Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
  • Registratie: Oktober 2009
  • Nu online
Medetweakers,

Ik heb al langere periode een d-link dir 655 in bezig, deze heeft lang goed gewerkt en nooit problemen mee gehad. Ik heb toen een firmware update gedaan een tijd geleden en de router is hier door heel instabiel geworden! draadloze verbinding valt continu weg op meerdere computers.

Uiteindelijk was ik wel een beetje klaar met het testen en heb ik besloten om D link support op te bellen. Kreeg een vriendelijke mevrouw aan de lijn die aangaf dat het inderdaad bekend was en dat de firmware heel slecht is van de D-link. Ze gaf toen aan van dat ik me router maar op moest sturen en dat ik een nieuwe zou krijgen. Paar dagen later een RMA nummer gekregen en heb voor 13,50 porto kosten de router opgestuurd. Een week later krijg ik dan eindelijk de router binnen! ik direct openen, en zie tot mijn verbazing precies dezelfde router met precies dezelfde firmware |:( Halve oplossing lijkt me dit dus.

Ik wil eindelijk wel weer eens mijn playstation kunnen gebruiken zonder allerlei handelingen hoeven te verrichten, dus toch maar besloten om de router aan te sluiten.

Leuke installatie handleiding, eerst het modem op het stroom zetten, dan moet een lampje gaan knipperen, werkt allemaal. dan moet ik me PC aansluiten met de router in 1 van de 4 lan aansluitingen wat ik dan doe, en dan mag ik weer op volgende drukken. Allemaal geen probleem ware het niet dat ik continu de melding krijg dat de ethernet kabel niet goed is aangesloten, toch maar andere kabel nog geprobeert maar ik blijf continu dezelfde melding krijgen.

Ook als ik verbind met de router en naar 192.168.0.1 en de internet wizard doorloop krijg ik een beperkte of geen internet verbinding. Oftewel ik krijg ook deze router niet goed aan de praat.

Heeft iemand ervaring met deze router en weet wat ik verkeerd doe?

En de oplossing die D-link mijn hier bied lijkt me toch uiterst onprofessioneel, ik moet eerst me oude router opsturen, waar ik 13,50 porto kosten moet betalen en dan duurt het nog 3 werkdagen voordat het pakketje uit engeland hier bij mij aangeboden word. Kan je in dit geval niet gewoon een ander type router eisen o.i.d.? Want ik word nu wel een beetje gek van deze router.

graag uw hulp in de kwestie! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Lastig, ik zou eens bij D-Link aankaarten dat het toch echt niet jouw probleem is dat de router niet meer werkt.
Als je een auto koopt, en je krijgt later gratis een nieuwe motor, dan weiger je die toch ook niet. Als die motor dan niet fatsoenlijk loopt ga je ook terug naar de garage.

Ten eerste zou ik eens vragen hoe het nou eens zit met die software en de kosten. Desnoods sturen ze je maar een ander type op van vergelijkbare waarde, jij hebt gekocht om het ding te gebruiken, niet om stof te laten happen in je meterkast...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De D-link Dir-655 met firmware 1.35 EU (via dlink.de) werkt normaal gesproken perfect. Ik zou er van uitgaan dat de router het probleem niet is. Hier al drie maanden online. De melding dat de netwerkkabel niet is aangesloten moet denk ik toch wel een andere oorzaak hebben. Kabel modem-router gecheckt? Kabel router-computer gecheckt? Hoe je een Playstation werkend moet krijgen weet ik niet. Start alles eens opnieuw op. Eerst de modem, dan de router. Ik ben in ieder geval een tevreden gebruiker van de D-link.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2012 21:35 ]