Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-09 15:02
Wij gebruiken nog een behoorlijk aanal werkstations met XP, en excel 2007.

soms, wanneer iemand bezig is met excel, werkt IE niet goed. klikken op links opent niet de bijhorende pagine, F5, verversen werkt niet, en een nieuw tab kun je openen, maar dan met de standaard tekst. zodra je een url typt, gebeurt er niks meer. enthousiast wat klikken resulteert in de daadwerkelijke tekst in de titelbalk, dat IE niet reageert.

Wanneer je dan excel sluit, springen de eerder opgevraagde pagina's in IE alsnog naar voren.

Ook wil et wel eens gebeuren dat andere programmas door excel worden "gelocked" om het maar eens zo te noemen. al kan dat ook weer een zij-effect zijn. het probleem dat IE niet meer werkt hoor ik ook van collegas vaak terug de laatste tijd.

heeft iemand dit eerder gehoord, en of er een verklaring of oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pedorus
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
http://forums.techguy.org...tremely-slow-freezes.html

Virusje? Gekke Add-ons? Een technische verklaring hiervoor is dat er waarschijnlijk een STA-thread is die het contract niet volgt en de messages niet afhandeld, maar daar heb je niet zoveel aan. ;)

Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-09 15:02
Beetje raar virusdenk ik als het er voor zorgt dat je ie niet tegelijk met excel kunt gebruiken... ik mis het punt iig, en we hebben verder geen rare dingen, maar ik zal de mogelijkheid eens aankaarten bij collegas... ook al draaien we op alle werkstations een virusscanner etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pedorus
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Dit zijn typisch dingen die onbedoeld door virus(scanners) of add-ons kunnen worden veroorzaakt, doordat ze in een thread die com-messages moet afhandelen gaan zitten wachten op iets anders of compleet andere dingen gaan doen. Vervolgens wacht internet explorer op excel, en bijv. die thread in excel op internet explorer, en staat alles dus vast...

Dit kan zowel aan de Excel als aan de IE kant worden veroorzaakt, dus aan beide kanten zou ik de add-ons eens checken en zoveel mogelijk uitschakelen. Er zijn wel anderen met dit probleem, maar ook weer niet zoveel als bij een overtuigende bug in een van beide programma's denk ik zo. :p

Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten