Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Software voor website monitoring op de server

Pagina: 1
Acties:
  • 316 views

Verwijderd

Topicstarter
Beste Allemaal,

Ik ben op zoek naar een programma die bijhoudt welke gebruiker op welke website is geweest en daarvan de gegevens opslaat. Google bracht mij helaas niet de gewenste programma`s.

Kan iemand mij een tip geven?

Alvast bedankt.

Verwijderd

IIS?

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Waar heb je dan op gezocht en waarom voldeed wat je hebt gevonden niet?

Google zelf heeft notabene "Google Analytics" waarmee dit kan. Google op "website analysis" of "website statistics".

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Verwijderd

Topicstarter
Herko_ter_Horst schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 12:27:
Waar heb je dan op gezocht en waarom voldeed wat je hebt gevonden niet?

Google zelf heeft notabene "Google Analytics" waarmee dit kan. Google op "website analysis" of "website statistics".
Klopt maar daarmee meet je enkel de statistieken van een bepaalde website. Het gaat mij erom wat alle SBS gebruikers zoal uitspoken.

Verwijderd

Misschien is het verstandig om je setup te vermelden?..

Verwijderd

Zoek je niet gewoon iets als Nimbus?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Verwijderd schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 12:19:Google bracht mij helaas niet de gewenste programma`s.
Wat bracht het wel? Wat voldoet waarom niet?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• TheRookie
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

Het meest voor de hand liggend is een proxy tussen het modem/router en de werkstations hangen.

Wellicht ben ik een open deur aan het intrappen, maar je bent je ervan bewust dat zo'n tool niet "zomaar" mag implementeren c.q. de data gebruiken?
Voorwaarden controle
Controle van e-mail en internet is op zich niet verboden. Uw werkgever is bevoegd om op basis van zijn gezagsbevoegdheid voorwaarden te stellen aan het gebruik van e-mail- en internetfaciliteiten of bepaalde soort gebruik te verbieden. De controle moet wel in een redelijke verhouding staan tot de belangen van de werknemers. In het algemeen dient uw werkgever rekening te houden met het recht op vertrouwelijke communicatie van werknemers. Voordat uw werkgever start met de controle, moet hij het doel bepalen waarvoor de controle noodzakelijk is. De doeleinden stellen voorwaarden en beperkingen aan de omvang en de wijze van controle. Doeleinden van controle kunnen zijn: systeem- en netwerkbeveiliging, beschermen van bedrijfsgeheimen en kosten- en capaciteitsbeheersing. Vaak kan volstaan worden met een kortdurende gerichte controle bij een vermoeden van misbruik. Het controleren van de werknemer door middel van bijvoorbeeld het openen van post of door visitatie valt niet onder de reikwijdte van de Wet bescherming persoonsgegevens.
<knip>

Voorwaarden (heimelijke) controle e-mail en internet
(Heimelijke) controle is op incidentele basis onder voorwaarden toegestaan. Hiervan moet voorafgaand melding gemaakt worden bij de ondernemingsraad. Er dient echter wel sprake te zijn van een redelijke verdenking, een vermoeden van een strafbaar feit of een ongeoorloofde handeling ten aanzien van een of meerdere medewerkers die een dergelijke inzet rechtvaardigen. Hierbij is vereist dat andere middelen zijn uitgeput en dat er een zwaarwichtig belang van de organisatie in het geding is.

Rechters hebben zich veelvuldig uitgesproken over de controle bij het gebruik van e-mail en internet. De uitspraken laten zien dat bij ontslag (op staande voet) vanwege misbruik van e-mail- en internetfaciliteiten, onafhankelijk of er nu wel of niet gedragsregels of een protocol aanwezig is, dit ontslag in de meeste gevallen gerechtvaardigd wordt geacht. De aanwezigheid van een protocol wordt in de meeste uitspraken wel meegewogen als een relevante factor. Ook om die reden is het voor organisaties veiliger om een duidelijk beleid te hebben. Echter de afwezigheid van een dergelijk beleid is nog geen rechtvaardiging voor de handelswijze van betrokken werknemers. Want ook zonder expliciete gedragsregels behoren werknemers te weten wat wel of niet acceptabel is. Zie verder het CBP rapport ‘Goed werken in netwerken’.
bron

[ Voor 100% gewijzigd door TheRookie op 16-05-2012 12:41 . Reden: typo + quote ]

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 30-11 15:27

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Ik mis nu eigenlijk wat uitleg welke tooling je allemaal gevonden hebt, en waarom deze niet voldeden. Het enige wat je aangeeft is dat "Google niet bracht wat je zocht", maar daar kunnen we niet zoveel mee.

Verder geef je geen enkele randvoorwaarde aan:
  • Wat is het budget
  • Op welk OS moet de software komen te draaien
  • Moet de tooling in een Windows of Unix/Linix omgeving komen te draaien
  • etc.
Vanwege een te onduidelijke topicstart gaat dit topic dan ook op slot. Ik raad TS aan om nog even goed het algmene beleid door te lezen, en dan met name het stuk waarin de eisen aan een topicstart worden uitgelegd :)

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.