Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• frye
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 29-11 14:57
Sinds enkele dagen geleden verstuur ik blijkbaar af en toe een mail naar enkele contacten met een soort van virus:

Easy To Follow System To Make Money On Internet Instantly
'Met hier dan een link naar een of ander website'

Nu weet ik niet aan wat dit kan liggen. Ofwel is het mijn smartphone ofwel mijn computer.
Maar telkens werden de mails verstuurd wanneer mijn computer niet aan stond.

Kan het zijn dat er toch een virus op mijn computer is of een op mijn smartphone.

De mails worden overigens verstuurd via hotmail account.

• sjaakwortel
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 28-11 20:36
Sowieso eerst wachtwoord wijzigen

• Killertjuh
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 27-11 14:45
Het is allebij mogelijk.

Ten eerste verander snel jouw wachtwoord. Blijf je wachtwoord veranderen totdat je virus weg is. Er is een kleine kans dat hij jouw nieuwe wachtwoord gewoon onthoudt.

Daarbij draai een virusscanner en hitmanpro op jouw computer. Er zal waarschijnlijk wel een virus op jouw computer of telefoon zitten.

• frye
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 29-11 14:57
Heb een antivirus systeem op mijn telefoon gedraaid en daar ligt het probleem niet.
Heb mijn wachtwoord van hotmail veranderd en zal vanavond mijn computer nog eens scannen op de hoop het probleem te vinden.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Weet je zeker dat het via jouw online account verloopt en niet een lokale mail client en ook niet "gewoon" jouw mailadres misbruiken? Iedereen kan natuurlijk elk afzendadres nadoen.

Check dus even de headers van de mails. Loop ook even de oudere topics hier in B&V over het zelfde onderwerp door.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)