Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Problemen met PC (BSoD)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben niet al te ervaren met computerproblemen maar m'n vrienden die er wel wat van af weten kunnen er ook niet uit komen.

Ik heb al een tijdje 'Blue Screens of Death', deze lijken random te gebeuren. Soms kan ik anderhalf uur op internet zitten en daarna krijg ik hem, maar soms start ik verkenner op en houdt alles er al mee op.
Ik heb nu iets gedownload, Bluescreenviewer, hiermee kan ik zien welke drivers er voor deze BSoD zorgen en aan welke software of hardware deze verbonden zitten. Het zijn echter wel zo'n 7 verschillende, ik weet dus niet goed wat ik moet doen of waar ik moet beginnen.

Screenshot van wat dat programma vind: (zijn een aantal screenshots bij elkaar gezet omdat ik het in safe mode run en alles dus 10x vergroot is ofso.)
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/TY1Pv.png

De link hier als het niet goed te lezen is.
http://imgur.com/TY1Pv

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06:43

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Memtest al laten lopen?

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben aardig nieuw dus, als je de tijd hebt kan je dan even uitleggen wat zo'n memtest is, hoe je het moet doen en opstarten enzo.

Wel bedankt voor de snelle reactie.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2012 21:59 ]

Verwijderd

Memtest is een progje waarmee je je geheugen kan testen. Het beste doe je dit reepje voor reepje en voor meerdere uren, zodat er goed getest wordt.
Dus even memtest downen en laten draaien, we horen dan wel weer van je wat de uitkomst is.

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-11 18:37
http://www.memtest86.com/

Even naar de sectie free download gaan, De bootable iso versie voor windows downloaden, de iso op een cd/dvd branden en de pc daarmee opstarten. Het is dan idd verstandig om zoals Nearly Godz KeDeShCh zegt dit reepje voor reepje te doen en meerdere uren per reepje. Kost ff tijd helaas...

De meningen lopen overigens ENORM uiteen over hoe lang je de test per reepje moet draaien om er een beetje zeker van te zijn dat er niets aan de hand is. Sowieso moet memtest minimaal 1 volledige pass hebben gedaan (zie je vanzelf zodra je bezig bent) maar meerdere passes is toch wel aangeraden, hoe langer de test draait des te beter de resultaten... dat is iig wel zo. Ik doe zelf bij een test per reepje eigenlijk nooit meer dan 5 a 6 volledige passes, wat ongeveer neerkomt op een kleine 2 uur checken bij mij. Maar er zullen ook velen zijn die zeggen dat je minimaal een uur of 10 a 12 per reepje moet draaien om er zeker van te zijn.

Het is helemaal niet zo ingewikkeld eigenlijk, je moet alleen eventjes over zeeën geduld beschikken :) Krijg je foutmeldingen op een van de reepjes dan is er wat aan de hand.

Edit: excuseer mij :) Ik heb net nieuwe lenzen en die zitten voor geen meter O-)

[ Voor 4% gewijzigd door MicGlou op 16-05-2012 00:02 ]

Verwijderd

"Het is dan idd verstandig om zoals Nearly Godz zegt dit reepje voor reepje te doen en meerdere uren per reepje."
Goh, heb ik opeens een nickchange ondergaan zonder dat ik daarvan wist?? :P :P

Verwijderd

Topicstarter
Oke de Memtest loopt nu maar wat bedoelen jullie met reepjes en passes?
Ik zie bovenaan wel staan Pass: ..% maar heb nog niet echt een idee wat alles betekent. Misschien wordt het me nog duidelijk..

Ik zie nu dat 1 Pass zeg maar gewoon een hele scan is, hij heeft er nu 1 klaar na 22 minuten.
Die reepjes zijn me nog wel onduidelijk

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2012 16:53 ]

Verwijderd

De DIMM's, geheugenreepjes of zoals sommige zeggen, maar fout is, geheugenbankjes

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
In je pc/laptop zit werkgeheugen. Het werkgeheugen is meestal opgedeeld in 2 modules.
1 Pass is 1x een module controleren op fouten. Wat je eigenlijk doet, is het hele geheugen volschrijven met bekende data. Memtest gaat dan elk bitje weer uitlezen. Zodra hij een fout bitje tegenkomt geeft hij een error. (error count ofzo in het scherm) Ik weet niet precies wat de grens is, maar bij een aantal errors doe je er verstandig aan om de module te vervangen. Vaak is je andere module dan ook gaar en kun je het beste je hele werkgeheugen wisselen.

Dat je random BSOD's krijgt heeft vaak te maken met geheugen. Je programmadata wordt namelijk niet steeds op dezelfde plaats weggeschreven, dus als je weer iets probeert te lezen vanaf het kapotte bitje krijg je fouten.

Als je BSOD's krijgt op ongeveer dezelfde tijdstippen/handelingen ligt het meestal aan andere hardware omdat je software functies benaderd die dan nodig zijn.

• acale
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 26-11 19:57
Verschillende fouten wijzen meestal richting het geheugen inderdaad. Wil je de specificaties van je pc posten?

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01:54
Gewoon met alle geheugen samen testen.

Indien niet goed.
Dan ga je steeds 1 geheugenbank testen, dus 1 voor 1 testen. Dus alles eruit halen op 1 na.

Elke fout is niet goed, dus het moet 0 fouten zijn.

De iso moet je branden als image in je brandsoftware, dan kun je de pc opstarten vanaf cd.

Verwijderd

Topicstarter
Oke ik hem memtest laten lopen voor 7 en half uur waarin hij 9 passes heeft gedaan maar geen errors.

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01:54
Met hd tune naar smart kijken van je harde schijf. Dus of deze nog gezond is.

Virus?
Spyware?
Verwijder zoveel mogelijk hardware, is het dan weg?
Verwijder laatst geïnstalleerde software/programma's.
Kijk wat opstart met windows.

Wat ben je precies aan het doen als het probleem komt.

Verwijderd

Ik zie veel win.kernel errors en dx. error netwerk error HAL error WiFi noem maar op USB....... lijkt dat je behoorlijk corrupt OS hebt of software conflict. Als je niet kan recapituleren waar/hoe en wanneer, kan je met soft uninstall beginnen of Win. reinstall. Lijkt eerder wel op corruptie.

Edit: Probeer ook de chip-set van je mobo te herinstalleren eerst.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2012 11:46 ]

Pagina: 1