Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• deefdeef
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 05-10 16:27
Ik ben helemaal nieuwe in deze android-telefoon-wereld en heb nu een vraag over het synchroniseren en udaten van applicaties op mijn samsung galaxy ace.

Ik heb geen internetbundel en wil nu dus voorkomen dat als ik het mobiele netwerk ga gebruiken, dat mijn telefoon dan updates of applicaties gaat synchroniseren.
MAAR ik wel kunnen blijven whatsappen onderweg.

Waar mijn vraag dus op neer komt:
Hoe stel ik mijn telefoon zo in dat deze alleen in de buurt van een wifi-signaal applicaties update/synchroniseert en dat ie buiten wifi-bereik alleen whatsapp toegang geeft tot het mobiele netwerk.

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:50
zal niet zo makkelijk zijn, zonder andere software is dit niet mogelijk, maar wellicht dat je een firewall als: Droidwall zo kan inrichten dat deze via 3g alleen whatsapp doorlaat.
Deze app vereist echter wel root rechten. Geen idee of er alternatieven zijn die zonder root werken, maar wellicht kan je hier al wat verder mee komen.

[ Voor 6% gewijzigd door Prulleman op 16-05-2012 16:08 ]

Strava

• Mrko
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-09 14:59
Bij instellingen mobiel netwerk heb je de optie 'pakket gegevens gebruiken/data verbinding uitschakelen'. Ik zou overigens dan ook 3g uitzetten ivm standby tijd.