Microsoft nieuwtjes

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Er regelmatig nieuwtjes over Microsoft, zoals beta's van Windows XP.

Je hebt wel eens opmerkingen als "Linux rules" of dezoveelste opmerking over blue screens er tussen door en dan is het ook heel terecht dat ze naar beneden worden gemod naar -1.
Maar ik vind het vaak toch wat te ver gaan. Ook opmerkingen die kritisch zijn naar Microsoft toe worden al snel een flame bait of een troll. Het Microsoft-follow gehalte blijkt nogal hoog te zijn bij sommigen. Natuurlijk moet je niet altijd MS afzeiken, maar het is net alsof kritiek op MS niet meer mag.

Voorbeeld van mezelf. Op het nieuws-forum is mijn nick "SvMp". In de topic over Hailstorm (nieuws: Klachten bij overheid ingediend over Hailstorm) postte ik het volgende:
Gepost door SvMp Donderdag 22 Maart 2001 - 18:48 Score: 0 (Troll)
Zo leuk is het niet... MS demonstreert het nu wel op Mac OS en *nix, maar
dat doen ze puur om hun drang naar overheersing te verbergen.
Als ze dit alleen op MS systemen zouden demonstreren zal het sowieso
niet goed vallen, dus gaan ze laten zien hoe breed inzet baar het is. Maar
zodra ze de kans geven pakken ze de macht wel degelijk.
Het is een troll volgens de moderatie. Is toch onzin? Het is een kritische opmerking waarin ik probeer uit te leggen dat MS ook hier monopolie drift vertoont, maar dit voorlopig even verbergt dus allerlei platforms laat zien. Lijkt me niks mis met deze opmerking.

Vervolgens komt deze reactie op mijn post:
Gepost door Scimitar Donderdag 22 Maart 2001 - 21:11 Score: 2 (Inzichtvol)
Zozo, beetje paranoia hier?

Het is precies zoals hierboven al gezegd wordt, een MS hetze.

Het lijkt in te zijn om anti-microsoft te zijn, en sommige mensen voeren
dat net iets te ver door.
Deze is +2 inzichtvol beoordeeld. Eigenlijk had dit een troll moeten zijn. Want hij flamede richting mijn post door het "paranoia" te noemen. Dus een kritische houding richting het bedrijf Microsoft is paranoia? Geen wonder dat die anti-trust case zowat is geseponeerd!

Ik hou m'n mond voortaan wel in die MS nieuwstopics |:(

* SvMp vindt het jammer dat een kritische houding naar Microsoft toe over een kam wordt geschoren met de flames en trolls richting Microsoft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bombonella
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 04-07 11:43

Bombonella

En als de Bom valt....

Op maandag 26 maart 2001 02:21 schreef svdmeer het volgende:
Gepost door SvMp Donderdag 22 Maart 2001 - 18:48 Score: 0 (Troll)
Zo leuk is het niet... MS demonstreert het nu wel op Mac OS en *nix, maar
niet goed vallen, dus gaan ze laten zien hoe breed inzet baar het is. Maar
zodra ze de kans geven pakken ze de macht wel degelijk.
Het is een slecht beargumenteerde (zoniet een non-beargumenteerde) kritische opmerking,
dus volledige onzin is deze moderatie niet,
je zou er een troll in kunnen zien.
edit:
Blijft lastig dyslexie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• korenwolf
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Mja, wat moet je hier nu van zeggen? Ik zal eens proberen of ik de score die er nu staat kan verdedigen...

In mijn ogen bestaat de reactie uit vier delen:
Zo leuk is het niet... MS demonstreert het nu wel op Mac OS en *nix,
maar
niet goed vallen, dus gaan ze laten zien hoe breed inzet baar het is.
Maar zodra ze de kans geven pakken ze de macht wel degelijk.
Deel 1 van de reactie is meer een soort inleiding, dus die heeft geen invloed op de eindscore.

Dan deel 2 en 4: in principe zijn dat "provocerende stellingen", verder zonder bewijs. Stel dat je reactie alleen uit deze twee delen zou bestaan, dan zou de eindscore vrijwel zeker -1 troll geweest zijn.

Deel 3 van de reactie "redt" het enigszins. Wat daar staat klopt waarschijnlijk en is inzichtvol. Dit deel van de reactie heeft er waarschijnlijk voor gezorgd, dat je niet op -1, maar op 0 staat.

Persoonlijk vind ik dat eigenlijk wel de score die erbij past.
Vervolgens hebben we nog de reactie op jouw post. Inderdaad was het een lichte flame in jouw richting, maar natuurlijk niet alleen in jouw richting. Ik denk dat de poster van deze reactie dat ook terug wou laten slaan op alle andere postings (te merken aan het woordje 'hier', waarmee hij volgens mij de hele thread bedoelde). Toch heb je gelijk en is deze posting te hoog beoordeeld: het had een 0 of een 1 moeten zijn.

Tot slot nog even overall: bovenstaande is mijn eigen mening, maar ik denk dat veel modderators het met me eens zijn.
Ik geloof trouwens graag dat je met de post geen troll, maar juist een kritische opmerking voor ogen had. Bij Tweakers.net kan echter iedereen modden en als je wil reageren moet je het vooral zo goed mogelijk verwoorden, vooral als het ook verkeerd opgevat kan worden. Je moet altijd in het achterhoofd houden, dat niet iedereen na gaat zitten denken over hoe jij het nu precies bedoeld hebt.

Als ik het gepost zou hebben, zou ik het zo gedaan hebben:
Zo leuk is het niet... MS demonstreert het nu wel op Mac OS en *nix, maar dat doen ze alleen maar om te demonstreren dat het breed inzetbaar is: als ze het alleen op MS systemen zouden laten zien, zouden er veel meer mensen commentaar op hebben i.v.m. hun monopoly-positie. De kans bestaat ook nu nog dat ze de definitieve versie alleen op MS systemen implementeren.
Da's praktisch dezelfde inhoud, alleen anders verwoord. Ik denk dat een dergelijke reactie eerder op +1/+2 inzichtvol beland was. :)

* korenwolf hoopt dat hij svdmeer nu overgehaald heeft om toch in MS nieuwstopics te blijven posten. ;)

Never stop seeking what seems unobtainable...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:52

GaMeOvEr

Is een hork.

Ik ben het wel met de argumentatie van Thor-korenwolf eens. (Korenwolf is trouwens best wel een lekker biertje, maar da's off-topic... :P )

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• korenwolf
  • Niet online
Off-topic:
* korenwolf heeft het helaas nog nooit mogen proeven...

Never stop seeking what seems unobtainable...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Op maandag 26 maart 2001 12:25 schreef Thor-korenwolf het volgende:
Off-topic:
* GaMeOvEr heeft het helaas nog nooit mogen proeven...
[off-topicst]
Moet je eens naar de betere drankenzaak toegaan. (Bijvoorbeeld Gall & Gall) die hebben ze dacht ik.

Is een belgisch biertje, procentje of 7 dacht ik.

Op den flesch staat een plaatje van een Hamster. (= Korenwolf)
[\off-topicst]

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cookie
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 13:20
Het lijkt me geen Flamebait, maar ik kan er verder nix over zeggen, omdat ik geen *nix kennis heb... (in ieder geval niet op dat gebied...)
Nu weten we dus op welk gebied GameOver wél expertise heeft :P.

Never trust a computer you can't throw out a window [Steve Wozniak]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Op maandag 26 maart 2001 13:29 schreef testcase het volgende:

[..]

Nu weten we dus op welk gebied GameOver wél expertise heeft :P.
Ghehehehe....

BIEERRRR !!

Nah, ik weet ook nog wel wat van andere dingen gelukkig... ;)

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX
  • Laatst online: 25-08-2022

KeX

Op maandag 26 maart 2001 03:03 schreef Thor-korenwolf het volgende:
*knip*
Tot slot nog even overall: bovenstaande is mijn eigen mening, maar ik denk dat veel modderators het met me eens zijn.
*knip*
Yep, van de vele moddereters is * KeX het absoluut met * KeX Thor-korenwolf eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Je vraag was eigenlijk ook:
Mag je kritiek leveren op M$?
JA
Is het verstandig?
NEE

Probleem met dit soort discussies is dat software een van de moeilijkst te beoordelen dingen is in de computer business, als een Intel sneller is dan een Amd, dan mag je beweren dat een Intel beter is. Als je dan gaat kijken naar bv. M$ tegenover Linux, dan zijn alleen al de uitgangspunten achter de software zo anders dat de mensen die echt fan zijn van het een of ander het nooit zullen waarderen als je zegt dat het anderen beter is.
Daarnaast heb je helaas een van de 'lastigste' kreten gebruikt uit de economie : MACHT, tuurlijk wil M$ macht, want hoe meer macht, hoe meer ze hebben verkocht, hoe meer ze hebben verdiend, en sommige mensen keuren het af, maar M$ doet gewoon precies waarvoor ze zijn opgericht, GELD VERDIENEN.

Wat is nu de moraal van dit verhaal:
Wees soms verstandig, blijf een stukje uit de buurt van dit soort discussies, je moet echt *GOED* over een stukje nadenken om in dit soort posts een beetje score te behalen, en dan is vaak afkraken van 1 van de dingen (ongeacht terecht of niet) niet verstandig.
Nou is het wel je mening, en ik waardeer die mening best, maar T.net is minder geschikt voor meningen, die moet je lekker op GoT plaatsen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX

KeX

Hier is ook een poster (Aikeleer) die het woord macht gebruikt. Dit is dan de in de volgens * TheGhostInc iets inzichtelijkere ;) procmarkt, maar het woordje macht in deze posting is toch weer zo'n trigger. Ergens is macht ook eufemistisch voor rules. Al wordt dit dan vaak in de zegswijze van het negatief streven naar macht gebruikt.

Vaak worden postings met een dergelijke woordkeus neergesabeld. De posting is terwijl ik dit schrijf al van 1 naar nul gestuiterd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvMp
  • Niet online
Wat die post betreft begrijp ik nu die flame bait iets beter. Toch blijf ik het jammer vinden. Ik weet wel dat als ik diezelfde opmerking bv. op Slashdot had gepost, dat het een +2 was geworden, omdat daar een andere mentaliteit heerst.

Net las ik de thread nog ff door en toen kwam ik deze vanmezelf tegen (wist niet eens dat ik die heb gepost):

http://www.tweakers.net/reacties.dsp?Action=Posting&ParentID=286154
Gepost door SvMp Donderdag 22 Maart 2001 - 18:44 Score: -1 (Flamebait)
Het zal mij benieuwen wat daar uit komt. Ik vraag me af of er uberhaupt wel wat mee gebeurt: Die anti-trust zaak is inmiddels - dankzij die zeer rechtvaardige Amerikaanse regering - ook al zo goed als geseponeerd.

Met andere woorden: Is er nog wel sprake van een anti-trust zaak tegen MS en zal er nog wel op een redelijke manier gehoor worden gegeven aan klachten tegen dat bedrijf?
[Reaktie gewijzigd door SvMp]
Deze is -1 ???
Sorry hoor maar hier snap ik helemaal niets van. Het is net alsof half Tweakers.net bij Microsoft werkt of zo. Je mag werkelijk geen kritiek geven op dat bedrijf, zelf niet als het onderbouwd is. Want ik kan in de bovenstaande posting echt geen flame of troll vinden.
Wat ik hier zeg zijn feiten. Laatst stond er een nieuws bericht dat die Anti-trust zaak op een laag pitje is gezet sinds Bush is gekozen. Ook zeggen veel analysten nu dat er geen maatregelen zullen worden genomen tegen MS.
Dus ik zeg dat ik naar aanleiding van het verloop van die anti-trust case betwijvel of de klachten van die Sun en OAL over hailstorm wel gehoor wordt gegeven, en hoppa ik heb een -1 te pakken.

Ik snap het niet meer hoor.

Nu spreek ik trouwens alleen voor mezelf. In het Hailstorm nieuwsbericht, maar ook veel andere MS nieuwberichten vind ik ook vele twijvelachtige -1 flamebaits/trolls.
De wereld is meer Microsoft minded als ik al had gedacht..voor mij staat nu wel vast dat Bills stragegie prima werkt..en de echte Linux/BSD/Unix/Apple gebruikers weten precies wat ik daarmee bedoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX

KeX

Op dinsdag 27 maart 2001 10:34 schreef svdmeer het volgende:

Gepost door SvMp Donderdag 22 Maart 2001 - 18:44 Score: -1 (Flamebait)
Het zal mij benieuwen wat daar uit komt. Ik vraag me af of er uberhaupt wel wat mee gebeurt: Die anti-trust zaak is inmiddels - dankzij die zeer rechtvaardige Amerikaanse regering :r - ook al zo goed als geseponeerd.

Met andere woorden: Is er nog wel sprake van een anti-trust zaak tegen MS en zal er nog wel op een redelijke manier gehoor worden gegeven aan klachten tegen dat bedrijf?
[Reaktie gewijzigd door SvMp]
Deze is -1 ???
Sorry hoor maar hier snap ik helemaal niets van. Het is net alsof half Tweakers.net bij Microsoft werkt of zo. Je mag werkelijk geen kritiek geven op dat bedrijf, zelf niet als het onderbouwd is.
Ik weet niet wat je ge-edit hebt of dat het met andere woorden deel veel later is gekomen, maar het eerste deel van je reactie zegt toch ook eigenlijk niet veel. Het is namenlijk niet onderbouwd. _Jij_ bent het niet eens met MS dus _jij_ vindt de in jouw ogen _niet_ rechtvaardige regering om te :r. Dat :r emoticon is trouwens voor velen ook een trigger om niet al te hoog te modden. In het tweede deel doe je hetzelfde met nette woorden. Een redelijke manier suggereert hier vooral dat wat ze nu doen niet redelijk is. (ff tussendoor; _dit_ alles is niet per se mijn mening maar hooguit een poging tot objectieve post analyse)

Wat betreft de pro-MS lobby. Dat valt mij ook op. Het is eerder een contra-reactie op de heel lang al geldende anti-MS stemming met de daarbij behorende nietszeggende ononderbouwde afpispostings. * KeX denkt niet dat T.net zo MS-minded is, integendeel. Ik denk echter wel dat veel vooral het hele sux/rulez gedoe beu zijn en dat voor reacties op het AMD/intel en het OS gebied veel strenger gekeken wordt. Uit de categorie "waar gehakt wordt vallen spaanders"

Persoonlijk vindt ik je post geen flame al vind ik hem ook niet echt veel meerwaarde hebben. Een 1 gemod zou ik keej vinden al neig ik naar de nul vanwege dat overbodige kotswerpen IMO. Het sarcasme druipt er zonder het kotsen ook wel vanaf en maakt het zelfs sterker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Op dinsdag 27 maart 2001 09:29 schreef KexDaFlex het volgende:
Hier is ook een poster (Aikeleer) die het woord macht gebruikt. Dit is dan de in de volgens * TheGhostInc iets inzichtelijkere ;) procmarkt, maar het woordje macht in deze posting is toch weer zo'n trigger. Ergens is macht ook eufemistisch voor rules. Al wordt dit dan vaak in de zegswijze van het negatief streven naar macht gebruikt.

Vaak worden postings met een dergelijke woordkeus neergesabeld. De posting is terwijl ik dit schrijf al van 1 naar nul gestuiterd.
En terecht :P
Nee, dit zijn van die posts dat iemand wil uitleggen hoe de economie werkt, en dat hij/zij het daar niet mee eens is.
Macht is zelden een streven, wat heeft Intel aan macht, als ze er niks voor krijgen.

Daarnaast is het een beetje een wauwel verhaaltje (in mijn ogen), hij zegt wel van die dingen dat je denkt: Hoe bedoelt ie dat, het kan waar zijn, maar.....
Voorbeeldje van goed gebruik van macht, zonder al te flamen:

Intel heeft zijn macht gebruikt om RDRam erdoor te duwen, dit is niet helemaal gelukt, maar zonder Intel hadden we waarschijnlijk geen RDRam gehad.

Je geeft aan waarvoor ze hun macht die ze hebben als marktleider gebruiken, dus als middel, niet als doel.

* TheGhostInc zit te denken.... het gaat niet perse om de woorden, maar om het idee erachter, mijn posts probeer ik in het midden te houden, nooit echt pro voor dit of dat, deze 2 posts kiezen teveel een kant om echt heel hoog te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 26 maart 2001 02:21 schreef svdmeer het volgende:
Er regelmatig nieuwtjes over Microsoft, zoals beta's van Windows XP.

Je hebt wel eens opmerkingen als "Linux rules" of dezoveelste opmerking over blue screens er tussen door en dan is het ook heel terecht dat ze naar beneden worden gemod naar -1.
Maar ik vind het vaak toch wat te ver gaan. Ook opmerkingen die kritisch zijn naar Microsoft toe worden al snel een flame bait of een troll. Het Microsoft-follow gehalte blijkt nogal hoog te zijn bij sommigen. Natuurlijk moet je niet altijd MS afzeiken, maar het is net alsof kritiek op MS niet meer mag.
Wanneer gaan mensen het eens begrijpen? :(

Als een newsposting gaat over een BETA van XP, dan gaat de newsposting over de BETA van XP, niet over iets anders. Als jij ook maar IETS anders aanhaalt in je posting dat NIET betrekking heeft op de BETA van XP dan ben je offtopic aan het zeuren en verdien je een -1, opgedonderd.

Kritisch zijn over microsoft, daar gaat de newsposting helemaal niet over nl. Die gaat over een BETA van XP. Welk deel van 'off topic' begrijp je dan niet? Zoek het eens op, wellicht begrijp je dan ook dat het veel mensen mateloos de STROT uithangt om telkens weer SUKKELS met hun OFF TOPIC ge-emmer te moeten doorlezen en daarna te moeten down modereren omdat die SUKKELS vinden dat ze zo nodig hun mening, NIET gerelateerd aan het TOPIC van de newsposting, moeten ventileren.

Fijn dat je een mening hebt, maar mijn mening over Linux hoort ook niet thuis in een microsoft thread dus post ik die daar ook niet (voorbeeld). Doe dat dan ook niet met jouw mening.

Dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX

KeX

Op woensdag 28 maart 2001 13:55 schreef Otis het volgende:
...
Game, set and match. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 27 maart 2001 10:34 schreef svdmeer het volgende:
[...]
Dus ik zeg dat ik naar aanleiding van het verloop van die anti-trust case betwijvel of de klachten van die Sun en OAL over hailstorm wel gehoor wordt gegeven, en hoppa ik heb een -1 te pakken.

Ik snap het niet meer hoor.
Zet dan die linsux kernel in je knar eens aan het werk en denk eens na. De newsposting ging over ... een klacht tegen hailstorm. Wat doe jij? je haalt de anti-trust case erbij die ging over.... netscape. Iets met elkaar te maken? nee. Nuttige gedachtengang? nee. Offtopic? ja.
Nu spreek ik trouwens alleen voor mezelf. In het Hailstorm nieuwsbericht, maar ook veel andere MS nieuwberichten vind ik ook vele twijvelachtige -1 flamebaits/trolls.
De wereld is meer Microsoft minded als ik al had gedacht..voor mij staat nu wel vast dat Bills stragegie prima werkt..en de echte Linux/BSD/Unix/Apple gebruikers weten precies wat ik daarmee bedoel.
Het gaat toch GVD niet om het feit of de wereld wel of NIET Microsoft minded is!!! dat heeft er toch helemaal geen ene fuck mee te maken. Het gaat er om of jouw gekrakeel IETS te maken heeft met waarover de newsposting gaat. Als ik in een reactie op de 'klacht tegen hailstorm' newsposting de Java lawsuit aanhaal tussen Sun en MS, is dat OFF TOPIC (Als in: N I E T S M E T H E T O N D E R W E R P T E M A K E N H E B B E N D E). Dom zeveren over 'de wereld is meer microsoft minded dan ik dacht' als je een -1 krijgt omdat je als een linux JEHOVA loopt te blaten, terwijl die beoordeling NIETS te maken heeft met het wel/niet microsoft minded zijn van de moderator maar met het wel/niet OFF TOPIC zijn van jouw gebazel.

Als je niets anders te melden hebt dan alle negatieve dingen rondom MS weer op te kotsen zodra er EEN MS bericht gepost wordt, hou dan je mond. 1 CmdrTaco op deze wereld is meer dan genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cookie
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 13:20
omdat je als een linux JEHOVA loopt te blaten
Ik vermoed dat iedere Jehova's Getuige die dit leest, het wel uit z'n hoofd laat om bij jou aan te bellen :D. Sorry, was een beetje off-topic van mijn kant >:).

Never trust a computer you can't throw out a window [Steve Wozniak]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobco
  • Laatst online: 30-10-2023

Bobco

I used to dream about Verona.

Op woensdag 28 maart 2001 13:55 schreef Otis het volgende:
Wanneer gaan mensen het eens begrijpen? :(
Als een newsposting gaat over een BETA van XP, dan gaat de newsposting over de BETA van XP, niet over iets anders.
En hoe gaan we daar dan verder op reageren? Vergelijkingen met eerdere versies van Windows mogen dus ook niet, want het gaat volgens jou alleen maar over de beta van XP.
Als jij ook maar IETS anders aanhaalt in je posting dat NIET betrekking heeft op de BETA van XP dan ben je offtopic aan het zeuren en verdien je een -1, opgedonderd.
Nuance-knopje vergeten in te duwen? Ik snap best dat je gefrustreerd kunt raken van de zoveelste malloot die volledig off-topic gaat zeuren over X rules en Y zuigt, maar dat kun je ook wel wat subtieler verwoorden.

Bovendien vind ik dat je een produkt heel moeilijk stand-alone kunt beoordelen, de vergelijking met andere produkten laat zien wat de voor- en nadelen zijn.
Fijn dat je een mening hebt, maar mijn mening over Linux hoort ook niet thuis in een microsoft thread dus post ik die daar ook niet (voorbeeld). Doe dat dan ook niet met jouw mening.
Daar heb je in principe natuurlijk gelijk in, maar dan wordt de gespreksstof wel erg beperkt. Produkten worden nu eenmaal altijd met elkaar vergeleken. Dat dan eindelooos dezelfde vergelijkingen worden gemaakt is naar mijn idee niet of nauwelijks te voorkomen.

De hele discussie MS <-> Linux is al eindeloos uitgekauwd, maar krijgt elke keer weer een kans om te beginnen omdat er steeds weer nieuwe versies uitkomen. Mensen zullen nu eenmaal altijd de vergelijking gaan maken, en elke nieuwe versie geeft daar weer aanleiding toe.

With the light in our eyes, it's hard to see.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvMp
  • Niet online
Op woensdag 28 maart 2001 14:09 schreef Otis het volgende:

[..]

Zet dan die linsux kernel in je knar eens aan het werk en denk eens na. De newsposting ging over ... een klacht tegen hailstorm. Wat doe jij? je haalt de anti-trust case erbij die ging over.... netscape. Iets met elkaar te maken? nee. Nuttige gedachtengang? nee. Offtopic? ja.
[..]
Iets is offtopic als je er een secundiar onderwerp bij haalt dat niets met het primaire onderwerp te maken heeft. Als het bijvoorbeeld over overklokken van de Athlon gaat en je haalt er een verhaal over een videokaart bij.
Mijn statement was echter absoluut niet offtopic. Het bericht gaat over klachten van bedrijven over Hailstorm. We weten nog niet hoe dat afloopt, en daar ben ik over aan het speculeren. Dus haal ik de anti-trust case er bij. Ook deze kwam voort uit klachten van bedrijven richting Microsoft. Daar zeg ik een aantal dingen over deze zaak, omdat ik denk dat deze ook een rol gaan spelen bij die hailstorm klachten.
Op woensdag 28 maart 2001 14:09 schreef Otis het volgende:
Als je niets anders te melden hebt dan alle negatieve dingen rondom MS weer op te kotsen zodra er EEN MS bericht gepost wordt, hou dan je mond. 1 CmdrTaco op deze wereld is meer dan genoeg.
OK...dus als jij je zin krijgt zullen de Microsoft topics niet lang worden. Alle kritische postings (zoals de mijne) zijn er dan niet meer en alle postings die een secundiar onderwep aanhalen (volgens jou is toch alles offtopic) zijn er ook niet. Dan blijft er niet veel meer over.
Enkel wat kreten als "mooie graphics" en "hoeveel geheugen zal dit beestje nodig hebben".

En Otis, voortaan mag je wel wat subtieler taalgebruik hanteren. Zo discusseer je toch niet met elkaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 28 maart 2001 14:32 schreef testcase het volgende:

[..]

Ik vermoed dat iedere Jehova's Getuige die dit leest, het wel uit z'n hoofd laat om bij jou aan te bellen :D. Sorry, was een beetje off-topic van mijn kant >:).
hehe :D. Lazen ze het maar... gem. belt hier 1 keer in de 3 weken wel zo'n familie aan. Tegenwoordig sturen ze ook 20 jarige schoonheden op pad, je denkt eerst...whoa who are you! je ziet de wachttoren en denkt... aggut wat zonde *slam* deur dicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
Ik vind het nogal meevallen, ik denk eerder dat er meer linux meelopers zijn als die van MS, maar beiden zijn lame, dus gewoon omlaag modden in dat geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 29 maart 2001 09:09 schreef svdmeer het volgende:
[..]
Iets is offtopic als je er een secundiar onderwerp bij haalt dat niets met het primaire onderwerp te maken heeft. Als het bijvoorbeeld over overklokken van de Athlon gaat en je haalt er een verhaal over een videokaart bij.
Mijn statement was echter absoluut niet offtopic.
*rrrrrt*. Ik vind van wel. Jij vindt van niet. Jij haalt een niet gerelateerde rechtzaak bij het onderwerp. (keywords: 'niet gerelateerd'). Sinds wanneer is het dan WEL on topic? Maar goed, ik begrijp het al: jij wilt net als een aantal anderen, TELKENS weer wanneer er IETS over MS te vertellen valt, negatieve dingen aan het ligt brengen. Is exact hetzelfde als elke keer wanneer er iets over Linux te vertellen valt negatieve dingen over linux aan het licht brengen.

Daar GING het nl. niet over. Het ging over een BETA van een OS. Al wat je dan kunt is zeuren over die BETA. Als het over een klacht gaat van EEN bedrijf over EEN product, dan kun je zeuren over: 1) het bedrijf 2) de klacht 3) het product. Maar niet 4) een ander product of 5) een andere klacht.
Het bericht gaat over klachten van bedrijven over Hailstorm.
Dat heb je toch wel door, vreemd dat je dan gaat bazelen over wat anders
We weten nog niet hoe dat afloopt, en daar ben ik over aan het speculeren.
Geruchten, gespeculeer, horenzeggen gelul: weg ermee: -1, offtopic/overbodig/zinloos. Weet je waarom? Omdat het kroegpraat is wat niets toevoegt aan welke discussie dan ook. Tuurlijk, over het ONDERWERP een gedachtengang ventileren is niet erg. Wel ERG is het gezeik over "Ja, dit tezamen met (ander onderwerp) en (wellicht ander iets volgend uit combinatie huidig onderwerp + ander, offtopic onderwerp) levert wellicht nadelen op!". Ja wellicht ook niet. Doordat je WEL dat offtopic onderwerp er bij haalt krijg je weer een hele subtree van mensen die over dat dingentje vallen, of over de combinatie zeuren. GENOEG! Als je PER SE over die zut wilt zeuren dan bel je Flip Zemanova en ga je een hele avond bazelen over allerlei rechtzaken tegen MS en wat de gevolgen daarvan zijn en wat de oorzaken zijn, en hou de threads vrij van die troep. Moderators moeten die meuk wel doorlezen. En beoordelen.
Dus haal ik de anti-trust case er bij.
En DUS krijg je een -1, ouwehoer.
Ook deze kwam voort uit klachten van bedrijven richting Microsoft. Daar zeg ik een aantal dingen over deze zaak, omdat ik denk dat deze ook een rol gaan spelen bij die hailstorm klachten.
Ja en dus kun je de SUN Java zaak tegen MS er ook bijhalen bij de anti trust case tegen MS: beide zijn rechtzaken.

Zo lus ik er ook nog wel een. De anti-trust case ging over het integreren van de browser in het OS omdat NETSCAPE daar last van gehad zou hebben.

De klacht tegen hailstorm ging over het feit dat Sun doorkreeg dat ze te laat zijn met hun eigen technologie en via de rechter die tijd proberen terug te winnen. Iets heel anders.
OK...dus als jij je zin krijgt zullen de Microsoft topics niet lang worden. Alle kritische postings (zoals de mijne) zijn er dan niet meer en alle postings die een secundiar onderwep aanhalen (volgens jou is toch alles offtopic) zijn er ook niet.
NEEEEEEEE DOMME ZEALOT!!!!! (oops, pleonasme)

HET DOEL VAN HET REAGEREN IS DAT JE REAGEERT MET EEN ON-TOPIC REACTIE OP HETGEEN IS GEPOST ALS NIEUWS.

Moeilijk he! Het reageersysteem is dus NIET bedoeld voor het bekritiseren van bedrijven cq. producten die worden genoemd in het nieuwsbericht.

Dat jij dat wel denkt te moeten, resulteert in vriespunt scores doordat moderators gelukkig WEL doorhebben dat gezeik (want dat is het) op een bedrijf/product niet thuishoort in threads op de site. Microsoft heeft er geen fuck mee te maken. Hetzelfde gaat nl. op voor elk product of bedrijf. Als je niets anders te melden hebt dan je gehersenspoelde GNU sproeipoep, hou dan aub je mond dicht.
Dan blijft er niet veel meer over.
Enkel wat kreten als "mooie graphics" en "hoeveel geheugen zal dit beestje nodig hebben".
Tja, als je met je beperkte capaciteiten niet op iets anders kunt komen dan dat, tja, dan is het jammer. Maar er is ZAT te vertellen over Luna, kijk eens op http://msdn.microsoft.com daar stond laatst nog een heel artikel over hoe je apps moest maken die EN op Luna EN op de oude GDI draaiden, wat in de nieuwe GDI+ zit etc etc.

Maar nee, jij moet zeuren over een negatieve dingen. Want tja, dat is nu eenmaal wat er verteld moet worden, wat nuttig is. Telkens opnieuw.
En Otis, voortaan mag je wel wat subtieler taalgebruik hanteren. Zo discusseer je toch niet met elkaar?
Ik 'discussier' op het niveau dat ik denk dat past bij mn discussiepartner. Iemand die chronisch een bepaald bedrijf loopt af te zeiken omdat hij toevallig een strakke plasser krijgt van een foto van Linus of bij het zien van een bash-prompt zal anders toegesproken moeten worden dan iemand die wel weet wat on- en offtopic is.

Dit is de 3e posting die ik wijd aan jouw gepoep in een willekeurige thread. Als je het nu NOG niet snapt wat het punt is (EN NEE DAT HEEFT NIETS MET MICROSOFT (oops, dat snap je niet, wacht: M1CKEY$LOTH) TE MAKEN), tja... lees de FAQ eens door zou ik zeggen.

En kap met het gezealot op t.net. voor je het weet zit je onder 0 met je karma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX

KeX

Op donderdag 29 maart 2001 09:09 schreef svdmeer het volgende:
*knip*
OK...dus als jij je zin krijgt zullen de Microsoft topics niet lang worden
*knip*
Gaarne, gaarne, gaarne. Dat betekent namelijk dat ik mijn zuurverdiende modpointjes niet hoef weg te geven aan een ellenlange draad met dezelfde type reacties die bij elke willekeurige MS-gerelateerde draad (ongeacht het werkelijke onderwerp) langskomen. Scheelt me veel leeswerk en geeft meer voldoening omdat ik dan waarschijnlijk relatief meer omhoog mag zetten.

edit:
replace d with t until grammar is correct
Pagina: 1