[javascript] Youtube embed errors

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:39

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Ik heb een mooie generieke image/video slideshow gemaakt, en de video die daarin kunnen, zijn youtube iframes. De slideshow ziet die iframes automatisch en koppelt de nodige events eraan om te zorgen dat de slideshow stopt met slides zodra een filmpje gestart wordt, en hervat zodra een filmpje gepauzeerd wordt. Dit is hoe het moet werken, maar ik krijg te pas en te onpas rare javascript-errors uit het youtube-frame:

code:
1
2
3
N[a.id] is undefined
http://s.ytimg.com/yt/jsbin/www-widgetapi-vfllyLFqr.js
Line 10

En uiteraard staat op die regel onleesbaare minified code.

Een deel van dit probleem heb ik opgelost door een slide (met een video erin) niet meer te hiden door em op display:none te zetten, maar door em op visibility:hidden te zetten. Ik heb gemerkt dat als een slide weer getoond wordt met display:block (na een display:none dus), het iframe opnieuw wordt geladen. Dat is niet zo erg, maar dat levert dus die errors op.

Nu krijg ik ze weer, en wel op het moment dat ik automatisch een filmpje start zodra die in beeld komt. Dat is (als het goed is) niets anders dan het filmpje zelf starten, en ik zie gek genoeg het iframe ook niet herladen. Hij gaat niet even op zwart oid. Het afspelen gaat met de standaard postmessage-manier...

Iemand hier ervaring mee?

日本!🎌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNA_Saint
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-09 17:53

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

Heb je een testcase? Nu is het alleen maar gissen naar de oplossing...
En sowieso, heb je dit al getest in een testomgeving? dwz, een pagina met enkel de slideshow.

Huub Huub Barbatruc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:39

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Ja ik heb een testpagina met enkel de slideshow, maar een simpele testcase is niet zomaar eventjes te maken. Het is best een groot geheel wat niet zomaar even uit elkaar te trekken is.

Ik hoopte eigenlijk meer dat iemand weet waarom zo'n error precies voorkomt, en niet zozeer wat een blindelingse oplossing is.

Een wat minder uitgeklede testcase staat hier:
http://home.thany.nl/browsable/slideshow-test/basic.html

Ik heb nog geen andere browsers getest, maar in Firefox begint ie bij slide 2 errors te spuwen, en stopt daar niet mee (ook al wordt de video wel gepauzeerd). Je hebt wel Firebug nodig om ze goed te kunnen zien (maar die heeft iedereen natuurlijk :P)

[ Voor 36% gewijzigd door _Thanatos_ op 16-05-2012 10:23 ]

日本!🎌