPC is ook op die filosofie gebaseerd.

PS: En hoe actueel zie ik in dit artikel helaas alleen maar nóg een teken aan de wand :F

[ Voor 15% gewijzigd door Interlace84 op 16-05-2012 19:42 ]

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Interlace84 schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 19:31:
Het volgende was eigenlijk een reactie van me op een dit nieuwsitem maar ik heb er een topic voor aangemaakt om hopelijk door jullie voor gek te worden verklaard.

Nu zijn sommigen nog bang dat ze over een paar jaar eindelijk allemaal gigabit internet hebben maar de lol er voor hun af is door het downloadverbod... maar wat als je zelfs zonder verbod niets te downloaden zou hebben?
Waarom denk je eigenlijk dat het internet er alleen voor downloaden is? En denk je dat het internet alleen uit Nederland (of Belgie) bestaat? Ik woon in Groot-Brittannie waar downloaden van media etc niet beschermd is onder de thuiskopie regeling, en om nu te zeggen dat ik me beperkt voel hierdoor, nee.
Wat zijn jullie meningen over de mogelijkheid van dit verhaal; sla ik de plank helemaal mis? En hoe zal het met piraterij gaan als de toekomst er zo uit zou zien? Ik zie de gevolgen van het in de toekomst niet meer bestaan van games als software, maar enkel als streaming medium, maar somber in. Geen doosjes meer in de kast, alleen nog maar accounts met geunlockte, aangeschafte content. Blech.
Waarom maak je je druk om de toekomst van piraterij? Waarom zou je een toekomst daarvoor willen hebben? De eigenaars van platenspelers hebben zich ook vreselijk druk gemaakt toen muziek steeds meer exclusief op CD uitkwam, en kijkt er nu nog iemand terug? De tijden veranderen, je kunt daarin meegaan of tegenwerken, maar dat maakt geen verschil.
Met "nu al overbodig" in de titel bedoel ik dat de technieken en bedrijven om dit allemaal mogelijk te maken er al zijn, zie bijvoorbeeld Spotify, Gaikai en Onlive, Netflix enzovoorts.
Dat zijn extra's; lang niet iedereen gebruikt ze.
PS: En hoe actueel zie ik in dit artikel helaas alleen maar nog een teken aan de wand :(
So what? Men ziet een groeimarkt, alleen maar verstandig als bedrijf.

In de huidige opzet zie ik helaas vooral een beetje een rant, en door de emotie niet de meest doordachte. Ik zie ook niet wat het in Wetenschap & Levensbeschouwing te zoeken heeft. Vandaar dat ik hier een slotje aan ga hangen :)

Dat betekent niet dat er geen discussie over dit onderwerp kan zijn, integendeel. Maar die past beter in Nieuws, Sport, TV & Muziek, of kan goed bij het FP-artikel. Echter, ik zie de huidige topicstart teveel als een teleurgestelde rant, waardoor de discussie niet echt lekker zal gaan. Een wat neutralere topicstart met voors en tegens is een beter startpunt voor een discussie :)

[ Voor 4% gewijzigd door gambieter op 16-05-2012 19:50 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Dit topic is gesloten.