Voip-in nummer Voipbuster werkt niet meer

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aart_jan
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06:35
Sinds gisterenavond werkt mijn Nederlandse 030 voip-in nummer ineens niet meer. Tot vandaag bijna nooit problemen mee gehad. Hebben meer Tweakers hier last van? En belangrijker nog, weet iemand wat er aan de hand is?

Ik maak gebruik van Voipbuster via SIP en ADSL-provider T-Mobile. Maar ook via de Android-app is het nummer niet bereikbaar. De melding als je het nummer belt is Engelstalig en vertelt dat het nummer onbereikbaar is en dat een redial geen zin heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aart44
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07:11
Hier werkt het in ieder geval zoals het hoort een 033 nummer.

Ja wat je kunt doen even naar het voipbuster progje op je pc bij Extra, Opties, Algemeen, Edit mijn Voipbuster profiel en staat er een groen vinkje achter je 030 nummer dan wordt het meegestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08:29
Net getest: mijn 030 VoipBuster voip-in nummer werkt gewoon zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jrz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08:23

Jrz

––––––––––––

Tip: localphone.com

Zit al een aantal jaar daar. 75ct per maand, kan wereldwijd nummers doen.

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aart_jan
In het voipbusterprogje staat voip-in ingeschakeld met daarachter een vraagtekentje. Achter het vraagtekentje schuilt een link naar 'informatie over voip-in nummers.

Ook via het voipbusterprogje (ook als ik de sip-functie op mijn modem uitschakel) ben ik onbereikbaar, zelfde Engelstalige mededeling. Volgens de helpdesk van Voipbuster is er geen storing met voip-in nummers. En er staat saldo op mijn voipbusterrekening. Mysterieus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aart44
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07:11
aart_jan schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 22:26:
In het voipbusterprogje staat voip-in ingeschakeld met daarachter een vraagtekentje. Achter het vraagtekentje schuilt een link naar 'informatie over voip-in nummers.
Ja als je nummer bij voip in staat moet het goed zijn zo staat het hier ook met dat vraagteken, lijkt me dan dat de fout niet bij voipbuster zit.

Dan waarschijnlijk de fout in je modem zoeken hier staan de juiste sip gegevens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Jrz schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 20:47:
Tip: localphone.com

Zit al een aantal jaar daar. 75ct per maand, kan wereldwijd nummers doen.
Thanks, ik zoek al een tijdje naar iets waar ik een Belgisch nummer kan registreren. Mijn Voipbuster nummer werkt trouwens (niet heel betrouwbaar, maar dat ligt aan Telenet volgens mij, bij Telfort heeft het altijd goed gewerkt).
aart_jan schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 22:26:

Ook via het voipbusterprogje (ook als ik de sip-functie op mijn modem uitschakel) ben ik onbereikbaar, zelfde Engelstalige mededeling. Volgens de helpdesk van Voipbuster is er geen storing met voip-in nummers. En er staat saldo op mijn voipbusterrekening. Mysterieus...
Hoe lang zit je al zonder Freedays? Bij mij is het wel eens weer gaan werken naardat ik er nieuw tegoed op heb gezet. Volgens de voorwaarden mogen ze je nummer (en account) trouwens afpakken de dag dat je Freedays op zijn, wat ze gelukkig niet doen).

[ Voor 48% gewijzigd door Marzman op 17-05-2012 08:19 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aart_jan
Het is vreemd. Na anderhalve dag werkte voip-in 'gewoon' ineens weer. Waar de oorzaak van de onderbreking heeft gelegen weet ik niet, maar in ieder geval ben ik blij dat het weer werkt zoals vanouds. Bedankt voor alle tips en suggesties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]Marzman schreef op donderdag 17 mei 2012 @ 08:17:
[...]

Thanks, ik zoek al een tijdje naar iets waar ik een Belgisch nummer kan registreren. Mijn Voipbuster nummer werkt trouwens (niet heel betrouwbaar, maar dat ligt aan Telenet volgens mij, bij Telfort heeft het altijd goed gewerkt).

Ik weet niet of je nog altijd op zoek bent maar op wereldnummers.nl kun je een Belgisch voip-in nummer kopen. Hebben ook Nederlandse en diverse andere landen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hetzelfde voipbuster probleem, mijn voipnr +31085... van voipbuster werkt ineens niet meer met de FritzBox 7340. Het heeft overigens niet zoveel zin te verwijzen naar de instructiepagina van Voibuster omdat daar lang niet alle aanvinkmogelijkheden van de FB worden genoemd. Voipbuster is blijkbaar te lui om de info te actualiseren. De FB laat in het nummerveld ook het teken + niet meer toe. FB meldt in een de pop up dat de alleen de + en nog een paar tekens zijn toegestaan maar staat de + dus even goed niet toe!

Ik weet niet of het daar aan ligt maar wat viel je uitgaand van de laatste FB update in bij

-Telephone Number Format

Precede the number dialed with these prefix numerals:
Country code None Without prefix (31) With prefix (0031)
Area code None Without prefix (30) With prefix (030)

Relay outgoing emergency calls without prefixes
Relay outgoing special rate numbers without prefixes
Relay outgoing telephone numbers in accordance with the American number plan (international prefix 011 instead of 00)

Relay local telephone number in international telephone number format
Suffix for telephone numbers

Features
DTMF transmission
Suppress outgoing Caller ID (CLIR)
Caller ID

Use own telephone number for registration
Provider requires G.726 in accordance with RFC 3551
Provider supports call-back on busy (CCBS) in accordance with RFC 4235

Always register via an Internet connection
If your Internet provider reserves a separate Internet connection for your own telephone numbers, enable this option for any telephone numbers from another provider.
Contact Internet telephony provider via

Ik heb al vele varianten geprobeerd en wellicht heeft dit geen zin omdat XS4all waar ik mijn NL nummer laat hosten misschien wat veranderd heeft, ik weet het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:15

Sorcerer8472

Mens sana?

+3185... bedoel je? Zit daar misschien de/een fout?

[ Voor 4% gewijzigd door Sorcerer8472 op 17-02-2014 15:44 ]

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HomePlayer
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 31-08-2022
Bij mij werkt het allemaal perfect, 073-214xxxx

Dat nummer kreeg ik van voipbuster jaren geleden. Wat zou kunnen is dat je locatie en nummer niet bij elkaar horen, bv een 013 nr. terwijl jij in 's-Hertogenbosch woont. Dit mag nl. niet.
Woon jij in een van deze plaatsen?
Plaatsen met netnummer 030

Bilthoven, Bosch en Duin, Bunnik, De Bilt, De Meern, Den Dolder, Haarzuilens, HoutenHuis,
Ter Heide UT, Lopikerkapel, Nieuwegein, Odijk, Oud-Zuilen, Schalkwijk't Goy,
Tull en 't Waal. Utrecht, Vleuten, IJsselstein UT, Zeist

[ Voor 3% gewijzigd door HomePlayer op 17-02-2014 15:55 . Reden: opmaak ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt zover voor de reacties. Ik zit in een 030 gebied en heb dus tijden geleden een 085 nummer van voipbuster gekregen. Volgens de overheid zijn 10-cijferige nummerreeksen die beginnen met de cijfers 085 en 091 niet gebonden aan een regio, dus daar zit het probleem niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

inderdaad +3185... bedoel ik, dat staat zo in de frizbox maar wel scherp opgemerkt!

Dit is de melding
"Please check your entry. The "Internet telephone number" input field may contain only numerals and the following characters: + ( ) / - "

De plus + die voipbuster voorschrijft is dus toegestaan alleen indien ik die dan gebruik krijg ik toch bovengemelde foutmelding.

Overigens viel voibuster uit, voordat ik de laaste FB update heb gedaan, dus op zich genomen zou het daar niet aan kunnen liggen maar de melding is natuurlijk wel een bug in de FB software. De vraag is of dat de reden is dat het niet werkt: nu gebruik ik noodgedwongen 0031 ipv +31..

[ Voor 90% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2014 14:17 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Dan doe je 003185 of gewoon 3185

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:15

Sorcerer8472

Mens sana?

Zit er niet per ongeluk een spatie voor oid? Vreemd anders, klinkt als een bug in Fritzbox. Wat ook mogelijk is is dat je VOIP-provider op eoa manier geen + ondersteunt en dat Fritzbox vervolgens dan deze foutmelding geeft als human readable versie van een SIP-foutcode.

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paqbro
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14-09 21:47
Heb sinds kort de app geinstalleerd op een android telefoon (galaxy note 3)
Bellen gaat prima, maar gebeld worden op mijn voip-in nummer werkt niet (zowel via mobiel netwerk, maar ook via wifi op mijn vaste internet), lijn verbreekt zonder overgaan na zo'n 30 sec. Wanneer ik de app. uitzet en ik bel dan krijg ik een stem te horen dat de gebruiker niet online is.

Er gebeurd dus wel iets.

Btw:
Dit voip-in nummer heeft meer dan10 jaar zonder problemen gewerkt op mijn sip modem en werkt nog steeds wanneer ik hem instel op het modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Mijn nummer was ook in gesprek hoorde ik gisteren, maar heb nog geen zin/tijd gehad om zelf te testen. Kan best dat het gewoon een reset nodig heeft of dat het komt doordat de Freedays op zijn.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paqbro
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14-09 21:47
Paqbro schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 12:09:
Heb sinds kort de app geinstalleerd op een android telefoon (galaxy note 3)
Bellen gaat prima, maar gebeld worden op mijn voip-in nummer werkt niet (zowel via mobiel netwerk, maar ook via wifi op mijn vaste internet), lijn verbreekt zonder overgaan na zo'n 30 sec. Wanneer ik de app. uitzet en ik bel dan krijg ik een stem te horen dat de gebruiker niet online is.

Er gebeurd dus wel iets.

Btw:
Dit voip-in nummer heeft meer dan10 jaar zonder problemen gewerkt op mijn sip modem en werkt nog steeds wanneer ik hem instel op het modem.
Omdat voipbuster geen klantenservice heeft (ze beantwoorden geen mail) heb ik een CSipSimple geinstalleerd en het voipbuster account daar ingesteld.

Nu werkt het wel !
Het ligt dus aan de software van Voipbuster zelf :F

[ Voor 4% gewijzigd door Paqbro op 23-09-2014 13:53 . Reden: link invoegen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Bij mij werkt het ook weer. Ik weet niet wat bij mij het probleem was. PBXes stond niet meer ingelogd naar Voipbuster toe, maar voor ik dat herstelde heb ik ook mijn Freedays weer opgewaardeerd. Dus het kan door de Freedays gekomen zijn maar het kan ook zijn dat de verbinding tussen PBXes en Voipbuster even weggeweest is. Volgende keer eerst de verbinding nakijken om te kijken of dat voldoende is want ik heb er nu 20 euro tegoed op staan die ik nergens voor gebruik.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo , ik heb nu een aantal keren geprobeerd voipbuster gratis bellen te gebruiken maar het lukt mij gewoon niet , wat doe ik fout en is er iemand die mij in jip en janneke taal iets wegwijs kan maken ,

dank u ,

groeten pieterjan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Het is niet gratis, heb je er al geld op gezet?

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Verwijderd dit topic komt uit 2014 en het is niet toegestaan op topics te kicken. Lees even Het algemeen beleid #quickstart door en maak dan een nieuw topic aan.

[ Voor 6% gewijzigd door rens-br op 30-10-2017 09:52 ]

Pagina: 1