Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

HK AVR 158 + LG TV + UPC + WDTV + Blu-Ray probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Voor iemand anders heb ik een installatie neergezet. Deze heeft de volgende opstelling:

- LG 60PV250 TV (HDMI 1 is verbonden met de reciever. HDMI 2 kabel zit in de tv, maar wordt gebruikt voor als er een extra apparaat aangesloten moet worden)
- Harman Kardon AVR 158
- Pace UPC decoder (HDMI 1)
- Harman Kardon Blu-ray speler (HDMI 2)
- WDTV Live Hub ( HDMI 3)

Deze worden bediend met een Logitech Harmony One +.

De volgende problemen ben ik tot nu toe tegen gekomen:

- Als ik een activiteit start met een druk op de Harmony One + (alle apparaten zijn dan uit), dan gaat alles aan, alleen blijft de reciever op de source staan voordat deze op standy is gegaan. Er moet dus met de help knop gedrukt worden, totdat de juiste source is gevonden.

- De LG tv verwisselt steeds van HDMI zender (heeft een HDMI 1 en HDMI 2) op het moment dat er een nieuwe activiteit wordt gekozen.

- De Pace UPC decoder gaat aan bij de activiteit "TV-kijken", maar geeft dan geen beeld. Op het moment dat de decoder handmatige uit wordt gezet en vervolgens weer aangezet, komt er wel een signaal door. De source blijft gewoon op dezelfde HDMI ingang staan van de decoder

Nu is mijn vraag of jullie tips/tricks hebben om deze punten op te lossen. Opmerkingen zijn altijd welkom, want deze kunnen mij al de juiste richting in helpen.

Alvast bedankt,

Robin

Dit topic stond eerst in 'Consumentenelektronica aankoopadvies', maar vind hem hier beter staan.

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:01

GaMeOvEr

Is een hork.

Je hebt dus eigenlijk geen problemen met de apparatuur, maar met de activities van de Harmony One, die niet doen wat jij verwacht? Want als ik het zo lees, zie ik nu niet echt dingen aan de apparaten die iets niet doen wat ze zouden moeten doen. Wat ik wel zie is dat de afstandsbediening de apparaten niet zo schakelt als jij ze zou willen hebben.

Lijkt mij dus een kwestie van flink pielen met de harmony en de settings nalopen of dat allemaal wel goed staat. (Wat soms nog een heel drama kan zijn om juist werkend in te stellen.)

Aannames zijn fataal.

• Mrkock
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07-09-2024
Het zijn inderdaad de instellingen van de harmony.

Heb je deze online ingesteld of via de software? Zelf heb ik ook een harmony one+ en ik heb deze via de software ingesteld. Dit werkt beter dan online en er zijn meer mogelijkheden. Alle vragen komen voorbij zoals welke source moet de tv aannemen etc. etc.

Kwestie van je harmony goed instellen.

[mR]. Kock

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie reacties! Inderdaad, ik denk ook dat het aan de Harmony One + ligt. De software versie van instellen heb ik gebruikt. Ik kon ook aangeven na welke tijd de receiver over kon schakelen naar een andere source, nadat deze is aangegaan. Deze staat dan op 1500 msec (als ik het goed heb), maar ik kon deze waarden ook niet aanpassen. Misschien dat dit een bug is in de MAC versie?

Ik ga in ieder geval met de Harmony One + aan de slag, om deze goed te laten communiceren. Heeft er iemand ervaring met het probleem van de Pace UPC decoder?
- De Pace UPC decoder gaat aan bij de activiteit "TV-kijken", maar geeft dan geen beeld. Op het moment dat de decoder handmatige uit wordt gezet en vervolgens weer aangezet, komt er wel een signaal door. De source blijft gewoon op dezelfde HDMI ingang staan van de decoder

• Jwlb
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-11 12:18
Verwijderd schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 20:45:
Ik ga in ieder geval met de Harmony One + aan de slag, om deze goed te laten communiceren. Heeft er iemand ervaring met het probleem van de Pace UPC decoder?
[...]
Dit kan een handshake probleem zijn, ofwel twee apparaten die niet helemaal lekker communiceren via HDMI.

Zorg ervoor dat je TV als allereerste aangezet wordt door je harmony, en laat de afstandsbediening als allerlaatste je UPC decoder aanzetten. Het doel is ervoor te zorgen dat je TV volledig opgestart is alvorens je UPC aangaat. Hierdoor zou het goed moeten werken.

Hierdoor werkt je kastje ook gewoon als je het upc kastje zelf uitzet en weer aanzet.

[ Voor 6% gewijzigd door Jwlb op 19-05-2012 20:44 ]

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08:37
Zo'n beetje de beste tip die ik je in dit geval kan geven is: Neem contact op met de Harmony helplijn. Zelfs zaken die met de software niet in te stellen zijn maken zij een profiel van aan voor je en die kun je dan gemakkelijk op je afstandsbediening zetten.

Verwijderd

Topicstarter
@ Jwlb: Bedankt voor je reactie. UPC klantenservice had dit inderdaad ook als mogelijke oorzaak gegeven. Ik heb vervolgens geprobeerd om de UPC mediabox direct met de tv aan te sluiten en hetzelfde probleem bleef terugkomen. Geprobeerd om vervolgens terug te zetten naar fabrieksinstellingen en daarna kwam er helemaal geen signaal meer binnen bij het kastje. Hierna opnieuw contact gezocht met de klantenservice en is er besloten om een nieuw kastje op te laten sturen naar ons. Ben benieuwd..

@Nijn: Dit is een goede tip. Ik zal inderdaad (als met de volgende mediabox het probleem nog steeds niet verholpen is) deze optie proberen!
Pagina: 1