Hallo,
Ik werk als student nu al bijna 9 jaar in een supermarkt. Hier heb ik een 0-uren contract. Op dit moment ben ik 24 en ik zit vanaf ongeveer mijn 20ste in functiegroep C en functiejaar 0. Dus C0, daarvoor zat ik in A0.
Nu las ik in de CAO onderstaande tekst:
Ik zit dus vanaf mijn 20ste in C0. Maar klopt het dat ik al een paar functiejaren omhoog had moeten gaan, ondanks een 0-uren contract?
Groet,
Maxcim.
Ik werk als student nu al bijna 9 jaar in een supermarkt. Hier heb ik een 0-uren contract. Op dit moment ben ik 24 en ik zit vanaf ongeveer mijn 20ste in functiegroep C en functiejaar 0. Dus C0, daarvoor zat ik in A0.
Nu las ik in de CAO onderstaande tekst:
Link naar volledige CAO: http://www.cnvdienstenbon...elenbedrijf-2011-2013.pdfArtikel 20
4.
a.
Behoudens de situatie zoals bedoeld in lid 5 worden aan de werknemer in de functiegroep A die
na het bereiken van de 18-jarige leeftijd één jaar in de functiegroep heeft doorgebracht, één
functiejaar toegekend. Behoudens de situatie zoals bedoeld in lid 5 worden aan de werknemer in
de functiegroepen B t/m E die na het bereiken van de 18-jarige leeftijd respectievelijk één, twee
of drie jaren in de functiegroep heeft doorgebracht, respectievelijk één, twee of drie functiejaren
toegekend. Aan de werknemer in de functiegroepen B tot en met E die na het bereiken van de
23-jarige leeftijd respectievelijk vier of vijf jaren in de functiegroep heeft doorgebracht, waarbij
maximaal drie jaren meetellen die voor het bereiken van de 23-jarige leeftijd in de functiegroep
zijn doorgebracht, worden respectievelijk vier of vijf functiejaren toegekend.
De toekenning geschiedt steeds per 1 januari van enig jaar. Een onderneming die op structurele
basis van de datum van 1 januari wil afwijken is hiertoe na melding bij de Vaste Commissie
(artikel 30) gerechtigd. De datum van toekenning mag dan niet later vallen dan 1 april van enig
jaar.
b.
Aan de werknemer die in de functiegroepen B t/m D wordt na het bereiken van de 17-jarige
leeftijd één jaar in de betreffende functiegroep heeft doorgebracht, één functiejaar toegekend.
Aan de werknemer die in de functiegroepen B t/m D wordt na het bereiken van de 17-jarige
leeftijd twee jaar in de betreffende functiegroep heeft doorgebracht, een tweede functiejaar
toegekend.
c.
De werknemer in de functiegroepen F t/m I heeft na vijf functiejaren tenminste aanspraak op het
in de loonschalen bij vijf functiejaren vermelde bedrag.
5.
Aan de werknemer in de groepen D en E kan éénmaal de toekenning van een functiejaar worden
onthouden indien de werknemer aantoonbaar onvoldoende functioneert. In dat geval zal de
werkgever dit grondig gemotiveerd schriftelijk aan de werknemer mededelen.
Ik zit dus vanaf mijn 20ste in C0. Maar klopt het dat ik al een paar functiejaren omhoog had moeten gaan, ondanks een 0-uren contract?
Groet,
Maxcim.