Er regelmatig nieuwtjes over Microsoft, zoals beta's van Windows XP.
Je hebt wel eens opmerkingen als "Linux rules" of dezoveelste opmerking over blue screens er tussen door en dan is het ook heel terecht dat ze naar beneden worden gemod naar -1.
Maar ik vind het vaak toch wat te ver gaan. Ook opmerkingen die kritisch zijn naar Microsoft toe worden al snel een flame bait of een troll. Het Microsoft-follow gehalte blijkt nogal hoog te zijn bij sommigen. Natuurlijk moet je niet altijd MS afzeiken, maar het is net alsof kritiek op MS niet meer mag.
Voorbeeld van mezelf. Op het nieuws-forum is mijn nick "SvMp". In de topic over Hailstorm (nieuws: Klachten bij overheid ingediend over Hailstorm) postte ik het volgende:
Vervolgens komt deze reactie op mijn post:
Ik hou m'n mond voortaan wel in die MS nieuwstopics
* SvMp vindt het jammer dat een kritische houding naar Microsoft toe over een kam wordt geschoren met de flames en trolls richting Microsoft
Je hebt wel eens opmerkingen als "Linux rules" of dezoveelste opmerking over blue screens er tussen door en dan is het ook heel terecht dat ze naar beneden worden gemod naar -1.
Maar ik vind het vaak toch wat te ver gaan. Ook opmerkingen die kritisch zijn naar Microsoft toe worden al snel een flame bait of een troll. Het Microsoft-follow gehalte blijkt nogal hoog te zijn bij sommigen. Natuurlijk moet je niet altijd MS afzeiken, maar het is net alsof kritiek op MS niet meer mag.
Voorbeeld van mezelf. Op het nieuws-forum is mijn nick "SvMp". In de topic over Hailstorm (nieuws: Klachten bij overheid ingediend over Hailstorm) postte ik het volgende:
Het is een troll volgens de moderatie. Is toch onzin? Het is een kritische opmerking waarin ik probeer uit te leggen dat MS ook hier monopolie drift vertoont, maar dit voorlopig even verbergt dus allerlei platforms laat zien. Lijkt me niks mis met deze opmerking.Gepost door SvMp Donderdag 22 Maart 2001 - 18:48 Score: 0 (Troll)
Zo leuk is het niet... MS demonstreert het nu wel op Mac OS en *nix, maar
dat doen ze puur om hun drang naar overheersing te verbergen.
Als ze dit alleen op MS systemen zouden demonstreren zal het sowieso
niet goed vallen, dus gaan ze laten zien hoe breed inzet baar het is. Maar
zodra ze de kans geven pakken ze de macht wel degelijk.
Vervolgens komt deze reactie op mijn post:
Deze is +2 inzichtvol beoordeeld. Eigenlijk had dit een troll moeten zijn. Want hij flamede richting mijn post door het "paranoia" te noemen. Dus een kritische houding richting het bedrijf Microsoft is paranoia? Geen wonder dat die anti-trust case zowat is geseponeerd!Gepost door Scimitar Donderdag 22 Maart 2001 - 21:11 Score: 2 (Inzichtvol)
Zozo, beetje paranoia hier?
Het is precies zoals hierboven al gezegd wordt, een MS hetze.
Het lijkt in te zijn om anti-microsoft te zijn, en sommige mensen voeren
dat net iets te ver door.
Ik hou m'n mond voortaan wel in die MS nieuwstopics

* SvMp vindt het jammer dat een kritische houding naar Microsoft toe over een kam wordt geschoren met de flames en trolls richting Microsoft