Behuizing: past dit?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nljw
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11-08 22:17
Hallo,

Ik heb een nieuwe pc nodig en heb deze samengesteld op basis van de Best Buy Guide.
Ik kan enkele onderdelen uit mijn oude pc meenemen, waardoor ik nu dit lijstje krijg:
Gigabyte GA-Z77X-D3H
Intel Core i5 3450 Boxed
DDR3 SDRAM Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9
Corsair Enthusiast TX550M
Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB
Ik neem mee uit de huidige pc: HD 3.5", dvd-brandertje, videokaart: GeForce 8800 GTS
Eventueel heb ik ook nog: 2 fans en 1 fan-controller

Dit is de eerste keer dat ik een pc zelf samenstel en ik vind het redelijk 'spannend'. Mijn budget heeft wel zo'n beetje z'n hoogtepunt bereikt. Nu is de voorgestelde behuizing uit de BBG (basisgamesysteem) slecht/niet te verkrijgen en ben ik op zoek gegaan naar een andere. Ik heb echter geen/amper verstand van behuizingen.. :?

Nu kwam ik terecht bij de Sharkoon MS140 op basis van de beoordelingen in de pricewatch. Ik heb echter geen idee of alles past in zo'n kleiner kastje. Ook hoeven al die kleurtjes van mij niet. Ik heb ook gekeken naar de Corsair Carbide 500R Black uit de BBG, maar deze is 1. beetje boven budget 2. beetje groot (kans op ruzie met de vrouw O+ )

Ik heb naar andere kasten gekeken en reviews, maar hoe meer ik kijk: hoe minder ik het zie zitten.. :X
Dus, concreet: past dit in zo'n kastje (uberhaupt en ivm hitte/lawaai). Hebben jullie een beter advies (je mag zelfs -graag- commentaar geven op mijn samenstelling, ik doe ook maar wat).

Alvast hartelijk bedankt! Ik vestig mijn hoop inmiddels op jullie namelijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16-09 22:52

M2M

medicijnman

Eigenlijk is het vrij simpel. Even opzoeken hoe groot je moederbord is (ATX formaat, of m(icro)ATX formaat). Check welk formaat je kast ondersteund. Een ATX kast kan ook een microATX huisvesten, andersom kan niet :)

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13:03
Precies daarom past het niet. (in de Sharkoon dan)

Je kan natuurlijk ook zoeken of iemand als een combinatie heeft gemaakt. Dat kan sowieso bij de buren. Hier kan ik het niet zo snel vinden.
Je moet de combinatie natuurlijk wel beperken tot twee componenten. Want je gehele systeem zal wel vrij uniek zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door jeroen3 op 15-05-2012 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Oftewel, nee, dit past niet. Je kast is mATX, je moederbord ATX. Denk dat je het dan toch eerst met moeder de vrouw moet bespreken, want ATX heeft toch wel bepaalde minimale afmetingen qua kasten. Hoewel er daar ook grotere en kleinere zijn.
Als je zou kiezen voor een mATX moederbord in een mATX kast kan je je videokaart weer niet kwijt.
Misschien is het dan een optie om een grotere ATX kast te kiezen, maar er dan toch wat meer geld aan uit te geven voor een strak design zodat deze goed in de huiskamer? past.

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagion
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12:40
MaximusTG schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 23:34:
Als je zou kiezen voor een mATX moederbord in een mATX kast kan je je videokaart weer niet kwijt.
Misschien is het dan een optie om een grotere ATX kast te kiezen, maar er dan toch wat meer geld aan uit te geven voor een strak design zodat deze goed in de huiskamer? past.
Hier ben ik wel benieuwd naar? Heb geen idee van de afmetingen van een 8800, maar hoezo zou dit niet passen? Lijkt mij dat er wel mATX kasten zijn waarin je je videokaart kwijt kan, heb zelf een mITX kast waarin ik een 4670 kwijt kan en die is volgens mij de normale lengte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-08 02:48

djunicron

*click-swoosh-thud*

Afbeeldingslocatie: http://www.ekwaterblocks.com/shop/media/catalog/product/cache/1/image/5e06319eda06f020e43594a9c230972d/f/i/file_36.jpg

Een 8800 was voor z'n tijd een best grote kaart. mATX kasten zijn nog wel eens smal en als je HDD's in de lengte in plaats van dwars geplaatst moeten worden kan het nog wel eens niet passen.

Dwarse plaatsing is uberhaubt prettiger ook voor de connectoren en het bijplaatsen achteraf.

Het plaatje moet trouwens illustreren dat sommige kaarten breder zijn dat dit op de afbeelding getoonde, toch al brede moederbord.

De CoolerMaster 311+ is trouwens niet meer zo goed leverbaar omdat het niet zo'n beste kast was. Ze hadden wat dingen "luxer" uitgevoerd ofzo, met zo ook stillere knopjes. (juist, alsof die klik een probleem is). En die knopjes werkte niet zo best. en bleven onder de facing zitten enzo. Daarnaast was de binnenkant gecoat war ervoor zorgde dat de busjes voor het moederbord niet lekker en egaal aan te draaien waren zonder gereedschap.
Doe jezelf een lol en bestel de normale CM 311, die er vrijwel hetzelfde uit ziet en niet geplaagd is met deze ongein.
pricewatch: Cooler Master Elite 311

Persoonlijk prefereer ik trouwens de 370: pricewatch: Cooler Master Elite 370
Omdat deze er gewoon wat serieuzer uitziet... Evenals de nieuwere 335 trouwens:
pricewatch: Cooler Master Elite 335U

Voor iets meer heb je een stillere Silencio 450 trouwens. Deze in tegenstelling tot de eerder genoemde heb ik nog niet gebouwd. pricewatch: Cooler Master Silencio 450
Pagina: 1