Apple verkoopt niet aan bedrijven die ICT gerelateerd zijn

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basset
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-10 13:50
Ik probeer zojuist op mijn werk een macbook te kopen voor een collega, krijg ik doodleuk te horen dat wij een ict bedrijf zijn en dat Apple sinds 3 weken niet meer direct aan dit soort bedrijven mag verkopen.

Ik moet zeggen dat ik enigsinds overdonderd was, dat Apple mij geen laptop wilde verkopen.

Zijn er meer mensen die deze ervaring hebben?

Houd dat niet meteen in dat nagenoeg alle bedrijven waar enige technische bedrijvigheid waar computers bij betrokken worden afgeserveerd worden en maar bij resellers hun product (en support) moeten gaan afnemen?

Hop,hop,hop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Dit lijkt me meer iets voor het Shopping Forum, dus een move die kant op :)

MS > SF

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15-10 13:08

Nox

Noxiuz

Echt enorm schokkend klinkt dit mij niet in de oren, waarom Apple dit zou doen is mij volstrekt onbekend maar volgens mij mag dit gewoon.

Ik denk dat je inderdaad bij een reseller (Mediamarkt :') ofzo...) moet aankloppen om alsnog een macbook te kopen.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big Womly
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01-09 13:39

Big Womly

Live forever, or die trying

Hebben ze ook een reden opgegeven waarom?

When you talk to God it's called prayer, but when God talks to you it's called schizophrenia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wceend
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-09 07:54
de arrogantie van een monopolist zou ik bijna zeggen.
Het is hun goed recht maar het geeft toch wel aan dat ze redelijk veel zelfvertrouwen hebben.
Als een Dell of een HP dit doet breekt de hel los.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:13

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

basset schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 11:53:
Houd dat niet meteen in dat nagenoeg alle bedrijven waar enige technische bedrijvigheid waar computers bij betrokken worden afgeserveerd worden en maar bij resellers hun product (en support) moeten gaan afnemen?
Een beetje bedrijf heeft toch een standaard ICT-producten leverancier waar je ook zulke zaken besteld?

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
gewoon via een andere leverancier bestellen. Ik zie hier echt niet het schokkende/speciale van in. Dat doen genoeg andere producenten ook maar in andere markten, en daar hoor je ook niemand over.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

dit soort bedrijven
Bedoel je dat je als pak-em-beet dierenwinkel wel, maar als USBdiskverkoper niet direct bij Apple mag kopen? Dat vind ik een erg ander verhaal dan een eenvoudige en beter te begrijpen regel enkel te verkopen aan particulieren. Bah.

Staat ergens schriftelijk de grens aangegeven of ben je overgeleverd aan de willekeur van degene die het bepaald? En waarom niet gewoon als 'particulier' bestellen?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sup4rdurt
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-10 11:19
Mischien i.v.m. facturatie?

Why waste time say lot word when few word do trick? | Tweakblog: durt.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basset
SinergyX schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 12:14:
[...]

Een beetje bedrijf heeft toch een standaard ICT-producten leverancier waar je ook zulke zaken besteld?
Ware het niet dat wij weinig apple kopen en om dat bijvoorbeeld een ontspiegeld scherm een optie is, zie ik dit niet meteen terug bij resellers.

Valt wel op dat dit komt vlak na dat hele garantieverhaal en applecare en zo.

Maar goed,

idd particulier kopen kan nog, als bij ifactors of a-mac. Echter ben ik benieuwd of je dan ook alle opties kan kiezen.

US keyboard, ontspiegeld scherm etc.

[ Voor 25% gewijzigd door basset op 16-05-2012 12:57 ]

Hop,hop,hop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-03 21:48
Misschien zijn ze bang dat je ze koopt met het doel om ze te verkopen? beats me verder, maar idd, gewoon lekker in de winkel kopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basset
thijszor schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 12:58:
Misschien zijn ze bang dat je ze koopt met het doel om ze te verkopen? beats me verder, maar idd, gewoon lekker in de winkel kopen :)
Dat is het dus ook. Dat moet wel.

Hop,hop,hop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Ik denk eerder ivm. het afsluiten van een evt. SLA: bedrijven als bijv. HP en Dell geven (als ik de verhalen mag geloven) betere garantie en support (Next Business Day e.d.) aan grotere zakelijke afnemers dan aan "doorsnee consumenten".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-10 19:18

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Iva_Bigone schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 13:05:
[...]
Ik denk eerder ivm. het afsluiten van een evt. SLA: bedrijven als bijv. HP en Dell geven (als ik de verhalen mag geloven) betere garantie en support (Next Business Day e.d.) aan grotere zakelijke afnemers dan aan "doorsnee consumenten".
Bij HP bepaald het soort produkt de garantie. Zakelijke lijnen hebben vaak meer en uitgebreidere garantie. Ze kosten echter ook meer. Deze garantie is echter voor elk soort klant gelijk.

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AP3X
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Had je de bestelling gedaan via de reguliere store of store voor bedrijven ?
Wellicht zit daar nog een verschil ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:05
basset schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 12:55:
idd particulier kopen kan nog, als bij ifactors of a-mac. Echter ben ik benieuwd of je dan ook alle opties kan kiezen.

Ik weet niet precies hoe jij particulier/zakelijk onderscheidt maar bij APR's als Amac kun je ook op bedrijfsnaam aankopen doen.

Amac heeft bovendien anti-glare 15" MBP's vaak gewoon op voorraad. Alleen met US keyboard wordt het waarschijnlijk alsnog een BTO....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13:45
basset schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 12:55:
[...]

Ware het niet dat wij weinig apple kopen en om dat bijvoorbeeld een ontspiegeld scherm een optie is, zie ik dit niet meteen terug bij resellers.

Valt wel op dat dit komt vlak na dat hele garantieverhaal en applecare en zo.

Maar goed,

APR's kunnen gewoon een BTO bestellen voor je.
Pagina: 1