Toon posts:

Hotspot authentication server (Mandriva + Alcasar)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn ouders hebben een camping in Frankrijk, en wij bieden daar gratis Wifi aan de kampeerders. Nu is het zo dat wij verplicht zijn om een logboek bij te houden, en dat wij terug kunnen vinden wie, wat heeft gedaan. Ik heb al wat dingen gevonden, maar loop tegen enkele problemen aan.

Het internet komt in het privé huis binnen, en wij hebben daar een Belkin router + modem. Vervolgens loopt er een ethernet kabel naar de bar, waar wij een 2de Belking router hebben staan, voor de kampeerders.

Mijn eerste oplossing was om een laptop tussen de modem thuis en de router in de bar te zetten. Hier installeer ik vervolgens Linux Mandriva op, samen met het programmaatje Alcasar, mensen die nu verbinding maken met de router, moeten eerst inloggen met een zelfgemaakt account om verbinding te krijgen met internet. Wij kunnen vervolgens alles terug zien, per gebruiker.

Nu gebruik ik hiervoor een simpele netbook, maar hier zit maar 1 ethernet aansluiting op, en ik heb er twee nodig. Ik heb daarom via Ebay, een simpele USB naar Ethernet adapter gekocht. Hierbij zat een DVD'tje met daarop de driver, ook eentje voor Linux. Het probleem is dat ik deze niet kan installeren met Madriva.

Dit is wat er in het Linux mapje zit op de DVD (screenshot is met Mac gemaakt, dus de icoontjes kloppen niet)
Afbeeldingslocatie: http://f.cl.ly/items/2y0Z1G1p1S122C43333p/Schermafbeelding%202012-05-12%20om%2019.59.25.png

Weet iemand een manier om dit te laten werken met Mandriva?

Mocht dit uiteindelijk niet helemaal soepel werken, heeft iemand misschien een ander idee?
Mensen moeten dus inloggen met een eigen account voordat ze op internet kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Wat zegt de README.txt?

Overigens zou ik je ouders een accountje laten maken bij het 'aanmelden' van de gasten bij de receptie. Met een zelfaangemaakt account van "Jan met de Korte Achternaam" op "campingplek 666" kun je ook zo weinig dunkt me :+

[ Voor 83% gewijzigd door Osiris op 16-05-2012 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het is een erg kleine camping, dus een account aanmaken bij de receptie is niet echt nodig. Mochten we zien dat er misbruik van wordt gemaakt, dan is dat natuurlijk wel een optie. Of ik maak zelf de accounts aan als mensen reserveren.

The README is niet erg begrijpelijk voor mij...
Afbeeldingslocatie: http://f.cl.ly/items/012d1w0y120j3w341I0J/Schermafbeelding%202012-05-16%20om%2015.35.52.png

Na wat zoekwerk ben ik 'ndiswrapper' tegen gekomen. Hiermee zou ik de Windows driver moeten kunnen installeren. Ik ga dit vanavond testen!

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2012 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
En als je 'em door Google Translate pleurt?

D'r zitten gewoon drivers bij, waarom niet nét even wat meer inzet tonen i.p.v. ndiswrappers e.d. te gaan gebruiken?!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Omdat ik er al een tijdje mee bezig ben geweest. En omdat het een ding zonder merk is, is het lastig om iets terug te vinden op internet.

En Google translate geeft dit:
Een gebouwde omgeving:
1,1 X86, MIPS en andere host-platforms, bevestig dan de compiler omgeving is ok geweest.
1.2 Indien de ARM, zoals het doelplatform, zorg ervoor dat de cross-compiler omgeving ok is geweest.
(LET OP: De algemene kernel kan worden samengesteld, de beschrijving van het milieu, de standaard is ok)

2, bevestigen dat de linux kernel source tree
1.1 Gelieve kernel code op de gebouwde omgeving.
1.2 is vergeleken met de driver-kernel source versie 2.6.28 en 2.6.29

3, bevestigen dat de bestuurder de kernel te compileren opties nodig heeft (make menuconfig)
<Let op:
Een cross-compiler, Zorg ervoor dat de CROSS_COMPILE = xxx
Bijvoorbeeld, xxx de mips Xiaoduan modus: mipsel-linux-
Als volgt: onder de arm-elf-linux - of arm - linux.
2, dit CROSS_COMPILE = mipsel-linux - kan geplaatst worden in make menuconfig, = mipsel-linux-
Kan ook geplaatst worden in de broncode Makefile.
>
3.1 bepalen bestand mii.c reeds opgenomen in de code geschreven, processen, zoals bevestiging in het beeld mii-1, 2, 3, 4
3.2 te bepalen bestand usbnet.c al worden opgenomen in de kernel-code, het beeld van de specifieke processen, zoals bijlage in usbnet-1, 2, 3, 4

4, gecompileerde kernel-code
cd $ (KERNEL_DIR) /;, om de Linux kernel broncode directory
maken

5, bij qf9700 rijden samen te stellen
5.1 naar de driver code directory: cd qf9700 /
5.2 in overeenstemming met de werkelijke situatie van de bestuurder in de Makefile parameters
KERNEL_DIR: de noodzaak om de locatie van de kernel broncode gebaseerd op de werkelijke situatie, zoals te wijzigen: / root/linux-2.6.28-test /
KERNEL_VERSION: = de noodzaak om de kernel source code versie gebaseerd op de huidige situatie te wijzigen, zoals: 2.6.28-15 en andere
Dat wil zeggen, de make menuconfig, linksboven naar de nieuwe versie te zien
5,3 compileren driver
maken

6, de installatie kernel en drivers
6.1 Installeer de kernel driver in de kernel source tree, als root, type:
make modules_install
6.2 door het toevoegen van dit station
cp qf9700.ko ​​/ lib / modules / $ (KERNEL_VERSION) / kernel / drivers / net / usb /
6.2 gebruik van de kernel en drivers te compileren
De kernel kan worden gebruikt: $ de (KERNEL_DIR) / de vmlinux
Alle bestuurders kunnen gebruikt worden in: / lib / modules / $ (KERNEL_VERSION) /.

7, andere
een kernel middelen die door deze driver de mii.c en usbnet.c twee bestanden moeten allemaal worden opgenomen in de kernel of opgenomen in de module
b, zal de bestuurder op het doel platform of host-platform zijn qf9700.ko ​​op de desbetreffende platform door middel van lsmod om te zien wat de juiste driver te laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soulrider
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-11-2017
en kan een alternatieve oplosing zoals bv pfsense een oplossing zijn?
daarvan kan je voor verschillende platformen een versie afhalen en ev. livebooten?

Dan kan je eventueel ook netjes bijhouden wie wat doet, hoeveel bandbreedte gebruikt, dat limieteren, eventueel captive portal opzetten, ...
(of je draait die virtueel op een vaste pc in huis en vervangt de 2de router door een AP met pfsense als firewall/router tussen dat netwerk en je privé-netwerk)

offtopic:
die laatste setup gebruik ik namelijk voor de buren, met de nodige scripts zodat ze niet aan de config kunnen van die pfsense (192.168.2.*), mijn adsl-router of mijn gedeelte van het netwerk (192.168.1.*)

[ Voor 40% gewijzigd door soulrider op 16-05-2012 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@Soulrider: Dat ziet er best interessant uit! Ik heb een Laptop over, dus kan het net zo goed daarop zetten. Wat voor mij het belangrijkst is, is dat er een Captive Portal op zit.
Weet je misschien of mijn USB naar Ethernet adapter het zal doen? En wat voor driver zou ik dan moeten installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0xDEADBEEF
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 18:14:
@Soulrider: Dat ziet er best interessant uit! Ik heb een Laptop over, dus kan het net zo goed daarop zetten. Wat voor mij het belangrijkst is, is dat er een Captive Portal op zit.
Weet je misschien of mijn USB naar Ethernet adapter het zal doen? En wat voor driver zou ik dan moeten installeren?
Dat had je best zelf kunnen vinden :) http://www.pfsense.org/in...ctionid=9&id=28&Itemid=47 en http://doc.pfsense.org/index.php/Main_Page

"Religion is an insult to human dignity. With or without it you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion." - Steven Weinberg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben lekker een tijdje bezig geweest, en er zijn veel dingen gelukt, alleen het werkt nog niet helemaal. Ik heb als eerste pfSense als 'main OS' geïnstalleerd, maar hij herkende de adapter niet. Vervolgens op een andere laptop VirtualBox gedownload, en de driver geïnstalleerd. Internet werkt met de apdapter. Vervolgens pfSense in Virtualbox geïnstalleerd.
Van de modem/router thuis (192.168.2.*) naar mijn internet Ethernet poort (WAN), en vervolgens een Ethernet kabel (LAN) van de adapter naar de andere router in de bar, deze heb ik ingesteld als Acces Point (192.168.1.*). Op de host computer kan ik inloggen op de control panel (192.168.0.*), en heb ik internet, nadat ik heb ingelogd (Captive Portal). Alleen als ik met m'n andere computer inlog op de AP, dan kom ik nergens meer in (control panel, geen internet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0xDEADBEEF
  • Niet online
Tja, jammer de bammer maar FreeBSD (en dus pfSense) heeft geen ondersteuning voor "Supereal SR9600".

http://lists.freebsd.org/...-April/thread.html#214592
http://forum.pfsense.org/index.php?topic=27309.5

[ Voor 3% gewijzigd door 0xDEADBEEF op 17-05-2012 01:13 ]

"Religion is an insult to human dignity. With or without it you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion." - Steven Weinberg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja nu je het zegt. Ik had namelijk eerst mijn modem aan de USB adapter gezet, en de router aan de interne Ethernet kaart. Ik kon vanaf een andere computer in het control panel komen, maar had geen internet. Toen ik de kabels verwisselde, had ik internet op de host PC, maar kon ik geen verbinding meer maken met de router.

Ik zal dus een Ethernet adapter moeten zoeken die ondersteund wordt door pfSense.

Bedankt voor de informatie allemaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0xDEADBEEF
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat had ik al gezien :)
De enige die ik terug heb kunnen vinden in Frankrijk, is deze. Ik ga die dus bestellen, en dan weer eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 02-10 22:42

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Het ziet er best haalbaar uit om die driver zelf te compileren. Als je dat kunstje ooit eerder hebt gedaan herken je in die Chinese file alles wat je nodig hebt.

stap 1: Het stuk over crosscompilen kun je denk ik overslaan tenzij die Belkin toevallig een ARM of Mipsel processor heeft. Ik zou het sowieso eerst zonder cross-compilen proberen, dat is al uitdagend genoeg. Daarna is het eigenlijk volkomen standaard.

stap 2-4: Linux broncode installeren en compileren. De meeste distributies leveren een 'headers' pakket dat je ook kan gebruiken in plaats de kernel zelf opnieuw te compileren. Zoek een pakket genaamd 'linux-headers' of 'kernel-headers'.

stap 5: De driver zelf compileren. Pas eerst het bestand 'Makefile' aan en verwijs naar de headers die je in de vorige stap hebt geinstalleerd. Run dan achtereenvolgens:
make menu_config
make
make modules_install

stap 6: kopieer de driver naar de juiste plek in /lib/modules

stap 7: profit!

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Pagina: 1