Laptop IDE 2.5 > Secure Digital

Pagina: 1
Acties:

• Mikayu
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01:29
Een oude HP laptop wil ik voor de 3e keer een nieuw leven geven, maar er heerst hier een schaarste aan PATA schijfjes.
Gezien ze nieuw te duur zijn, dacht ik eerst aan een usb stick in de plaats. Na een beetje googlen kwam ik er achter dat ik niet zomaar een usb aan ide kan maken, helaas.

Ik kwam per ongeluk deze tegen, een soort van SD reader voor aan een IDE poortAfbeeldingslocatie: http://img.focalprice.com/348x270/CA/CA181/CA181B-4.jpg
SD slot zit aan de onderkant

Op zich een koopje, en die kaartjes heb ik genoeg. Zou dit gaan werken op het ~10 jaar oud beestje?
De huidige drive telt 24 + 1 + 18 pinnetjes, voor zover ik kan zien op het plaatje evenveel, op de enkele na.

Of weten jullie nog goedkopere oplossingen?

• A4-
  • Registratie: September 2005
  • Niet online

A4-

Booten van usb(-stick), eventueel een CD gebruiken om de bootloader op te zetten.

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 31-01 20:40

The Zep Man

🏴‍☠️

A4- schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 22:53:
Booten van usb(-stick), eventueel een CD gebruiken om de bootloader op te zetten.
Wie zegt dat de betreffende notebook een CD drive heeft of zelfs USB aansluitingen? En niet elk OS draait vanaf USB. ;)

@Mikayu
Dat is een goede oplossing die je aanwijst. Je kan ook naar iets kijken zoals dit en een CompactFlash kaart. Bevat wat minder onderdelen die kapot kunnen gaan aangezien elke CompactFlash kaart native ondersteuning voor IDE biedt.

[edit]
Hier te krijgen voor ongeveer 2 euro, inclusief verzendkosten.

[edit2]
DealExtreme verkoop ook een reeks CompactFlash kaartjes die best wel goedkoop zijn. Let wel op reviews of kijk gewoon in de Pricewatch. Je hebt al een 32GB kaart voor ongeveer 40 euro. Dan ben je (inclusief verzendkosten voor als je iets besteld in Nederland) klaar voor minder dan 50 euro.

[ Voor 69% gewijzigd door The Zep Man op 16-05-2012 23:39 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!