Type schermpaneel in laptops

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:39

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Het zou voor mij en vast een aantal mensen met mij, erg fijn zijn als je in de categorie Laptops het type schermpaneel kon filteren. Ik zoek nml een laptop met een IPS-paneel, en dat is nou juist een van de moeilijkere dingen om te achterhalen in laptopspecs (gek genoeg). Dus ik weet dat het lastig is, maar juist daarom is het iets voor de PW om erin te hebben.

En als we toch bezig zijn: keuze tussen spiegelend en mat scherm. Zelfde verhaal eigenlijk: moeilijk in specs te vinden, tussen toppertje om dat in de PW te kunnen kiezen :)

En nog een: multitouch-selectie is een beetje raar. Wat betekent "nee"? Is dat "geen multitouch, en dus singletouch" of is dat "geen touchscreen". Lijkt me handig om de labels van de keuzes beschrijvender te maken.

日本!🎌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:57

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Niet iedere fabrikant is even eenduidig in het opgeven van paneelspecificaties. Dus of dat werkbaar is op korte termijn, weet ik niet. Ook ben ik laatst met een collega van mijn werk beziggeweest om een laptop uit de pricewatch te bestellen bij de betreffende winkel; deze moest zowel glossy als matte verkrijgbaar zijn, maar één daarvan konden/wilden ze niet leveren...erg vaag.

Multitouch betekent gewoon twee of meer aanraakpunten tegelijk. De meeste goedkope touchscreen (bijvoorbeeld bij tabletsof goedkope netbooks, vaak ook nog non-capacitive) hebben een 'single touch'.

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Ik doel ook niet per se op de korte termijn. Als op de lange termijn dit meegenomen kan worden is de specs, bijvoorbeeld vanaf morgen bij alle nieuwe entries, dan helpt dat al. Dan krijg je dus keuzes als "paneeltype: TN/VPA/IPS/onbekend", zelfde voor glossy/mat. En als ze beide leverbaar zijn, dan staan ze natuurlijk ook beide in de PW :) Maargoed, zoals ik al zei, juist omdát het zo moeilijk is om achter het paneeltype te komen, zou het in de PW zo'n meerwaarde hebben (niet voor de contentbeheerders, maar voor de gebruikers dan dus ;))

Ik snap wat multitouch betekent, ik doel erop dat "multitouch: nee" onduidelijk is. Dat kan betekenen singletouch, of helemaal geen touchscreen. Dus ipv "maakt niet uit / ja / nee" zou ik de keuzes hernoemen/omschrijven naar bijv "maakt niet uit / multitouch / singletouch / geen touch", want dan is duidelijk wat je selecteert.

日本!🎌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-09 03:32

PcDealer

HP ftw \o/

Voor IPS moet je een workstation class laptop hebben zoals de Dell Precision, HP Elitebook Mobile Workstation en Lenovo W-series.

[ Voor 7% gewijzigd door PcDealer op 21-05-2012 15:18 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Nou niet altijd meer dus, nu ook de luxere consumentenproducten met IPS-panelen komen. Bovendien ben je bij zo'n workstation laptop ook niet 100% zeker van een IPS-paneel, dus de spec is nog steeds "nodig" om te achterhalen of ie nou TN of IPS of iets anders heeft.

Anders kun je bij desktop monitors ook wel zeggen "je moet er gewoon een van meer dan €1000 nemen", want daar schieten wij als PW-gebruikers niet zoveel mee op :)

[ Voor 23% gewijzigd door _Thanatos_ op 21-05-2012 21:24 ]

日本!🎌