Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• RzrBck
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08-11 10:42
Beste tweakers,

Meestal lees ik alleen't nieuws en zoek ik reviews op, nu zit ik echter met een vraagstuk en kon zo 123 met de zoekfunctie niets soortgelijks vinden (mocht ik iets over het hoofd hebben gezien: een linkje is welkom! _/-\o_ )

Dat gezegd hebbende, hier de situatie.
Wegens tegenvallende snelheid - in net niet hartje Utrecht 8)7 - van het internet (haal thuis & op werk ~0.1 - 0.8Mbps down en betaal voor 14.4Mbps) heeft t-mobile mij het volgende aangeboden:

- 6maanden 20% korting op mijn abbo (dat scheelt me 6euro p/m),
- Én ik mag (gedurende die 6 maanden) mijn contract ontbinden.
Bij het ontbinden zou ik de tel. (kosteloos?) kunnen opsturen, of overnemen (overnemen kost nu €324).

Ik zit nu 3 maanden aan het 2-jarige iSmart 300 abonnement van tmobile met een galaxyS2.

De opties zijn een beetje:
1. 6 maanden afwachten en na afloop een nieuw abo (bij hun of een andere provider) met een nieuwe tel.,
2. 6 maanden afwachten en na afloop een nieuw (goedkoper?) abonnement met dezelfde (maar weer nieuwe) tel.,
3. 6 maanden 20% korting vangen en contract zo laten als het is,
4. gelijk nu overstappen & telefoon overnemen,
5. gelijk nu overstappen zonder tel.
6. ...

Voor de S2 had ik de HTC TouchPro2 - en ik ben er achter, dat behalve stabiliteit (de TP2 had een geporte android 2.3 die niet altijd helemaal lekker liep) ik de veel betere specificaties van de S2 eigenlijk niet gebruik (op de camera/scherm zelf na).
Wat dat betreft zou ik ook toe kunnen met een telefoon die wel 'n mooi scherm heeft, maar qua prestaties onder het niveau ligt van de S2.

Wat ik nodig heb/waar ik mijn tel. voor gebruik is:
- navigatie (Sygic),
- apps (whatsapp/mail/buienalarm/nu.nl/ns/etc - in die orde van grootte moet het allemaal soepel lopen),
- camera,
- nieuws/mails lezen: dus een redelijk scherm.

Daarnaast is prijs voor mij een belangrijk punt: het liefst zo laag mogelijk. En zoals in andere topic's al duidelijk wordt: sim only is vaak duurder als een abo - dus niet écht een optie (tenzij het echt goedkoper is ofc :*) ).
Tot slot: de slome verbinding stoort mij niet heel erg, dus 6maanden nog wachten is niet per sé een probleem.

Dus - wat adviseren jullie om te doen?
- Prijs: per maand (gemiddeld): max €32,-
- Bel/web: +500mb / +-150min
- Contractduur: 1jaar heeft de voorkeur, maar 2jaar is geen deal-breaker,
- Toestel: hoeft absoluut geen gaming-device te zijn als ie maar soepel loopt/geen ram issue's krijgt binnen de kortste keren met de apps zoals boven beschreven.

• Le_Freak !
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-09 10:54
Waarom valt die internetsnelheid zo tegen? Is wel heel traag.

Specs

• RzrBck
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08-11 10:42
Volgens tmobile wegens de 2g masten... Waarbij de dame aan de telefoon mij kon melden dat er geïnvesteerd is/wordt, dat het echter wachten is op vergunningen voor de plaatsing [edit*] van 3g masten.
De klantenservice is overigens top ;)

[ Voor 5% gewijzigd door RzrBck op 16-05-2012 00:20 ]