Toon posts:

Home cinema set

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik ben opzoek naar een nieuwe Home cinema set. Alleen ben ik al in verschillende winkels geweest om te kijken naar een set. In de winkels kwam het er op neer dat de duurste het beste was en dat er zo goed als geen verschil zat tussen de 5.1 sets, 2.1, soundbar enz. Dit kon ik eigenlijk niet geloven dus daarom stel ik de vraag hier.

Me eerste vraag is wat het beste is in een kamer van 4 bij 5 meter. Wat voor set kan ik het besten nemen een 5.1 set, 2.1, soundbar of wat anders?

Mijn 2e vraag is welke set zou goed zijn voor een budget tussen de 400 en 500 euro?

Alvast bedankt voor de hulp.

Groet,

Paul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assje
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online
Om hier iets over te kunnen zeggen is het verstandig goed te bedenken wat je belangrijk vindt:
- Surround bij films (sattelietjes met sub is een optie)
- Muziekweergave (stereo versterker met twee goede speakers)
- Beide (5.1 set, het liefst grotere speakers en geen sattelietjes, consessies doen is onvoorkombaar)

Ik zelf luister graag muziek en vind dat belangrijk, daarnaast kijk ik ook veel films met digitaal geluid en vind ik dat dus ook belangrijk.

Om die redenen heb ik gekozen voor de Onkyo 9405 (compleet set):
pricewatch: Onkyo HT-S9405THX

Zo te zien iets boven je budget. Ik ben wel heel erg te spreken over de muziekweergave bij deze set. Geen verschil tussen 2.1 / 5.1 / soundbar zou ik maar beter niet geloven. Het idee is leuk maar echte surround ga je nooit krijgen met die technieken.

Je moet gewoon gaan luisteren! Als je geen verschil hoort zou ik het goedkoopste nemen :P

[ Voor 14% gewijzigd door assje op 16-05-2012 09:38 ]

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Laatst online: 09:30

FeaR

In GoT we trust

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juicie
  • Laatst online: 23-09 19:39
Veel waar voor je geld, ookal zou je maar 5.1 aansluiten van de 7.1:
Afbeeldingslocatie: http://media.kieskeurig.nl/images/00/93/00/58/76f7/4216/842f/366fd5921e6e/l.jpg

Receiver van NAD, speakers met units van VIFA en Peerless.

[ Voor 11% gewijzigd door Juicie op 16-05-2012 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12:07
Ikzelf had altijd 5.1, nu even 2.1 genomen. Kan de bluray straks wel op een aparte reciever aansluiten als ik wil. Heeft hdmi 1.4 en optisch en alle andere rommel erop zitten wat ik nodig vind.

Reden 2.1 is voor mij deels prijs technisch, maar voornamelijk de praktische kant even. Geluid, nee het is geen 5.1. Totaal niet. Maar ik ben meer dan tevreden, kijk aardig wat films en vind geluid prima. Voor het idee hoor je af en toe iets van achter komen en denk je ok prima. Bij 5.1 is dat effect veel meer aanwezig.

Ik heb wel even getwijfeld, maar gezien er een kleine op komst is en daardoor de woonkamer indeling is 2.1 voor mij even wat handiger. Heb je de ruimte ga voor 5.1. Soundbar ook geluisterd, dat geluid vond ik persoonlijk stuk slechter dan die van mijn Samsung 2.1 setje. Mijn zwager heeft een harman kardon 2.1 set. Vind geluid niet beter. Enige dat echt beter is is de bass, die is meer aanwezig .Verder niet meer 5.1 effect dan bij de mijne. Echter was zijn set 900 euro en de mijne 300. Dat prijs verschil is het in mijn optiek niet waard.

Dus, ruimte ga voor 5.1, toch net iets mooier. Heb je dat niet echt ga dan voor 2.1 en laat de soundbar zitten, maar dat is persoonlijke mening. :)