Simcard modem gezocht

Pagina: 1
Acties:

• Focus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-02 17:22
Ik ben op zoek naar naar een oplossing om met een sim card en een modem naar een 'ouderwetse' telefoonlijn te bellen.
Daar werd eerst een nokia phone card voor gebruikt (pcmcia) icm een oud compaq laptopje maar deze moet vervangen worden. Nieuwe laptops worden niet meer geleverd met pcmcia sloten en mochten deze er wel zijn dan is de nokia software niet meer compatible met windows 7.

Weet iemand of er andere produkten zijn die dit ondersteunen? Uiteindelijk moet het als modem onder windows gezien worden, de software verreist dit.

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-02 14:36
Focus schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 11:37:
Ik ben op zoek naar naar een oplossing om met een sim card en een modem naar een 'ouderwetse' telefoonlijn te bellen.
Daar werd eerst een nokia phone card voor gebruikt (pcmcia) icm een oud compaq laptopje maar deze moet vervangen worden. Nieuwe laptops worden niet meer geleverd met pcmcia sloten en mochten deze er wel zijn dan is de nokia software niet meer compatible met windows 7.

Weet iemand of er andere produkten zijn die dit ondersteunen? Uiteindelijk moet het als modem onder windows gezien worden, de software verreist dit.
o.a. Dell heeft laptops waar je direct je simcard in kan proppen. Misschien is dat iets??

iRacing Profiel

• Invisible_man
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08:56
kroegtijger schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 13:44:
[...]

o.a. Dell heeft laptops waar je direct je simcard in kan proppen. Misschien is dat iets??
De vraag is of je het dan als inbelmodem kan gebruiken en niet alleen als internetdongle.

Je kan ook kijken naar een serieel gsm-modem (eventueel met usb naar serieel converter) als het je gaat om een inbelvebinding.

Ook zijn er wel PSTN-modems op usb die je in combinatie met je huidige nokia kan gebruiken.

Wat wil je uiteindelijk bereiken eigenlijk?

• Greenfielt
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06-11-2023
http://www.routershop.nl/...umts-hsdpa-7-2-router.htm
  • SIM-lock vrije UMTS router
  • Werkt met iedere provider!
  • 2 LAN poorten
  • Geïntregreerd accesspoint
  • RJ-11 aansluiting voor telefonie
  • 7,2Mbps down en 5,76Mbps up
Zoiets? :)

• Focus
Invisible_man schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 13:48:
[...]

De vraag is of je het dan als inbelmodem kan gebruiken en niet alleen als internetdongle.

Je kan ook kijken naar een serieel gsm-modem (eventueel met usb naar serieel converter) als het je gaat om een inbelvebinding.

Ook zijn er wel PSTN-modems op usb die je in combinatie met je huidige nokia kan gebruiken.

Wat wil je uiteindelijk bereiken eigenlijk?
Inbellen op een analoog modem.

• Focus
Greenfielt schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 13:52:
http://www.routershop.nl/...umts-hsdpa-7-2-router.htm
  • SIM-lock vrije UMTS router
  • Werkt met iedere provider!
  • 2 LAN poorten
  • Geïntregreerd accesspoint
  • RJ-11 aansluiting voor telefonie
  • 7,2Mbps down en 5,76Mbps up
Zoiets? :)
Deze kan niet ouderwets analoog bellen helaas :'(

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02:16
Kun je geen telefoon verbinden via BT en gebruiken als modem?
Anders misschien een verloopje van PCMCIA naar de opvolger?

• Invisible_man
Focus schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 14:12:
[...]

Inbellen op een analoog modem.
Wat ik al dacht ja (dus de meeste oplossingen met met mobiel internet gaan niet op), heb je een seriële poort op je laptop? Zo ja zou je kunnen kijken naar een industrieel gsm-modem zoals Siemens Insys modems.

• Focus
Invisible_man schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 14:19:
[...]

Wat ik al dacht ja (dus de meeste oplossingen met met mobiel internet gaan niet op), heb je een seriële poort op je laptop? Zo ja zou je kunnen kijken naar een industrieel gsm-modem zoals Siemens Insys modems.
Laptop moet nog worden aangeschaft dus we zouden er 1 kunnen nemen met seriele poort, ik ga eens zoeken op siemens insys.

• Invisible_man
Focus schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 14:42:
[...]

Laptop moet nog worden aangeschaft dus we zouden er 1 kunnen nemen met seriele poort, ik ga eens zoeken op siemens insys.
Het meeste van dit modemspul wat jij zoekt (vaste lijn en GSM) is op basis van een seriële aansluiting, dus als je een laptop met z'n poort kan vinden (zijn er wel nieuw, is alleen even zoeken) heb je qua modem al heel wat meer keus.

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Volgens mij kun je in Windows XP gewoon een inbelverbinding maken hoor, ik heb voor het werk een laptop die ook moet inbellen naar de server om een vpn verbinding op te zetten. Dat is een Dell Latitude.

• Invisible_man
Bartjezz schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 15:26:
Volgens mij kun je in Windows XP gewoon een inbelverbinding maken hoor, ik heb voor het werk een laptop die ook moet inbellen naar de server om een vpn verbinding op te zetten. Dat is een Dell Latitude.
We hebben het hier niet over VPN verbindingen over internet, maar over ouderwets inbellen met een telefoonmodem zoals je in de jaren negentig deed (met van die leuke piep en kraak geluiden). Dat wordt hedendaags nog veel gebruikt om machine to machine verbindingen te maken tussen bijvoorbeeld je laptop en een industriële (plc) installatie. Het is dan ook meer een kwestie van hardware (modem) dan software.

[ Voor 3% gewijzigd door Invisible_man op 16-05-2012 15:55 ]

Pagina: 1