Toon posts:

Ongebruikelijk verkeer op mijn netwerk volgens google

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Gisteren had ik dit ook al, maar ik hoopte dat het misschien aan google lag, of dat het een bug was, maar nu heb ik het weer.

Als ik dus naar google ga, krijg ik deze melding:
Onze systemen hebben ongebruikelijk verkeer van uw computernetwerk vastgesteld. Op deze pagina wordt gecontroleerd of de verzoeken daadwerkelijk door u worden verzonden en niet door een robot. Waarom gebeurt dit?
En dan moet ik eerst een captcha invullen om door te gaan, overigens kan ik dan wel google normaal gebruiken. De poorten die ik geforward had voor torrents heb ik al dicht gezet.

Dus ik ben bang dat ik misschien in een botnet zit, maar nod32 en Malware bytes hebben helemaal niks gevonden. Ik heb ook RUBotted van Trend Micro geïnstalleerd maar die geeft ook geen meldingen. Het enige andere apparaat dat verbinding heeft is de Android telefoon van mijn zus, zou die ook geïnfecteerd kunnen zijn? Want het ligt niet aan Google neem ik aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Geen buren op je (draadloos) netwerk?

En misschien eens een packet sniffer op je pc installeren?

misschien tellen flinke groepsmails met gmail ook mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:50

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Heb het zelf hier op werk ook een paar keer gehad. Dat zou kunnen komen als er te veel queries naar Google in een bepaalde tijd wordt gedaan. Ik heb iets van 100 tabs open en ze gaan allemaal laden als ik m'n browser start. Nou zijn er maar een paar met Google, maar blijkbaar genoeg om de captcha te triggeren.

Kijk dus eens naar je browser sessie. En met welke browser heb je dit en is dit alleen hiermee, of andere ook?

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
defusion schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 13:42:
Geen buren op je (draadloos) netwerk?

En misschien eens een packet sniffer op je pc installeren?

misschien tellen flinke groepsmails met gmail ook mee?
Nope, volgens de fritzbox dus alleen een Android toestel. En nee, ik denk niet dat het g-mail is.

Wireshark is toch een packetsniffer? Ik heb er wel eens van gehoord, ik heb geen idee hoe het werkt of wat ik zou moeten zien maar ik heb het geinstalleerd en een aantal adressen waren groen of lichtblauw, een IP adres was van shoutcast, wat klopt, maar ook eentje was deze:
http://ip-address-lookup-...&ip=98.232.225.72&x=0&y=0
Er staat dus dat dat adres geblacklist is?
Hero Of Time schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 13:50:
Heb het zelf hier op werk ook een paar keer gehad. Dat zou kunnen komen als er te veel queries naar Google in een bepaalde tijd wordt gedaan. Ik heb iets van 100 tabs open en ze gaan allemaal laden als ik m'n browser start. Nou zijn er maar een paar met Google, maar blijkbaar genoeg om de captcha te triggeren.

Kijk dus eens naar je browser sessie. En met welke browser heb je dit en is dit alleen hiermee, of andere ook?
Hm, ik heb wel Jdownloader aanstaan, het zou kunnen zijn dat die op de een of andere manier iets met google doet, want ik had niet al te veel tabs open, en maar die ene met google. Het zou kunnen zijn dat Google hun beveiliging heeft aangepast, als je vaak zoekt, maar dit was pas de eerste keer vandaag dat ik iets met google wou doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 05:33

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Mag ik deze topic een slinger geven?

Sinds vandaag ineens deze melding ook gehad. Als ik een zoekopdracht geef in FF in de zoekbalk.
Het vreemde is wel dat ook deze melding komt op de laptop van mijn vrouw. Zelfde netwerk alleen zij wifi en ik bekabeld. Dat is een heel ander IP adres.
Kan het misschien te maken hebben dat ik wat series aan het renamen was met TheRenamer?
Verdwijnt deze melding ook met de tijd?

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:25
Dat zou kunnen, vuurt TheRenamer niet toevallig allemaal queries naar Google (of een service die van Google gebruik maakt) af?

En de melding van Google is gebaseerd op je WAN IP-adres, niet op je interne IP-adres ;) Als het goed is hebben jullie beiden hetzelfde WAN IP (www.whatismyip.com om te checken) en dan is het logisch dat je de melding op beide PC's krijgt.

Er is vanaf je IP gewoon een te grote hoeveelheid queries naar Google gestuurd, dan krijg je die melding. Verdwijnt na een tijdje vanzelf weer.

[ Voor 62% gewijzigd door ThinkPad op 12-09-2014 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 05:33

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Zou kunnen dat hij dat doet.. Heb TheRenamer gestopt nu en deinstalleert. Iemand een idee hoelang dat gaat aanhouden? Gebruik nu maar Duckduckgo even voor nood. Nu nog even uitleggen aan mijn vrouw ;)

Oke thanks voor de tip zal het in de gaten houden.

Edit: Alles werkt weer normaal. Paar keer de captcha ingevuld en alles weer normaal.

[ Voor 25% gewijzigd door Sepp14 op 12-09-2014 19:26 ]

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

Pagina: 1