Toon posts:

Tsja.. hier wordt ik niet vrolijk van :(

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus een Abit KT7-Raid in combinatie met een Maxtor DiamondMax 40+ schijf van 40,9 Gig. Ik heb dat ding dus aangesloten op de ATA100 controller en in windows 98 haalde ik altijd een index van rond de 19000 (wat ik op zich al te langzaam vind).

Afbeeldingslocatie: http://people.a2000.nl/cfsimoni/drive.jpg

Nu heb ik win2k geinstalleerd en (zie plaatje) nu is de performance van de schijf echt :r.

Heb al de win2k Udma patch die in het forum genoemd wordt geprobeerd, maar ik krijg de snelheid niet omhoog.

Zo kan ik hem volgens mij net zo goed op de normale controller aansluiten :( Iemand nog ideeën of tips ?

(PS: heb de laatste versie highpoint bios en drivers en ook de laatste versie 4-in-1 drivers geinstalleerd, dus dat zit allemaal goed)

Verwijderd

k wil eigenlijk wel ff weten waar je dat progje vandaanhaalt...
Verder zou ik win2k via de normale udma 66 installeren, dan pas aansluiten op de ata100.

Verwijderd

Topicstarter
Progje is SiSoft Sandra Pro 2001..

Verwijderd

Topicstarter
Maar het meest verbazende komt nu :

Afbeeldingslocatie: http://people.a2000.nl/cfsimoni/drive2.jpg

Kijk dat er problemen waren met de ATA100 controller weet ik .. Maar nu heb ik hem op de ATA66 aangesloten en zie de resultaten .. :'(

Heb ik een gare schijf ? of ligt het aan een IRQ conflict !? Wie helpt me ?

Verwijderd

Ik had ook een KT7 met Maxtor 7200rpm 40GB en het zelfde probleem als jij, misschien nog wel erger. DMA aan- of uitzetten hielp niet, VIA 4-in-1 drivers hielpen niet: SiSoft Sandra waardeerde mijn Maxtor nog lager dan de laagste 5400rpm :'(

Met een average accesstime van 120ms en een random read van onder de 1MB/s dacht ik echt dat het aan mijn schijf lag! Maar bij iemand anders werkte de schijf wel gewoon goed... vaag! |:(

Toen was ik het zat en heb ik een SCSI schijf genomen (QAtlas10K-II), eerst van iemand even geprobeerd en toen overgekocht.

In elk geval, andere merken IDE HDDs werken gewoon goed (heb nu IBM DTLA-45), 7.6ms en 3.8ms met mn SCSI schijf, zó hoort het :Y)

Verwijderd

Topicstarter
Tsja ik denk dat ik ook maar eens van iemand een andere schijf ga uitproberen dan. Heb sowieso al vaak gelezen dat de Abit KT7 borden (KT133 chipset) soms willen vloeken met maxtor schijven :(

Aan de andere kant zou het ook wel eens aan windows 2000 kunnen liggen. Heb even de IRQ's van Windows 2000 met die van Windows 98SE vergeleken en wat blijkt:

In windows 2000 op IRQ 11:
- Highpoint ATA100 Controller
- USB controller 2x
- Viper 550 Videokaart
- 3COM Netwerkkaart

In windows 98 op IRQ 11:
- Highpoint ATA100 Controller
- ACPI IRQ Holder for PCI bus

Heb toch zo'n idee dat al die apparaten op IRQ 11 niet zo bevorderlijk is voor de performance. Krijg de IRQ's ook niet ingesteld met windows 2000. Windows 98 wel.. Dus voorlopig dan maar Windows 98 of iemand anders moet een oplossing hebben..

Verwijderd

irq maaklt geen kont uit volgens mij.

ik heb 9 apparaten onder irq 9 zitten.

Het is ook maar een benchmark verkijk je daar niet op. Merk je geen verschil in windows zelf dan zou ik lekker w2k erop laten staan.

Verwijderd

Hoe kom je eigenlijk aan die drop-down menu's links van je grafiek? Die heb ik niet. En ik heb toch echt de allerlaatste SiSoft Sandra 2001 Pro.

Verwijderd

Op maandag 26 maart 2001 04:38 schreef HlpDsK het volgende:
Hoe kom je eigenlijk aan die drop-down menu's links van je grafiek? Die heb ik niet. En ik heb toch echt de allerlaatste SiSoft Sandra 2001 Pro.
Toch wel de laatste versie die op 18 maart is gereleased (2001 se?) staat gewoon op de website.

Niet dat ik hem thuis heb, zal hem toch maar ff neerhalen. :)

Verwijderd

Topicstarter
Zou je graag helpen aan de link naar de volledige versie, maar das illegaal en daar doen wij niet aan heh :7 Anders mail me maar (afcajax@usa.net) :)
Op maandag 26 maart 2001 04:38 schreef HlpDsK het volgende:

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14:37

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Volgens mij is die score zeer normaal d8 ik hoor. :?

Ik bedoel, een beetje schijf van tegenwoordig haald 18/19 Mb/sec. :Z

So? :Z

Whatever.

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-05 16:53

Beaves

Usque ad Finem

Ik bedoel, een beetje schijf van tegenwoordig haald 18/19 Mb/sec.
Ik haal anders in single mode (dus geen RAID) hogere scores met mijn Quantum LM+. Maar aangezien dit met RAID is gemeten valt dit erg tegen!

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

Verwijderd

Topicstarter
Ja maar van een beetje ATA100 schijf mag je wel verwachten dat ie minimaal 30 Mb/s haalt :(
Op maandag 26 maart 2001 10:41 schreef meendering het volgende:
Volgens mij is die score zeer normaal d8 ik hoor. :?

Ik bedoel, een beetje schijf van tegenwoordig haald 18/19 Mb/sec. :Z

So? :Z

Verwijderd

36 Mb zelfs *D8-)
Pagina: 1