• xxfile
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-11-2024

xxfile

\/ It's me \/

Topicstarter
Na aanleiding van dit topic is er een hevige discussie uitgebroken die niet thuishoort in SG. Hier kunnen jullie verder gaan.

Nieuw, nu met Twitter

• Paladin
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-01 21:16

Paladin

Play Ball!

Geplaatst door Kemo - maandag 26 maart 2001 02:14

Ik heb het idee dat paladin zoŽn gevluchte turk is van de himalaya gebergte.
Waar haal je die idee vandaan hoofddoekjes??? vrouwen hebben geen rechten?? ( ooh natuurlijk ..je ziet sommige vrouwen met een hoofddoek. jij zal meteen denken dat ze het niet goed hebben en dat ze onderdrukt worden.. )

Hoe weet jij nou of die vrouwen het anders willen??( misschien vinden ze het wel leuk.) Er bestaat zoiets als verschil in culturen, dat moet je wel begrijpen toch? Geldt voor vele culturen en geloven.

Je kunt toch niet zomaaar iemand zijn cultuur laten aanpassen, omdat jij denkt dat het niet zo hoort.

Kemo
Geplaatst door Paladin - maandag 26 maart 2001 03:30

Kemo lezen is nog steeds niet je beste vak he
weet je zeker dat je ABN compleet owk is??
want je blijft een ster in verdraaien van verhalen.

Maargoed verschil in culturen jah die zijn er maar tot hoever kan zo'n cultuur er in gestampt worden?? Dat men ten behoeve van de man een hoofddoekje moet gaan dragen.
btw ik gaf dit alleen als voorbeeld dat jij daar nou meteen weer het hoofddoel van maakt kan ik niks aan doen.

Maar zolang er alleen uithuwlijkingen van vrouwen plaats vinden en ze door hun eigen familie verkracht worden wat heel normaal is in landen zoals iran enz. en vervolgens afgeslacht worden omdat ze ontmaagd zijn vraag ik mij ontettend of hoe vrouw vriendelijk die islam wel niet is.

En kom gvd nu niet aanzetten dat dit soort verhalen niet waar zijn want ze zijn wel waar ik lees ook wel is boeken en ook ik ken mensen.

En nog maals ik val de islam niet af zoals ie oorsprongkelijk bedoelt is, maar wel wat de mensen er van gemaakt hebben en dat jij met je 3 meter dikke beton plaat voor je kop dat nou niet wilt toegeven, daar kan ik niks aan doen, maar geef gewoon toe dat er op dit moment geen ene reet van de islam klopt.

Het zelfde als btw met het christendom, want de paus had ook allang vervangen moeten worden door een iets meer openstaand figuur van deze tijd, want het konijnen fok gebeuren wat al die godsdiensten willen moet ook maar is afgelopen zijn.
De wereld is al vol zat.

Voorderest schijnt het moslim eigen te zijn om niet gauw toe te geven dat je fout zit.
(owk ik doe het misschien zelf ook niet zo snel maar als jij met concrete vastegestelde bewijzen komt dat de islam niet vrouw onvriendelijk is zoals ie nu door de meeste uitgevoerd wordt dan ben ik van plan mijn mening te herzien. En kom nu niet met lees de koran is want zoals ik al zei alle geloven zijn compleet overtrokken door de mens en staan in geen gelijkenis meer met welk "heilig" boek dan ook)

Greetz Pala
owke hierbij de laatste twee reply's uit dat topic ik vind zelf ook dat het hier verder moet gaan

Greetz Pala

|Yesterday is History, Today is a gift, Tomorrow a Mystery | M3 - LRAWD - Referral-link:https://ts.la/p66085

• Lordy79
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:18

Lordy79

Vastberaden

Ik ken de Koran niet. Maar wat ik wel begrepen heb ik dat de interpretatie ervan nogal krom is, net zoals de bijbel door sommigen nogal extreem geinterpreteerd wordt.

als je wilt kun je uit de bijbel ook halen dat vrouwen ten allen tijde dienstbaar moet zijn aan de man en zich moet onderwerpen. Maar dan wordt er wel iets nogal fors uit het verband gerukt en wordt de bijbel ook een stukje dunner omdat er dan veel teksten zijn die niet meer verenigbaar zijn met die interpretatie.

Ik zou toch de koran eens moeten gaan lezen...

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

Verwijderd

Hoi Paladin,
Uit al je replyŽs lees ik dat je min of meer (meer) een hekel aan ieder geloof hebt, maar je bent net zo gedreven als een gelovige.

want jij moet ook zonodig bewijzen..

hatay

• Paladin

Paladin

Play Ball!

Hmz wat me dan wel opvalt is dat de koran wel door heel veel mensen krom opgevat wordt, want uiteindelijk is het een veel vredegere geloofs overtuiging dan het christendom.

Maar omdat die lui uit het midden oosten enz zich altijd het zielepietje voelen is de islam ondertussen een van de meest oorlog zuchtige geloven geworden die er op deze aarbol rond dwalen.

opzich errug zonde maarja maak dat die leipo's maar is wijs lukt je toch niet plaat is te dik.

maargoed deze mensen kunnen hier erg makkelijk blaten we leven hier in NL, in een vrij land waar je je eigen mening mag hebben iets wat je van die landen niet kan zeggen.

Sad but true.

Greetz Pala

|Yesterday is History, Today is a gift, Tomorrow a Mystery | M3 - LRAWD - Referral-link:https://ts.la/p66085

• Paladin

Paladin

Play Ball!

hmz ik blijf bezig met replyen.

Ik ben niet bezig iemand van zijn geloofs overtuiging af te halen, maar ik weet niet of je het andere topic geheel gelezen hebt.
Keno beschuldigt ons ervan vrouw onterend te zijn en dat zij vrouwen tenminste eren (hij is moslim)

en als ik zelf iets een vrouw onterend geloof vind is het de islam wel en daarom ben ik er zo fel op hij beschuldigt mensen van iets wat zijn zogenaamd fantastische geloof nog is 30x erger doet.

voorderest zal het me een zorg zijn.
(al blijf ik erbij dat ik vind dat de islam hier in NL een grotere vorm begint aan te nemen dan het christen dom en daar houd ik niet van, want die lui zijn mee veels te actief daarin en anders krijgen we hier straks ook nog van die rare practijken van elke vrouw met hoofddoek om enz. moet er niet aan denken.)

Greetz pala

• Pietert
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Pietert

There is no spoon

Ik heb de Koran dus wel gelezen. Puur uit human interest, ik heb de bijbel ook wel eens gelezen uit interesse in wat die mensen toch beweegt zo'n sprookjesboek te geloven. Bijbel en Koran verschillen in principe weinig van elkaar in deze zin: Het zijn gevaarlijke boeken voor mensen die alles precies zoals die boeken zeggen of op hun eigen verknipte manier interpreteren.
Je kan als moslim ook denken "hoofddoeken zijn uit de tijd, dat schrap ik" net als dat je als christen kan denken "geen sex met andere mannen negeer ik uit de bijbel". Het is alleen jammer dat veel mensen die verouderde boeken nog op de letter naleven. En het geeft hen vaak ook een excuus. Je bent ziekelijk jaloers? Wordt islamiet en verbied je vrouw zonder hoofddoek de straat op te gaan. Je hebt een hekel aan nichten? Je leeft de bijbel op de letter na en zegt dat je God ze verboden heeft. Ik vind mensen die in een boek geloven sowieso een beetje dom. Bepaal voor jezelf wat je er allemaal belangrijk van vind en leef daar naar. Als je zelf al niet kan snappen dat hoofddoeken vreselijk uit de tijd zijn en je een vrouw dezer tijd geen kledingvoorschrift kan verplichten ben je of dom of jaloers en gebruik je dat geloof als excuus. Dat is het grote probleem met geloven en boeken er over. Mensen leven ze te strikt na (1000-en jaren oude regels..) of ze maken er van wat ze zelf willen zien. Als een vrouw zelf met een hoofddoek wil lopen moet ze dat doen van mij. Ik heb het hier dus duidelijk over het gedwongen dragen. Ik zal ook alleen reageren op mensen die mijn woorden niet verdraaien of misinterpreteren. Ik dank U voor de aandacht :)

P.S Hebben ze bij satanisme eigenlijk ook regels die nergens op slaan? >:)

#huiskamer | Amsterdammert | Some days you're the pigeon, some days you're the statue | Zenbook S13 UM5302TA-LV067W | LG 40WP95CP-W | HP USB-C dock G5

• Lordy79

Lordy79

Vastberaden

Op maandag 26 maart 2001 03:52 schreef Paladin het volgende:
Hmz wat me dan wel opvalt is dat de koran wel door heel veel mensen krom opgevat wordt, want uiteindelijk is het een veel vredegere geloofs overtuiging dan het christendom.

Maar omdat die lui uit het midden oosten enz zich altijd het zielepietje voelen is de islam ondertussen een van de meest oorlog zuchtige geloven geworden die er op deze aarbol rond dwalen.

opzich errug zonde maarja maak dat die leipo's maar is wijs lukt je toch niet plaat is te dik.

maargoed deze mensen kunnen hier erg makkelijk blaten we leven hier in NL, in een vrij land waar je je eigen mening mag hebben iets wat je van die landen niet kan zeggen.

Sad but true.

Greetz Pala
offtopic:
Denk je niet dat je iets serieuzer genomen wordt als je mensen niet 'leip' noemt, vindt 'blaten', 'zielepietje' voelen etc.?

• Lordy79

Lordy79

Vastberaden

Op maandag 26 maart 2001 04:10 schreef VageGast het volgende:

Het is alleen jammer dat veel mensen die verouderde boeken nog op de letter naleven.
Als ik dingen uit mijn bijbel ga schrappen of toevoegen, dan is dat de meest extreme interpretatie die mogelijk is!
Je hebt een hekel aan nichten? Je leeft de bijbel op de letter na en zegt dat je God ze verboden heeft.
De mensen worden niet verboden hoor, alleen 'de daad' wordt veroordeeld door God.

Verwijderd

beste mensen,

Tuurlijk leven we in een nieuw tijdperk en net als iedereen pas ik me ook aan :) (tijden veranderen)

maar is het verboden om te zeggen.. dat ik het verlagend vind, als een vrouw een man pijpt? (dit hoeft niet alleen een moslim te zeggen, maar iedereen ongeacht wat tie ook is)

kemo

• Lordy79

Lordy79

Vastberaden

Op maandag 26 maart 2001 04:27 schreef Kemo het volgende:
beste mensen,

Tuurlijk leven we in een nieuw tijdperk en net als iedereen pas ik me ook aan :) (tijden veranderen)

maar is het verboden om te zeggen.. dat ik het verlagend vind, als een vrouw een man pijpt? (dit hoeft niet alleen een moslim te zeggen, maar iedereen ongeacht wat tie ook is)

kemo
:) Wat een omwenteling van onderwerp... ik vind het niet verlagend. Vind 't wel prettig eigenlijk... :) :)

Verwijderd

letŽs shift again hehehe :D

• Paddo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 18-12-2025

Paddo

¿Ik hier?

Op maandag 26 maart 2001 04:29 schreef Lordy79 het volgende:

[..]

:) Wat een omwenteling van onderwerp... ik vind het niet verlagend. Vind 't wel prettig eigenlijk... :) :)
Lordy79: Het onderwerp wat hier is aangezwengelt komt uit de SG en het ging dus over gepijpt worden:9. Uiteindelijk is die discussie in een geloofs discussie uitgebroken. Kijk maar naar de eerste post van Xfile en klik op dit.

Now, it's quite simple to defend yourself against a man armed with a banana. First of all you force him to drop the banana; then, second, you eat the banana, thus disarming him. You have now rendered him helpless.

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

[..]

Dat je iets vind mag je van mij best zeggen, maag ga het niet als de enige waarheid verkondigen dan..

Dat deed je namelijk wel in dat SG draadje vond ik.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Op maandag 26 maart 2001 04:22 schreef Lordy79 het volgende:

[..]

De mensen worden niet verboden hoor, alleen 'de daad' wordt veroordeeld door God.
Nee klopt, je hebt Homofilie (de mens) en je hebt homoseksualiteit. Van het laatste word gezegd dat het niet goed is.

Wel interessant overigens 10 regels verderop staat beschreven dat je mensen niet mag roordelen, omdat je zelf net zo zondig bent. Dus al zou je als christen weten dat iemand Homofiel is en contacten aangaat dan mag je hem of haar niet veroordelen.

*helaas gebeuren dit soort dingen wel. Kijk naar die zgn. dominee in de VS .

Verwijderd

Ik vind het belachelijk dat Kemo zegt dat vrouwen zichzelf verlagen als ze een man pijpen. Kemo heeft daar blijkbaar hele ouderwetse ideeën over. Als hij echt vrouwen zo respecteert, dan respecteert hij ook hun eigen mening en laat hij ze zelf beslissen of ze iemand pijpen of niet.

En als hij zich niet mag laten pijpen van de koran mag hij zich wel af gaan vragen of je wel alles letterlijk op moet volgen. Als je de regels van je geloof volgt moet je ook zelf het nut van die regels in zien, anders loop je blind iets achter na.

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Op maandag 26 maart 2001 14:16 schreef hybridz het volgende:
1) Als hij echt vrouwen zo respecteert, dan respecteert hij ook hun eigen mening en laat hij ze zelf beslissen of ze iemand pijpen of niet.

2) Als je de regels van je geloof volgt moet je ook zelf het nut van die regels in zien, anders loop je blind iets achter na.
1) Groot gelijk...Er zijn vrouwen die er een hekel aan hebben en er zijn vrouwen die er verzot op zijn :) En alles wat daar tussen zit. Dwingen mag nooit, vragen wel. Maar de keuze ligt bij de vrouw.

2)Tsja...dat is nu juist het kenmerk van een geloof. Dat je juist geen vraagtekens of twijfels hebt. En als je ze wel hebt, dat je dan toch de regels volgt, leuk of niet. Het is geen supermarkt waar je alleen de dingen haalt die je vandaag wilt hebben.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Verwijderd

Op maandag 26 maart 2001 14:54 schreef Ortep het volgende:

2)Tsja...dat is nu juist het kenmerk van een geloof. Dat je juist geen vraagtekens of twijfels hebt. En als je ze wel hebt, dat je dan toch de regels volgt, leuk of niet. Het is geen supermarkt waar je alleen de dingen haalt die je vandaag wilt hebben.
Staat er dan niet in de bijbel dat je niet alles zomaar moet geloven? :P

Het is voor mij nog steeds een raadsel waarom sommige mensen niet kritisch zijn over zaken die over god gaan, maar opeens wel kritisch zijn als het gaat over kabouters. Als iets gelooft zonder reden is dat geloof niets waard.

Overigens zijn er ook wel gelovigen die zeggen dat ze wel kritisch zijn over het geloof en tot de rationele conclusie zijn gekomen dat er een god bestaat. Alleen jammer dat niemand die conclusie kan toelichten....

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
beste mensen,

kemo
Dat was de discussie ook niet helemaal, ok, het ging wel over pijpen, maar jij zei dat je vrouwen respecteert, en in mijn ogen doe je dat niet als jij voor haar beslist dat ze iets niet wil...:?

Daar ging de discussie met jou om en je krijgt het met iedere post weer voor elkaar om er omheen te draaien. Geef allereerst eens antwoord op de volgende bewering:

Vrouwen hebben geen stemrecht in veel Islamitische landen.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• Paladin

Paladin

Play Ball!

houd maar op Keno is de meester in het verdraaien van verhalen enz. Dus of hij kan echt niet lezen of hij wil zijn ongelijk niet toegeven en verdraaid daarom de verhalen maar.

want turkije enz is wel democratisch hoor en mensen hebben echt wel recht van vrijheid van meningsuiting (not).

Goed maar ben benieuwd op zijn andwoord.

• Paddo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 18-12-2025

Paddo

¿Ik hier?

Ben ook wel benieuwd:)

Now, it's quite simple to defend yourself against a man armed with a banana. First of all you force him to drop the banana; then, second, you eat the banana, thus disarming him. You have now rendered him helpless.

• mpegernie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-03-2016

mpegernie

.mpe

ah, Kemo is hier ook al flink bezig. doe ik ook nog ff mee.

heb je welles gebeft/zou je dat doen? Of verlaag je dan jezelf.

En verder ben ik het met alle anderen voor mij eens als ze zegen dat de keus aan de vrouw is.
Of kun je dat niet vatten dat vrouwen zelf ook kunnen denken en beslissen? |:(

Kortom probeer je eigen mening (want dat is het enkel;je vind het vies ofzow, ieg afstotelijk) nu niet door te drukken door te zeggen dat het "het verlagen van de vrouw is" |:(

Kom maar op!

"The Major advances in civilization are processes that all but wreck the societies in which they occur." -A. N. Whitehead

• Grrrrrene
  • Niet online
Op dinsdag 27 maart 2001 00:57 schreef mpegernie het volgende:
ah, Kemo is hier ook al flink bezig. doe ik ook nog ff mee.

heb je welles gebeft/zou je dat doen? Of verlaag je dan jezelf.

En verder ben ik het met alle anderen voor mij eens als ze zegen dat de keus aan de vrouw is.
Of kun je dat niet vatten dat vrouwen zelf ook kunnen denken en beslissen? |:(

Kortom probeer je eigen mening (want dat is het enkel;je vind het vies ofzow, ieg afstotelijk) nu niet door te drukken door te zeggen dat het "het verlagen van de vrouw is" |:(

Kom maar op!
Dat vind ik dus ook, maar daar wil hij niet op reageren... Hij draait er maar omheen met zijn mening, maar gaat er niet op in...

Verwijderd

En is het verlagend wanneer een vrouw een hoofd-doekje om heeft als ze aan het pijpen is? :7

• funnie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-09-2023
Kheb met verbazing een lach en ook kwaadheid deze twee draadjes gevolgd.

Maar vind idd dat Kemo veel schreeuwt maar weinig zegt.
Wat ik wel weet (en ben in Marokko geweest voor 6 weken) Dat daar moderner geleefd word door de moslims dan hier in NL.

Vrouwen met mooi haar niet in een hoofddoek.
Vrouwen in zelfs een redelijke korte rok.
Das anders dan wat je hier ziet.

Heb ook van hun zelf gehoord . (Onze vienden die marokaans zijn) Dat de oudere generatie hier in NL zich aan het oude vasthouden omdatze bang zijn grip kwijt te raken op veel dingen.
Bv Op hun kinderen. Zonen criminaliteit .Meiden qua uitgaan enzo. (sex)

Maar goed, Jammer dat Kemo zelf verder niet meer heeft gereageert hier. Kwou idd de antwoorden wel eens hebben van de laatste vragen die waren gesteld. Vooral aan hem. Ik ben ook wel benieuwd of hij dan zijn vrouw/vriendin beft , of wordt dat haar ontnomen??? ( ik ben zelf ook een vrouw en vind het in elk geval niet vies als dat gebeurt...en niemand kan mij dwingen tot pijpen. als ik het doe dan doe ik het omdat IK dat wil en niet omdat mijn vriend dat wil, maar het is zoals al meerderen gezegt hebben..geven en nemen...tis al een oud draadje maar wou het toch ff kwijt...
groetjes.

How many babies can a motherboard have?

Verwijderd

alle buitenlanders die naar nederland komen , zijn de armste laag van de bevolking daaro (ja sorry hoor) alle turken die naar nederland zijn gekomen , die komen grotendeels uit Oost-Turkye , daar wonen de arme boeren. die komen naar nederland omdat ze horen dat het daar beter is. als je in Ankara gaat kijken , dan heb je de westerse turken die zich goed hebben aangepast aan deze tijd. en die turken mag ik wel :D

gelijken rechten voor man en vrouw ! klaar :D . en de islam was best wel een goed geloof , alleen de mannen daaro hebben het gewoon zo aangepast dat zij er van kunnen profiteren , en niemand kan dat ontkennen , de vrouw word daar gewoon verlaagd door de man. en dan zeggen ze ook nog dat het de woorden van allah (ofwel god ) zijn geweest.

vrouw of man , we zijn een mens , dus GELIJK!!

• Grrrrrene
  • Niet online
Op dinsdag 27 maart 2001 23:26 schreef Sanders het volgende:
alle buitenlanders die naar nederland komen , zijn de armste laag van de bevolking daaro (ja sorry hoor) alle turken die naar nederland zijn gekomen , die komen grotendeels uit Oost-Turkye , daar wonen de arme boeren. die komen naar nederland omdat ze horen dat het daar beter is. als je in Ankara gaat kijken , dan heb je de westerse turken die zich goed hebben aangepast aan deze tijd. en die turken mag ik wel :D

gelijken rechten voor man en vrouw ! klaar :D . en de islam was best wel een goed geloof , alleen de mannen daaro hebben het gewoon zo aangepast dat zij er van kunnen profiteren , en niemand kan dat ontkennen , de vrouw word daar gewoon verlaagd door de man. en dan zeggen ze ook nog dat het de woorden van allah (ofwel god ) zijn geweest.

vrouw of man , we zijn een mens , dus GELIJK!!
Wijze woorden, maar al met al heeft Kemo nog steeds niet gereageerd op die vragen... Lekker makkelijk, eerst blaten over vrouwen en dan ineens niet meer reageren.

Verwijderd

Hoi mensen,

--Kemo was voor een paar dagen naar Cebit gegaan--

Ik heb de thread niet doorgelezen, maar alleen het laatste twee berichten.

Als jullie met brandende vragen zitten... Stel ze ze maar.. :) Vragen zal ik naar mijn inzicht beantwoorden..

Kemo

p.s. Vragen zal ik alleen beantwoorden, als ze zijn onderbouwd door goede argumenten.

Verwijderd

Op woensdag 28 maart 2001 03:40 schreef Grrrrrene het volgende:

[..]

Wijze woorden, maar al met al heeft Kemo nog steeds niet gereageerd op die vragen... Lekker makkelijk, eerst blaten over vrouwen en dan ineens niet meer reageren.
i'm waiting.. :7

• funnie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-09-2023
ZOLANG IS DIT DRAADJE NIET DUS LEES MAAR LEKKER TERUG!

(typo)

How many babies can a motherboard have?

• Grrrrrene
  • Niet online
Op woensdag 28 maart 2001 12:17 schreef funnie het volgende:
ZOALNG IS DIT DRAADJE NIET DUS LEES MAAR LEKKER TERUG!
Precies! :(

Verwijderd

Alles wat je kan doen in je leven bestaat uit het verwerken/geven/ontvangen/weerhouden van informatie. Alles te weten komen is dan denk ik het doel van het leven.

Ik denk dat bijna iedereen wel zelfmoord zou plegen als er niets meer te leren was, en je alles wist.

Leuke vooruitzicht.. Je wil weten wat het doel is. Het doel is Alles weten. Zodra je het doel bereikt hebt wil je niet meer leven.

• Lordy79

Lordy79

Vastberaden

Op donderdag 29 maart 2001 12:00 schreef Puntcom het volgende:
Alles wat je kan doen in je leven bestaat uit het verwerken/geven/ontvangen/weerhouden van informatie. Alles te weten komen is dan denk ik het doel van het leven.

Ik denk dat bijna iedereen wel zelfmoord zou plegen als er niets meer te leren was, en je alles wist.

Leuke vooruitzicht.. Je wil weten wat het doel is. Het doel is Alles weten. Zodra je het doel bereikt hebt wil je niet meer leven.
Ik zou zelfmoord plegen als de liefde niet meer aanwezig zou zijn op aarde. Dit raakt wel een beetje off-topic, maar wat heb je aan kennis en informatie?

Pagina: 1