Screen tearing op HP w2408h

Pagina: 1
Acties:

• Arachnan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 02-02 11:03
Hallo mede-tweakers,

Ik gebruik al sinds een aantal jaar mijn HP w2408h en deze heeft het opzich altijd goed gedaan. Het enige probleem waar ik altijd tegen aan liep in 9/10 games is dat ik persé Vsync aan moet hebben staan, of ik krijg veel last van screen tearing, tot op het punt dat het niet meer te spelen is bij sommige games.

Nu ben ik sinds kort de trotse eigenaar van een Gigabyte HD7950 Windforce 3 GPU, maar het probleem lijkt alleen maar erger te zijn geworden ten opzicht van mijn houde Sapphire HD5870.

Het is bij mij vooral merkbaar in Diablo 3, maar vsync aanzetten is daar geen optie, omdat ik dan erg vaak een soort van ingame stuttering krijg, maar in de fps is het niet terug te vinden. Zet ik vsync uit, dan heb ik 150-200 fps zonder die stuttering, maar wel met screen tearing.

Mijn vraag aan jullie, hoe groot is de kans dat bij het vervangen van mijn beeldscherm (door bijvoorbeeld een 120MHz scherm) ik gewoon games kan spelen zonder vsync en dat er dan geen (of amper) screen tearing op gaat treden?

• C.Hariri
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13-01 11:18
Als je nog een oude CRT ergens hebt staan (of gratis weet op te pikken via pricewatch) zou dat wat informatie geven.

• Arachnan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 02-02 11:03
Probleem is dat ik niet gemakkelijk aan een andere monitor kan komen, dat wilde ik in eerste instantie zelf ook gaan proberen.