Ik heb een mooie generieke image/video slideshow gemaakt, en de video die daarin kunnen, zijn youtube iframes. De slideshow ziet die iframes automatisch en koppelt de nodige events eraan om te zorgen dat de slideshow stopt met slides zodra een filmpje gestart wordt, en hervat zodra een filmpje gepauzeerd wordt. Dit is hoe het moet werken, maar ik krijg te pas en te onpas rare javascript-errors uit het youtube-frame:
En uiteraard staat op die regel onleesbaare minified code.
Een deel van dit probleem heb ik opgelost door een slide (met een video erin) niet meer te hiden door em op display:none te zetten, maar door em op visibility:hidden te zetten. Ik heb gemerkt dat als een slide weer getoond wordt met display:block (na een display:none dus), het iframe opnieuw wordt geladen. Dat is niet zo erg, maar dat levert dus die errors op.
Nu krijg ik ze weer, en wel op het moment dat ik automatisch een filmpje start zodra die in beeld komt. Dat is (als het goed is) niets anders dan het filmpje zelf starten, en ik zie gek genoeg het iframe ook niet herladen. Hij gaat niet even op zwart oid. Het afspelen gaat met de standaard postmessage-manier...
Iemand hier ervaring mee?
code:
1
2
3
| N[a.id] is undefined http://s.ytimg.com/yt/jsbin/www-widgetapi-vfllyLFqr.js Line 10 |
En uiteraard staat op die regel onleesbaare minified code.
Een deel van dit probleem heb ik opgelost door een slide (met een video erin) niet meer te hiden door em op display:none te zetten, maar door em op visibility:hidden te zetten. Ik heb gemerkt dat als een slide weer getoond wordt met display:block (na een display:none dus), het iframe opnieuw wordt geladen. Dat is niet zo erg, maar dat levert dus die errors op.
Nu krijg ik ze weer, en wel op het moment dat ik automatisch een filmpje start zodra die in beeld komt. Dat is (als het goed is) niets anders dan het filmpje zelf starten, en ik zie gek genoeg het iframe ook niet herladen. Hij gaat niet even op zwart oid. Het afspelen gaat met de standaard postmessage-manier...
Iemand hier ervaring mee?
日本!🎌